7 שנות מאסר לחולה קורונה שיפר צו בידוד בית

סטילהוק

New member
7 שנות מאסר לחולה קורונה שיפר צו בידוד בית

7 שנות מאסר לחולה קורונה שיפר צו בידוד בית
https://www.kipa.co.il/חדשות/955264-7-שנות-מאסר-לחולה-קורונה-שיפר-צו-בידוד-בית/

משרד הבריאות יוצא בהודעה דרמטית כנגד אנשים שניתן להם צו בידוד בית, והם יפרו אותו.

בעקבות התפרצות נגיף הקורונה והנחיות לאזרחים הישראלים החוזרים מחו"ל - משרד הבריאות מבהיר היום (ה') כי הפרת בידוד ביתי, עשויה להסתכם באישום פלילי. במשרד הבריאות מבקשים להבהיר כי הפרת צו בידוד בית עשויה להסתכם באישום פלילי שתוצאתו עד 7 שנות מאסר אם נעשה במזיד ועד 3 שנות מאסר אם נעשה בהתרשלות. שכן זה מעשה לפי סעיף 218 לחוק העונשין "מעשה העלול להפיץ מחלה" וכן הפרה של סעיף 287 "הפרת הוראה חוקית".

אגף פיקוח ואכיפה במשרד הבריאות החל בפעילות אכיפה של הצו. משרד הבריאות רואה בציבור שנדרש לבידוד בית שותף מלא למניעת התפרצות המחלה בישראל. אנחנו משוכנעים שיגלו אחריות כלפי בני משפחתם, חבריהם, וכן כלפי אנשים חולים וחלשים בחברה ויצמצמו את הסיכון להדבקה.
 

סטילהוק

New member
משרד הבריאות מזהיר: עונשי מאסר למפרי בידוד הקורונה

משרד הבריאות מזהיר: עונשי מאסר למפרי בידוד הקורונה
https://www.israelhayom.co.il/article/735331

הפרת צו הבידוד עלולה לטמון בחובה עונש של עד 7 שנות מאסראתר ייעודי הוקם למי שמבקש לדווח על הפרה של החוק

משרד הבריאות יחל היום (חמישי) באיכפת צו הבידוד שנקבע בשל התפרצות הקורונה. במשרד מבהירים כי הפרת צו הבידוד בבית עשויה להסתכם באישום פלילי הטומן בחובו עד 7 שנות מאסר אם נעשה במזיד, ועד 3 שנות מאסר אם נעשה מתוך רשלנות.

ממשרד הבריאות נמסר כי אגף פיקוח ואכיפה במשרד הבריאות החל בפעילות אכיפה של הצו. "משרד הבריאות רואה בציבור שנדרש לבידוד בית שותף מלא למניעת התפרצות המחלה בישראל. אנחנו משוכנעים שיגלו אחריות כלפי בני משפחתם, חבריהם, וכן כלפי אנשים חולים וחלשים בחברה ויצמצמו את הסיכון להדבקה", נכתב בהודעת המשרד.

עוד נמסר כי מי שמעוניין לדווח על הפרה של בידוד בית יכול לעשות זאת דרך אתר המידע היעודי בנושא הקורונה של משרד הבריאות.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
רוב האנשים שידבקו בנגיף, לא ידעו את זה.

הם ידבקו בנגיף ויבריאו בלי שום תסמין של מחלה. חלקם יחווה תסמינים קלים שלא יקושרו לקורונה.
&nbsp
למעשה מי שנדבק בנגיף ויודעים עליו, זה אחוז מאוד קטן של הנדבקים.
&nbsp
 

סטילהוק

New member
מה זה קשור בכלל? יש צו בידוד ביתי וצריך לאכוף אותו

ובכלל נמאס כבר עם כל ה"יהיה בסדר" הישראלי שברגע שאומרים לך את זה אתה כבר יודע שלא יהיה בסדר.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
זה קשור. כי מבודדים רק את מי שיודעים שנחשף לוירוס.

שהם המיעוט של אלה שנחשפו.
&nbsp
&nbsp
רוב האנשים שנחשפו לוירוס לא מוכרים ולכן גם לא בבידוד. ורוב אלה יחלימו מהוירוס בלי לחלות. משמעות הדבר שכל הבידודים הם חסרי תועלת.
 

