מישהו עוד רוצה לספר לנו איך העסקים קורסים

קצה

New member
מישהו עוד רוצה לספר לנו איך העסקים קורסים

ולמה השכירים צריכים לפרנס את העצמאים? חודש וחצי לא הרוויחו עשו רעש כאילו נשרף כדור הארץ שהשדר אומר להם שעסקים קטנים מקבלים 6,000 ש"ח הם נוחרים בבוז שזה שום כלום . השכירים לא קיבלו יותר.
 

DANIAVNI

Well-known member
אתה חושב כמו שכיר

1.אם נניח אתה מרוויח 10000 ש"ח לחודש ולא תעבוד חודש אז בחישוב פשטני תפסיד 10,000 ש"ח ( בכוונה לא הכנסתי חופשה, מחלה, חל"ת אבטלה וכו') 2. אם אתה עצמאי אז בגדול ה- 10,000 רווח שלך נגזרים מלמשל: 200,000 ש"ח הכנסות פחות 190,000 הוצאות ( החישוב קצת יותר מורכב כי יש קבועות משתנות והתחשבנות המס היא שנתית ) אז אם עצמאי לא יעבוד חודש הוא יפסיד 190,000 ואתה רק 10,000! דוגמא פשוטה : קח למשל דוכן פלאפל ברחוב אבן גבירול מספיק לא לכסות שכירות חודש אחד במכירות כדי ליפול לבור עמוק .
 

ayb1

Well-known member
עצמאי לוקח סיכונים,מרויח הרוח שלו מפסיד זה גם זה שלו.

כלל לא עיסקה של המדינה אם הרויח או הפסיד.זולת גבית המיסים ממנו - לפי חוקי המדינה - כאשר הרויח. למדינה אין כסף לתת תמיכה לאיש.למדינה יש רק תקציב שנתי שאמור להיות מאוזן מידי שנה במסגרת החוק. מה שאומר: - אם יתנו כספים מהתקציב לתמיכה בעצמאים,יהא על המדינה לגבות את הכסף הזה ממשלמי המיסים(בעיקר השכירים). - כל שנה עצמאים רבים פושטים את הרגל ,השנה עקב הקורונה,יהיו מעט יותר פושטי רגל, זה הכל. עבור כל פושט רגל זה אסון כלכלי.מאידך כל עצמאי יודע היטב את שכתבתי בכותרת.דהיינו הרוחים או ההפסדים בעסק הם שלו,הציבור לא אמור להשתתף. החברות לא ישלמו זאת הם תמיד בצד המקבל - וגם כעת הם בוכים שהפסידו מליונים -ומקבלים כל מיני הטבות והקלות
 

אספרסו2

New member
כנראה מעולם לא היית עצמאי

סעיף 2 שלך תלוש מהמציאות. הכנסת את כל מחזור העסק כהוצאות קבועות ומי שיש לו רק 5% רווח במילא עובד בשביל אחרים ולא למען עצמו כך שבלי קשר לקורונה כבר היה צריך להסיק מסקנות.
 
ראיה שגויה של המצב.....

זה שהשכירים לא קיבלו יותר זה לא ארגומנט רציני וראוי!!! הוצאותיהם העיסקיות של בעלי עסקים קטנים גדולים פי כמה וכמה מהוצאותיהם של שכירים, כך שטענתם שזה לא שווה כלום היא בהחלט טענה נכונה!!!
 

קצה

New member
בסיכומה של 2020

הם יהיו ברווח או בהפסד ברור שברווח לא כל יללה היא יללת אמת
 

AI25

New member
זאת ראייה מפוקחת. כמובן שכולם תמיד רוצים יותר.צרחות מגיע לי

הפכו לספורט לאומי שבו השמאלנים מצטיינים, אבל חשוב להפריד בין מצב בו המדינה דואגת לעובדים (כולל מנהל של העסק), בסכום שיאפשר קיום ללא עוני (6 אלף שקל למשל) לבין עסקים בשוק חופשי - שחובתם לדאוג ליציבותם בעצמם. אם המדינה תתחיל לסבסד עסקים כושלים באופן גורף - נגמור מהר מאוד כמו אירופה. הביקוש הגבוה לתוצרת הישראלית - מאפשר לעובדים שיפלטו מעסקים כושלים - להיקלט בתחומים אחרים, רווחיים יותר. בעיות ענפיות (כמו ענף התעופה והתיירות) כנראה יצטרכו טיפול נקודתי, בתנאי שיהיה שיתוף פעולה גורף, מהבנת חומרת המצב. להיכנע לסחטנות וועדי עובדים וקבוצות לחץ שמפרסמים בעיתון כתבות ממומנות יהיה הפתרון הגרוע ביותר.
 
עוד פעם שמאלנים?

