ממצאים חדשים מגלים: כמה זמן נגיפי קורונה שורדים על משטחים?

סטילהוק

New member
ממצאים חדשים מגלים: כמה זמן נגיפי קורונה שורדים על משטחים?

ממצאים חדשים מגלים: כמה זמן נגיפי קורונה שורדים על משטחים?
https://www.ynet.co.il/health/article/S1dbCPcQI


סקירת הספרות המדעית מגלה שנגיפי הקורונה מצליחים לשרוד על משטחים הרבה יותר מכפי שחשבו. החשש: הנגיף עלול לעבור גם באמצעות מגע בשטרות כסף, מטבעות ואפילו כרטיסי אשראי

נכון להבוקר מספר הנדבקים העולמי בנגיף הקורונה טיפס ל-75,216 איש, רובם המכריע בסין. על אף שלפי דיווחים קצב ההתפשטות של המחלה נמצא בירידה מסויימת, נכון להיום 2,012 בני אדם מתו כתוצאה מהידבקות בו, והאיום להתפשטות למדינות רבות, ביניהן ישראל, עוד קיים. על פי הידוע, הנגיף עובר בעיקר דרך רסיסי הרוק הנפלטים בעת עיטוש ושיעול, אך בדומה לווירוסים אחרים, עלול להדביק גם דרך מגע עם משטחים.

עד כה לא היה ברור כמה זמן הנגיף מצליח לשרוד על משטחים מחוץ לגוף האדם, והתשובה הקצרה לכך היא שאף אחד לא באמת יודע. עם זאת, סקירה חדשה של הספרות הרפואית שבדקה נגיפים נוספים ממשפחת הקורונה, שגרמו למחלת ה-SARS ול-MERS, מגלה שהנגיף עמיד מאוד, ומצליח לשרוד מחוץ לגוף הרבה יותר מכפי שחשבו. הסקירה הרפואית פורסמה בכתב העת הרפואי The Journal of Hospital Infection, ונערכה בידי חוקרי וירולוגיה מאוניברסיטת רור-באכם (Ruhr-Bochum University) שבגרמניה.

בסקירה החדשה, ניתחו החוקרים כמה עשרות מאמרים שפורסמו בעבר אודות נגיפי קורונה אנושיים (לבד מהנגיף החדש), ומצאו כי הם מסוגלים להישאר פעילים עד 9 ימים כשהם על משטחים. מדובר ביכולת הישרדות גבוהה למדיי: לשם השוואה, נגיף השפעת שורד רק 48 שעות מחוץ לגוף האדם, ונגיף ה-HIV שורד 4 דקות בלבד. המחקרים הראו גם, שהנגיף שורד בטמפרטורה של עד 30 מעלות צלזיוס.

הבשורה הטובה היא שחומרי חיטוי משמידים את הנגיף, ואפילו בקלות. המחקרים הראו שחומרי חיטוי המכילים אלכוהול בריכוז של 62% לפחות, מי חמצן או אקונומיקה, משמידים את נגיפי הקורונה תוך דקה. החוקרים אמרו כי הם מצפים לתכונות דומות גם אצל נגיף הקורונה החדש.
 
למעלה