יש קרימינלים שהסמאלנים אוהבים, מה זה אוהבים - מתים עליהם

יש קרימינלים שהסמאלנים אוהבים, מה זה אוהבים - מתים עליהם למשל - מרואן ברגותי. טרוריסט ערבו-איסלאמי, ע"פ מקצועו ועיסוקו - רוצח.

ולא מדובר בסמאלנים מחד"ש והאנארכיסטים, אלא ב'מיינסטרים' של הסמאל.

"התסביך של השמאל הישראלי בנוגע לברגותי איננו חדש. במשך שנים, עוד לפני שנכלא, תחזקו גורמים בשמאל הישראלי קשר עם המנהיג הפלסטיני הצעיר והכריזמטי. חיים רמון, המתואר כ”חבר קרוב” של ברגותי, נפגש עמו “מדי שבוע” שנים לפני שנעצר, כך על פי דבריו ל’הארץ’. גם יו”ר מרצ לשעבר חיים אורון קיים עם ברגותי קשרי ידידות עוד לפני שנשפט ונכלא בישראל, והגביר אותם לאחר מכן. אליהם מצטרפת שיירה ארוכה של בכירים בשמאל הישראלי שעולים לבקר את ברגותי באופן קבוע בכלאו כבר למעלה מ־15 שנה. בזמן שיד אחת לגמה קפה עם ידידים מהשמאל הישראלי, היד השנייה הידקה חגורות נפץ על מחבלים מתאבדים שנשלחו לריכוזי אוכלוסין בישראל...

בשנים האחרונות הקריאה לשחררו גלשה ללב המיינסטרים של השמאל הישראלי. כך למשל, באתר הרשמי של מרצ מופיעה קריאה ברורה לשחרור ברגותי, “אחד התומכים המובהקים ביותר של תהליך השלום עם ישראל”. במרצ מלמדים זכות על פעילות הטרור של ברגותי, ומסבירים כי “משהתמהמה ההסכם לבוא, הגיע למסקנה החמורה שעליו להשתמש בארגונו כדי ללחוץ על ישראל באמצעות האינתיפאדה”.

גם ראשי מרצ לדורותיה – יוסי שריד, יוסי ביילין, חיים אורון והיו”ר הנוכחית זהבה גלאון – קראו לשחרר את ברגותי. אורון, אחד הישראלים הקרובים ביותר למנהיג הפלסטיני הכלוא ומי שאולי ביקר אצלו יותר מכולם, הוא מהקולות הבולטים הקוראים כיום לשחרורו. הסופר עמוס עוז העניק לברגותי באמצעות אורון את ספרו, ובהקדשה כתב: “בתקווה שנתראה בשלום ובחופש”. במאמר המערכת של ‘הארץ’ הובעה תמיכה יותר מפעם אחת בשחרור הטרוריסט הכלוא.

הקריאות הללו אינן זרות גם לבכירי מפלגת העבודה ובהם ח”כ עמיר פרץ, שבשנים האחרונות הביע תמיכה פומבית בשחרורו של ברגותי. פרץ אף ביקר מספר פעמים את הטרוריסט המורשע בכלאו (בתשובה לשאלתנו טען דוברו כי פרץ שינה לאחרונה את דעתו). מי שעוד נפגשה עם המחבל המורשע היא ציפי לבני, שבהיותה שרת המשפטים נפגשה “באקראי” עם ברגותי בכלא הדרים כדי לבדוק אפשרות לקדם את השלום באמצעותו.

גם שר הביטחון לשעבר בנימין (פואד) בן־אליעזר הביע תמיכה פומבית בשחרור ברגותי מהכלא, ואף הכריז כי “ייאבק למען שחרורו”. בן־אליעזר איננו הבכיר היחיד במערכת הביטחון שקרא לשחרר את ברגותי; קדמו לו ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, סגן שר הביטחון לשעבר תא”ל (במיל’) אפרים סנה, וכן דובר צה”ל לשעבר אבי בניהו. איש הימין המזוהה היחיד שהצטרף לקריאות לשחרור ברגותי הוא כאמור סגן ראש השב”כ לשעבר, ח”כ גדעון עזרא ז”ל, שנימק את עמדתו בכך ש”מדובר במנהיג המחר של הפלסטינים”.

“הקריאה לשחרור ברגותי נובעת מתוך הבנה שמדובר באדם מתון, שמייצג את הזרם בציבור הפלסטיני שרוצה בפתרון של שתי מדינות לשני עמים”, אומר ח”כ לשעבר חיים אורון בשיחה עם ‘מידה’. לשאלה כיצד ניתן לתמוך בשחרור אדם שהודה ברצח חמישה חפים מפשע, משיב אורון כי הוא “לא נכנס לשאלה הזו”, אולם מבקש להסביר כי “בכל מקרה את שיחות השלום נאלץ לנהל עם אלו שנלחמו בנו”. לדבריו, פסילה של אדם שהשתתף במאבק הפלסטיני משמעותה סיכול כל סיכוי להידבר עם הפלסטינים אי־פעם.

אורון רומז על קונספירציה ישראלית כאשר הוא טוען שהמתנגדים לשחרור ברגותי מבקשים למעשה לסכל את השלום העתידי, שעשוי לדעתו להגיע כתוצאה משיחות עם ברגותי המשוחרר. אני מנסה להבין מאורון האם אין חשש שהאדם שתמך בעבר בטרור ושיגר מחבלים לעבר ריכוזי אוכלוסין, לא יחזור ויתמוך בטרור אחרי שישוחרר. לאורון אין ספק, לטענתו על סמך היכרותו עם ברגותי, כי הוא לא יתמוך שוב בטרור."

https://mida.org.il/2017/04/26/הקמפיין-שגרם-לשמאל-להתאהב-במרואן-ברגו/
 
 
למעלה