כבר לפני חודשיים כתבתי שמי שיצרח הכי חזק ויש לו מרפקים חזקים יקבל הכי הרבה, למי שבאמת מגיע לא ישאר כלום, גם עסקים בשוק החופשי ראויים לעזרה במקרה הנוכחי כי המדינה סגרה להם את העסק בכוח ולא מרצון, אז אם היא מסבסדת לך את החופשה מאונס שכפו עליך, היא צריכה לסייע גם לעצמאי הקטן
 

AI25

New member
מי שתמיד צורחים הכי חזק - אלו המקושרים והמחוברים

אלו שכל אי-שביעות-רצון שלהם מובילה לתלונה לבג"צ - ולדרישת השופטים שהמדינה תיענה לה מיידית. זה חלק מהותי מתרבות המגיע-לי. &nbsp בשוק החופשי, עסקים לא מתחרים זה בזה למי יש יותר קשרים ומקורבים ומי סוחט ביתר יעילות את עטיני השלטון. סחיטה כזו - היא מאפיין של משק מתוכנן. סוציאליסטי במהותו, שבו "מגיע לי" זו דרישה לגיטימית. משק חופשי אמור להתרחק מאופן ניהול קלוקל זה. &nbsp עסקים בשוק חופשי דורשים מהמדינה הפחתת התערבות (לסה-פר= אל תתערבו), כך שהתחרות בין העסקים, ותגובה ניהולית תקינה למתרחש, תקבע מי ישגשג ומי יקרוס, ולא הקשרים והסחטנות. &nbsp במקרה הנוכחי, המדינה סיפקה לעסקים סיוע בצורת הקלת רגולציה: במצב רגיל, יש רגולציה האוסרת לפטר עובדים. מאז תחילת המגיפה ניתן להוציאם לחל"ת: כל עסק שהרגיש שעובדיו לא יספקו תפוקה עקב המגיפה(לעבוד מהבית או בקבוצות קטנות ומרוחקות), התבקש להוציא אותם לחל"ת, והמדינה התחייבה לשלם להם במקום המעסיק. המדינה איפשרה גם דחיית תשלומים וערבויות להלוואות, כך שהעסקים יוכלו לספוג עלויות בתקופה זו. &nbsp &nbsp עכשיו, לאחר שהתחזית שלך התבדתה - אתה כן דורש שבעלי מרפקים יקבלו ויסחטו. זה לא עובד, והפוך מהאופן בו משק חופשי עובד. שוד הקופה הציבורית לאנשי "מגיע לי" - לא מביא לתועלת כלכלית, אלא להסתמכות על סחטנות כזו בהמשך. &nbsp שים לב שהאבטלה עלתה מ4% ל27 אחוז. מה שאומר - ש77% מהמשק - לא הכריז על חל"ת ולא הושפע מהמגיפה. לכן הדרישה ש100% יקבלו פיצוי, ופיצוי גבוה - פשוט לא הגיונית. &nbsp זה רק ניסיון לפתוח את הפתח - למרפקים של בריוני המגיע-לי, שירוצו לבג"צ ידרשו שוויון - ויקבלו.
 
בינתיים זה להפך

העצמאים מפרנסים עם המיסים שלהם את המגזר הציבורי שהמשיך לקבל שכר כאילו לא קרה דבר
 

shayCn

New member
חלק מהעסקים משתמשים בקורונה לתועלתם

מפעילים את החברה על כוננים ותורנים שעובדים כמו חמורים, בעוד שאר העובדים בבית בחל"ת - מקבלים את המינימום של המינימום מהמדינה והעיקר לא מבית העסק. לטווח ארוך, בעל העסק מקבל מצד אחד מענקים מהמדינה, מהצד השני הוא חוסך את העובדים שצברו זכויות והעלאות שכר, מהצד השלישי הוא אפילו לא נאלץ להפקיד להם לביטוחים ולפנסיה. הוא לא צריך להכנס ללחץ מפחות הזמנות, פחות אספקה..כולם מבינים שזה מצב חירום אז מותר לו. &nbsp
 

DANIAVNI

Well-known member
אני חושב שיש כשל בסיסי בהבנת הצידוק לפיצוי עסקים

למדינה אין שום מחוייבות לפצות עצמאי שהפסיד ולא משנה מדוע המדינה איננה חברת ביטוח וכאשר אדם בחר להיות עצמאי זה הסיכון שלקח על עצמו . לכן אם היום הקניון פתוח ואנשים לא באים לקניון בהמוניהם זו לא בעייה של המדינה לפצות בעל עסק בקניון. אלא מה כאשר המדינה/ החברה כופה על עצמאי לסגור את העסק ו/או להפעיל את העסק באופן שפוגע ברווחים ושלא היה ידוע מראש אזיי יש לפצות את העסק בהתאם ולא רק על הפסדים אלא גם על אבדן רווחים .
 

shayCn

New member
המדינה אינה חברת ביטוח

המדינה אינה מוסד תרבות ולכן היא לא באה לשעשע אתכם, אז צאו מהסרט המדינה היא לא משמרות בטיחות בדרכים, אז קחו אחריות ושמרו על עצמכם בכביש המדינה היא לא הבנק שלכם.. המדינה היא לא... &nbsp &nbsp אז מה המדינה כן עושה?! ואם היא לא מסוגלת לבטח אזרחים שנפגעו, אז שלא תוציא החלטות והנחיות מתי שבא לה-כי אין לה את האמצעים לכך. טענתי בתחילת המשבר וממשיך לטעון, אחרי שהמשבר הזה יחלוף, המדינה תצטרך יועצים משפטיים טובים לכל התביעות שיגיעו בהמשך.
 
למעלה