משנכנס אדר מרבין בשמחה. הבחילות חלות בו' אדר תש"ף, שבוע

משנכנס אדר מרבין בשמחה. הבחילות חלות בו' אדר תש"ף, שבוע

בו היהודים יציינו 100 שנה לסיפור הגבורה של לוחמי תל חי בראשות יוסף טרומפלדור 'הגידם' ("טוב למות בעד ארצנו") שהראו לנו איך להגן על ארצנו ואדמתנו נגד כל הסיכויים.

אדר, חודש הניסים של עם ישראל שעמד בפני איום השמדה מצד שונאיו ובאמונתו בצור ישראל ובעוז נפשו ניצל ויכול להם, ככתוב:

בַּיּוֹם, אֲשֶׁר שִׂבְּרוּ אֹיְבֵי הַיְּהוּדִים לִשְׁלוֹט בָּהֶם, וְנַהֲפוֹךְ הוּא, אֲשֶׁר יִשְׁלְטוּ הַיְּהוּדִים הֵמָּה בְּשֹׂנְאֵיהֶם.

נזכור זאת כולנו בדרך אל הקלפיות שבהן אורב לנו צר ומתנקם המזכיר לנו יום יום ושעה שעה כי מלחמה איתו לנו, ואסופה של חדלי אישים ונפולי רוח, שגרירי הצביעות המתנכלת הרוצים כי נניח את נשקנו ונפשוט את צווארנו לחסדי האוייב.

הבה נחולל כולנו את ה'ונהפוך הוא, אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם', ונבחר ביום ההוא בחירה יהודית לאומית למען ילדינו ונכדינו, ולמען קיבוץ כל פזורינו בארצנו ובמולדתנו.
 


 
לפני 100 שנה מתנחלי הגליל קבעו גבולה הצפוני של מדינת היהודים

חבורה של כמה עשרות מתנחלים נאחזה בשיניים ובציפרניים באזור הנקרא 'אצבע הגליל' בתוך ים של ערבים ובדואים שחלקם הגיע מסוריה והגנה על ההתיישבות בחירוף נפש למרות שבמוסדות היישוב היהודי הקטן והצעיר בא"י היו שרצו - ביניהם ז'בוטינסקי - לפנות את האזור מחשש לחיי המגינים.
&nbsp
קורבן המגינים - שמונת ההרוגים בהתקפה על תל חי לבדה שעל שמם נקראת קרית שמונה - לא היה לשווא: אצבע הגליל הפכה לחלק ממדינת ישראל המתחדשת.
&nbsp
היום קובעים מאות אלפי המתיישבים היהודיים באיו"ש את גבולה המזרחי של מדינת ישראל. וכמו בתל חי לפני 100 גם כאן מתקיימות ומתממשות מילותיו של נתן אלתרמן:
&nbsp
כִּי לֹא נָשׁוּב אָחוֹר, וְדֶרֶךְ אֵין אַחֶרֶת, אֵין עַם אֲשֶׁר יִסּוֹג מֵחֲפִירוֹת חַיָּיו.
 
למעלה