סטילהוק

New member
עשרות תלונות על הפרות צו הבידוד: "מסתכנים ב-7 שנות מאסר"

עשרות תלונות על הפרות צו הבידוד: "מסתכנים ב-7 שנות מאסר"
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5681520,00.html

נמשכת ההיערכות למניעת הפצת נגיף הקורונה בישראל. משרד הבריאות מזהיר שהפרת בידוד ביתי עלולה להוות עבירה פלילית, ופרסם תיעוד של נציגי אגף הפיקוח והאכיפה מגיעים לדירות שבהן אמורים להסתגר אזרחים ששבו מהמזרח הרחוק. המשרד קרא לדווח לו על הפרות

משרד הבריאות הפיץ הערב (יום ה') תיעוד של אנשי אגף הפיקוח והאכיפה שהחלו לאכוף את צו הבידוד הביתי לישראלים ששבו מהמזרח הרחוק. במשרד מזהירים כי הפרת צו בידוד בית עלולה להיגמר באישום פלילי שתוצאתו עד שבע שנות מאסר אם נעשה במזיד ועד שלוש שנות מאסר אם נעשה בהתרשלות. עד כה ידוע על כ-50 תלונות על ישראלים שהפרו את צו בידוד הבית.

המשרד נתלה בסעיף 218 לחוק העונשין "מעשה העלול להפיץ מחלה" וכן הפרה של סעיף 287 "הפרת הוראה חוקית". משרד הבריאות ציין כי הוא רואה בציבור שנדרש לבידוד בית שותף מלא למניעת התפרצות נגיף הקורונה בישראל וקרא לאזרחים לדווח על מקרי הפרה של בידוד. "אנחנו משוכנעים שיגלו אחריות כלפי בני משפחתם, חבריהם, וכן כלפי אנשים חולים וחלשים בחברה ויצמצמו את הסיכון להדבקה".

בימים האחרונים הרחיב משרד הבריאות את חובת בידוד הבית לחוזרים מתאילנד, סינגפור, מקאו והונג קונג, למעט מי ששהה בשדה התעופה בלבד במדינות אלה. הצו חל על מי שחזר מהיעדים הנ"ל מ-16 בפברואר ולתקופה של 14 יום ממועד השהייה ביעד. הצו הורחב למעסיקים, כדי שאלו לא יאפשרו לאותם עובדים להיכנס למקום העבודה בתקופת הבידוד.

עוד קודם לכן, בבית החולים שיבא נערכו היום שני תרגילים המדמים את הגעתם של 11 הישראלים משדה התעופה אל מתחם הבידוד. יוני לוי, שאימו ואחותו צפויות לשוב לארץ אחרי חודש בספינה ביפן, סיפר שמשפחות הישראלים סיירו במתחם וקיבלו הסבר על אופן הטיפול. עוד הוסיף "אנחנו מתרגשים ומחכים להם, סידרנו להם בחדרים דברים שלהם מהבית ונראה אותם עוד שבועיים. עד אז נדבר בסקייפ".

בסין עומד מניין הנדבקים לפי שעה על 74,576. הרשויות בה דיווחו לפנות בוקר על 394 מקרים חדשים – ירידה חדה מ-1,749 ביום שלפני כן. מדובר במספר הנדבקים החדשים הנמוך ביותר שעליו דווח מאז שלהי ינואר, אך הסיבה לכך נעוצה בין היתר בשינוי הקריטריונים לאבחון במחוז חוביי, מוקד ההתפרצות של הנגיף. מניין המתים בסין עומד על 2,118.

מחוץ לסין מתו מהנגיף עוד 11 בני אדם. מקרה המוות האחרון שעליו דווח מחוץ לסין הוא בדרום קוריאה, שם יש חשש להתפרצות כמו שקרתה ב"ספינת הקורונה". בימים האחרונים חלה עלייה גדולה במספר הנדבקים בעיר דגו (הרביעית בגודלה בדרום קוריאה) ובסביבתה. החשד הוא שמאמינה שהשתתפה בטקסים של קהילה נוצרית מקומית גדולה הדביקה מאמינים אחרים – ומהם הוא ממשיך להתפשט.

מלבד שני מקרי המוות של נדבקים ב"ספינת הקורונה" ביפן, עוד אדם אחד במדינה מת מהנגיף. חולים נוספים מתו בהונג קונג, בטייוואן, בצרפת ובפיליפינים – ואתמול דווח על שני מקרי מוות באיראן. במשרד הבריאות האיראני אמרו כי שני אלו שמתו בעיר קום היו אזרחים איראנים מבוגרים. היום התגלו באיראן עוד שלושה נדבקים, גם הם מהעיר קום.
 

סוהי 7

New member
טוב מאוד.

אני לא מאמין שיש שופט ישראלי שיגזור עונש מאסר על מי שיעבור עבירה כזאת.
שופטי ישראל יותר טיפשים מאשר רחמנים.
 
למעלה