הייתם הולכים לרופא שיניים ממוצא אתיופי ?

Henry0

Well-known member
אין קשר בין הבחירה לבין גזענות.

האם אלך לרופאת שיניים בלונדית, או רופא עם זקן ארוך? זכותי לבחור במי שאני רוצה, וזו לא גזענות. גיזענות זה אם אפגע באחת מ"זכויות האדם" שלהם. אני רשאי לאהוב את מי שאני רוצה, אני רשאי לעבור דירה אם יבוא לשכנותי אדם שאת תרבותו איני אוהב. אבל אסור לי, בכל איסור שבעולם, לפגוע בזכויות האדם שלו. זוהי מהות השמאליות, בכל העולם, הערך העליון הוא "זכויות האדם", לא רק שלנו, אלא גם של אלה שאיננו אוהבים, וגם של הלוחמים בנו. אין לי בעייה עם זה שהנאצים שנאו אותנו, זו היתה זכותם. אך לו הנאצים היו מקבלים את "זכויות האדם" כערך עליון, לא היתה שואה.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אז לסרב לקבל שירות מפקיד שחור/ערבי

ולבקש שישרת אותך פקיד לבן/יהודי זאת לא גזענות?
 

Henry0

Well-known member
זו גזענות

ההחלטה מי יהיה הפקיד שמעניק שרות, נתונה בידי נותן השרות, ולא מקבל השרות. זכות האדם לבחור חברה אחרת, ששם נותן השרות יותר מוצא חן בעיניו.
 

סוהי 7

New member


 

ספי111

New member
אבל סמוטריץ לא גזען כשהוא דורש שבאשתו יטפלו

רק רופאים מהגזע הארי כדי שלא יזהמו את חווית הלידה.
 

Henry0

Well-known member
שאלה לא לגיטימית

למושג "פגיעה בפרנסה" יש כמה מובנים בכמה מצבים, ולכן השאלה אינה לוגית קוהורנטית. אם אני מחליט להסתפר במספרה שבו הספר נחמד ומספר סיפורים יפים, האם זו "פגיעה בפרנסה" של מספרה אחרת? זה פוגע בו, אך זו זכות צרכנית בסיסית במסגרת השוק החופשי (בעולם הקומוניסטי אולי לא). "פגיעה בפרנסה" תחשב, אם לא יתנו לאדם רישיון לפתוח מספרה, בגלל שהוא לא מוצא חן בעיני נותן הרישיונות.
 

סוהי 7

New member
אתה מתכוון לפירוש המילולי בשעה שהנרי מצביע על ההבדלים

בין הגורמים לתוצאה "פגיעה בפרנסה".יש הבדל בין יוזמה סמכותית של הגורם השילטוני לבין הזכות של האזרח לבחור באופן חופשי אצל מי להסתפר ובאיזו מסעדה לאכול. בשני המקרים,מי שהעבודה לא תהיה אצלו פרנסתו תיפגע אבל שוב,יש הבדל בגורמים לכך.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אתה והוא פוסלים מישהו עפ"י צבע עורו ולא עפ"י מקצעותו

לכן, זאת גזענות נטו! הנרי כתב על נחמדות של ספר, אך אתם לא בדקתם, אם הוא נחמד או לא, אלא ישר פסלתם עפ"י צבע עורו
 

Henry0

Well-known member
אתה לא ממוקד

אתה משתמש במילה "פסילה" בצורה לא לגיטימית. ובגלל שאתה לא מתמקד באיזו "פסילה" הכוונה, אתה מגיע למסקנות מוטעות. אם אני טוען שאני מעונין להסתפר אצל ספר נחמד, מין ההיגיון הבסיסי, שיש לי סיבה טובה להאמין, שהספר המסוים הזה הוא עבורי נחמד. אם מניסיון אישי, אם מהמלצה של אדם אחר. זכותי גם ללכת לספר שהוא הומו. יש לי דעה (אולי קדומה), שהספרים הטובים ביותר במקצוע הם הומואים. כך שבחירה שלי ללכת לספר הומו, על אף שהיא תפגע בספר סטרייט, לא תפגע בזכויות האדם של הספרים הסטרייטים. יחד עם זאת, מי שמחפש גזענות, ימצא אותה בכל מקום. אין דבר חזק יותר, מחיפוש תרוצים לתסביך הנחיתות.
 

Henry0

Well-known member
השאלה שלך מוכיחה שלא הבנת כלום ממה שכתבתי.

וכתשובה הגיונית לאדם לא הגיוני: אם אבדוק שהשחור נחמד, אלך להסתפר אצלו. לעולם לא אלך להסתפר אצל ספר כמוך, כי יש לי אלרגיה לאנשים חסרי בינה, וכאן כבר לא אצטרך שימליצו לי, יש לי מספיק מידע אמין אישי.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
ברור שלא אלך להסתפר אצלי, כי אני לא ספר ובמקרה שלך אני צריך

להיות חקלאי בשביל "לספר" אותך, כי לטפל בכרוב צריך חקלאי ולא ספר. &nbsp אגב, אפשר לבדוק אם ספר נחמד או לא מבלי להסתפר אצלו, מספיק לשאול, מתי אפשר להסתפר ולראות את צורת הדיבור שלו ושפת גופו.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
קרא את תגובותיי לסוהי וכך תבין שהשאלה לגיטימית מאוד

אתה לא הולך אליו רק בגלל צבע עורו ולא מכל סיבה אחרת, לרבות נחמדות, כי לא טרחת לבדוק את זה. אם היית כותב שהיית אצל שניהם וה"לבן" יותר נחמד, זה משהו אחר, אך לא טרחת לבדוק, קרי גזענות נטו!
 

Henry0

Well-known member
השאלה לגיטימית, רק לאדם חסר בינה

לולא טרחתי לדעת זאת, לא הייתי בוחר דווקא בספר זה או אחר. אתה סוטה מהנושא, וניגרר לדברי שטות. הנושא הוא האם החלטה שלי איפה לקנות שרות, ופוגעת בנושא שרות אחר, האם היא פגיעה בחופש העיסוק? והתשובה: לא!, כל עוד איני פוגע בזכויות האדם של בעל השרות האחר. התשובה כל כך ברורה, שאין סיבה להסבירה לאדם בר דעת, ואין טעם להסבירה לאדם חסר דעת. ואין צורך להסבירה, למי שמחפש גזענות כדי לכסות על רגשי הנחיתות שלו.
 

סטילהוק

New member
היום בעידן הפנדמיה כל אחד יכול להדביק אותך בנגיף הקטלני

ללכת לרופא בכלל, שלא לדבר על בית חולים, קופ"ח או כל מוסד רפואי אחר שבו מתקהלים אנשים חולים שבאים במגע גם עם הרופאים והצוותים הרפואיים אין שון ערובה שלא תידבק, ובעיקר א אתה נמצא בגיל או בקבוצות הסיכון הגדולות ביותר. לפני שבוע התבשרתי שרופאת המשפחה שלי חלתה בקורונה ונאלצה להיכנס לבידוד, וכל מי שביקרו אותה בשבועיים האחרונים נאלצו גם הם להיכנס לבידוד. אני לא ביקרתי אצלה ובכלל במוסד רפואי כבר כמה חודשים ובכך חסכתי מעצמי הדבקה בנגיף הקטלני.
 
למעלה