מגפת הקורונה: משבר בדרום קוריאה שמאבדת שליטה על הנגיף הקטלני

סטילהוק

New member
מגפת הקורונה: משבר בדרום קוריאה שמאבדת שליטה על הנגיף הקטלני

מגפת הקורונה: משבר בדרום קוריאה
https://www.israelhayom.co.il/article/735201

הרשויות במדינה שוקלות לבצע סגר חלקי בעיר של 2.5 מיליון בני אדם בעקבות שרשרת הידבקויות בנגיף • מקרה מוות ראשון המחלה דווח במדינה


רשויות הבריאות בדרום קוריאה דיווחו הבוקר על מקרה מוות ראשון מנגיף הקורונה במדינה, אך לא סיפקו מידע לגבי זהות המת או גילו.

מקרה המוות מגיע על רקע התפרצות חסרת תקדים של הנגיף, שמקורו בסין, בעיר דייגו בדרום המדינה, שם לפחות 38 מקרים של הנגיף זוהו ורובם קשורים בכנסייה קהילתית בעיר, שם ככל הנראה אחד ממשתפי התפילה הדביק רבים בקהילה.


הרשויות בעיר הפצירו באזרחים שלא לצאת מבתיהם והבוקר פרסמה סוכנות הידיעות הקוראנית "יונהאפ", כי בסיאול שוקלים להכריז על סגר חלקי בעיר, כדי למנוע את התפשטות הנגיף.

ראש העיר של דיגו, קאוון יונג-ג'ין, הפציר בתושבי עירו בשידור מיוחד בטלווזיה המקומית לבל יצאו מבתיהם וקרא להם לחבוש מסיכות מגן גם בעת שהותם בבית. הוא קרא לממשלה לסייע לעירו והדגיש כי מערכת הבריאות בעיר איננה בנויה להתמודד עם עומס החולים.

צוותי חיטוי נפרשו בנקודות שונות ברחבי המדינה, כולל בבירה סיאול, במטרה לעכב את התפשטות הנגיף. מרפאות במדינה החלו בחלוקת מסיכות לכלל האוכלוסייה, בעוד החשש גובר על אובדן שליטה בהתפרצות המגיפה.

כעת בסיאול חוששים כי השבתה נרחבת של המשק ומערכות התחבורה תגרור עלויות אדירות כלכלה המקומית, שספגה בשנה החולפת מספר מכות קשות בהן צמצום של תעשיית הספנות במדינה.

חשש שדרום קוריאה מאבדת שליטה בנגיף
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5681298,00.html

אם עד כה מקור הדאגה המרכזי מחוץ לסין היה "ספינת הקורונה" ביפן, כעת גובר החשש שדרום קוריאה הבאה בתור. בדגו, העיר הרביעית בגודלה במדינה, עם 2.5 מיליון תושבים, התפשט הנגיף בקהילה נוצרית. המקור – מתפללת שבאה לטקסים אף שהיו לה תסמינים: "חשבה שזה צינון קל". ראש העיר הכריז עוצר: "אל תצאו מהבית"
 

רוב הזמן נח

Well-known member
הנגיף לא קטלני. ויש לי הרגשה שכבר התפשט מעבר למה שיודעים

ככה שכל הבידודים לא מועילים והם בבחינת לחפש את המטבע מתחת לפנס.
 

סטילהוק

New member
"עיר רפאים" בדרום קוריאה: "כאילו הטילו פצצה"

"עיר רפאים" בדרום קוריאה: "כאילו הטילו פצצה"
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5681630,00.html

הקניונים, בתי הקולנוע והרחובות בדגו, העיר הרביעית בגודלה בדרום קוריאה, נותרו נטושים אחרי שעשרות בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה ו-2.5 מיליון תושבים נקראו להסתגר בבתים. "כמו אפוקליפסה. משבר חסר תקדים"

רחובות העיר הרביעית בגודלה בנגיף הקורונה הסיני. הרשויות חושדות שמאמינה שהשתתפה בטקסים של קהילה נוצרית מקומית גדולה בכנסייה הדביקה מאמינים אחרים. משם ממשיך הנגיף להתפשט.

הקניונים ובתי הקולנוע נותרו ריקים אתמול בעיר דגו המונה 2.5 מיליון תושבים. ראש העיר, קווון יאנג-ג'ין, קרא לתושבים להישאר בבתים אחרי ש-90 בני אדם שהשתתפו בטקסים בכנסייה פיתחו תסמיני מחלה ועשרות מקרים חדשים של הידבקות בנגיף אושרו.

"אנו נמצאים במשבר חסר תקדים", אמר קווון לכתבים. הוא הוסיף שכל אחד מחברי הכנסייה ייבדק. "ביקשנו מהם להישאר בבית והרחק ממשפחותיהם".

המאמינה שממנה התפשט הנגיף היא אזרחית דרום-קוריאנית בת 61. ככל הידוע היא לא נסעה לחו"ל בתקופה האחרונה. כאשר אובחנה, היא הייתה האדם ה-31 בדרום קוריאה שנדבק בנגיף הקורונה.

קים ג'ון-וו, בן 28, סיפר שדגו הפכה לעיר רפאים. "זה כאילו שמישהו הטיל פצצה במרכז העיר. זה נראה כמו אפוקליפסה זומבית", הוא אמר. תושב אחר סיפר: "דגו נראית כמו עיר רפאים, הכול בגלל נגיף הקורונה".

בדרום קוריאה אובחנו עד כה 104 מקרים של הידבקות בנגיף הקורונה. מקרים חדשים דווחו בעיר הבירה סיאול ובמחוז גיאונגסאנג הסמוך. אמש דווח גם על מקרה מוות ראשון במדינה. סך הכול, עד כה מתו מהנגיף 2,130 בני אדם, רובם בסין. יותר מ-75,700 איש נוספים נדבקו.
 
למעלה