עבר מתחת לרדאר: מפעל הפיס מצא דרך לממן את הסרט על לאה צמל

עבר מתחת לרדאר: מפעל הפיס מצא דרך לממן את הסרט על לאה צמל

פרקליטת המחבלים הרוצחים ומסיתה לטרור, תוך כדי הטעיית והונאת לקוחותיו.

וכך דיווח השטירמר על השערורייה:

"מפעל הפיס חזר בו: המענק לזוכה דוקאביב, "לאה צמל, עורכת דין", לא יבוטל
נירית אנדרמן
19/09/2019 | 16:15
במפעל הפיס מצאו פתרון סמנטי: הפרס יועבר לפסטיבל דוקאביב במקום ליוצרי הסרט הזוכה, שעוסק בעורכת דין המייצגת פלסטינים ועורר סערה ציבורית. כך יקרה גם בשנים הבאות. אבל הפסטיבל מצדו יעביר את כספי הפרס ליוצרים, כך שהרבה לא השתנה

כשלושה חודשים וחצי אחרי שפרצה הסערה הציבורית סביב זכייתו של הסרט "לאה צמל, עורכת דין" בפסטיבל דוקאביב, ואחרי המחאה שעוררה החלטת מפעל הפיס לבחון מחדש את הענקת הפרס מטעמו לסרט הזוכה ולבטל כליל את הפרס הזה בשנים הבאות, מפעל הפיס חוזר בו: במוסד החליטו להעביר את המענק לדוקאביב השנה כמתוכנן, ולהמשיך להעביר את המענק הזה גם בשנים הבאות. עם זאת, הוחלט כי כספי המענק יועברו מעתה לפסטיבל עצמו, ולא לסרט הזוכה.

ממפעל הפיס נמסר היום ל"הארץ": "מפעל הפיס מקצה מענק לפסטיבל דוקאביב, וזאת על רקע החלטת האקדמיה האמריקאית לקולנוע להכיר בו כמי שבוחר את הסרט הישראלי לאוסקר. בכל מקרה, המענק ניתן לפסטיבל, ולא לסרט הזוכה. כך גם יהיה בשנים הבאות".

המענק של מפעל הפיס לסרט זוכה דוקאביב נוסד רק השנה, וזאת בעקבות הכרת האקדמיה האמריקאית בדוקאביב כפסטיבל שהסרט הזוכה בו רשאי להתמודד על פרס האוסקר לסרט התיעודי הטוב ביותר. המענק נועד לסייע במימון ההתמודדות של הסרט בתחרות האוסקר האמריקאית.

השינוי שעליו מתעקשים במפעל הפיס, ולפיו מעתה יועבר המענק לפסטיבל עצמו ולא לסרט הזוכה, הוא בעיקרו שינוי סמנטי. זאת מכיוון שהכסף יועבר לפסטיבל, וזה יעביר אותו ליוצרי הסרט הזוכה, לצורך מימון קמפיין האוסקר שלהם.

[שימו לב איך השטירמר מציג את המחבלת]

הסרט "לאה צמל, עורכת דין", שביימו רחל לאה ג'ונס ופיליפ בלאיש, עוקב אחר עורכת הדין הישראלית שזה חמישה עשורים מנהלת מרדף בלתי נלאה אחר צדק, ובמסגרתו מייצגת פלסטינים שהיא רואה כאסירים פוליטיים — ממפגינים פלסטינים בלתי אלימים ועד ללוחמים חמושים.

זמן קצר לאחר זכייתו בפרס הראשון בפסטיבל דוקאביב, הורים שכולים מפורום "בוחרים בחיים" (שנתמך על ידי תנועת הימין "אם תרצו") מחו על הזכייה, ובמכתב שהעבירו למפעל הפיס קראו לו לבטל את מתן הפרס. שרת התרבות מירי רגב הצטרפה לקריאתם, מנויי פיס רבים הצטרפו למחאה וביטלו את המנוי שלהם להגרלות, וכעבור ימים ספורים, הודיע מפעל הפיס כי "יבחן מבחינה משפטית" את מתן הפרס, וכי לא יממן יותר את הפרס לסרטים זוכי דוקאביב.

החלטת מפעל הפיס עוררה סערה ציבורית וגררה ביקורת חריפה על סירובו של המוסד להתייצב להגנת חופש הביטוי וחופש היצירה: בין היתר, הבמאית איבתיסאם מרעאנה הודיעה כי תתפטר מתפקידה במועצת הפיס לתרבות ואמנות אם ההחלטה לא תבוטל, כמה שופטים בפרסי ספיר ולנדאו, שמעניק מפעל הפיס, פרשו מתפקידם במחאה על ההחלטה, ו–39 סופרים שהוגשו השנה כמועמדים לפרס ספיר הודיעו במכתב רשמי שאם יעלו לשלבים המתקדמים של התחרות, שבהם ניתן מענק כספי, הם יעבירו חלק מכספי הזכייה לדוקאביב לצורך מימון הפרס לסרט הזוכה.

כמו כן, כמה יוצרים שאמורים היו לקבל תמיכה כספית ממפעל הפיס הודיעו שיסרבו לקבל את הכסף, איגודי היוצרים בקולנוע ובטלוויזיה קיימו הפגנת מחאה מול בית מפעל הפיס בתל אביב, וגל נוסף של ביטולי מינויי פיס הגיע כמחאה על החלטת הדירקטוריון על ביטול הפרס."

https://www.haaretz.co.il/gallery/cinema/1.7864959
 
ברכות לך ולמוניר
כעת תוכלו לא רק ל
ביחד אלא גם

לגדל ילדים ביחד

בג"ץ למדינה: יש לאפשר פונדקאות לבני זוג מאותו המין
ביהמ"ש העליון קבע כי המדינה צריכה לאפשר לבני זוג מאותו המין ולגברים יחידנים גישה לפונדקאות - והקציב שנה לחוקק את החוק בנושא. נשיאת העליון אסתר חיות: "המחוקק סגר את השערים בפני גברים". ארגוני הלהט"ב: "החלטה היסטורית"
 
למעלה