אינני מבין את הסיפור הזה עם "המימד החמישי"

זה יפה שטרחת והבאת את כל פרטי הפרטים של הנוהל

קראתי אותו פעמיים

אני מבין אם כן שהנוהל אינו מתייחס לחברה הפרטית אלא רק למשטרה.
וטענה שיכולה להיות ליועמ"ש כלפי המשטרה (והשר לבטחון פנים) היא
שמבחינה ביורוקרטית המשטרה לא הקפידה לפעול לפי הנוהל

ואין בעיה של גניבה, שוחד, מרמה ומעילה באמון, כמו שיש לראש הממשלה

ובכל זאת אם תשאל לדעתי, אז על ראש הממשלה (שמי כמוהו מתמצא בענייני
פלילים ושחיתויות), לזמן אליו את השר לבטחון פנים ולפטר אותו בו במקום. כי
הרי את מפכ"ל המשטרה הוא כבר פיטר (אמנם לא בגלל זה)....
 

tgranot1

New member
סליחה ומחילה ממך.

אבל אני נשבע שלא קראתי את דבריך לפני שהגבתי למרבו שהדפיס לי את אותו חוק כאילו מבחינתו שוב גילה את עשרת הדיברות , והשבתי לו ברוח דומה לשלך.
אז אם בצעתי פלגראט, הוא לא היה מכוון.
 

marabo

Well-known member
יפה שהבנת עד עכשיו וכעת נתקדם בהבנת העניין

נניח שאני או אתה נמציא פטנט, ונבוא איתו למשטרה למכור לה אותו.
האם המשטרה תעקם ותעגל פינות ותצפצף על נהלים וחוקים ותצא מגדרה כדי לקנות אותו מאיתנו או תעשה כל מה שהנהלים מצווים?
ברור שאף אחד במשטרה לא יעשה את זה עבורנו, הם ילכו איתנו לפי הספר.
אלא אם כן יש לנו חברים שם...
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אבל שאני רק אבין: זה שיש לי "חברים שם", זה עושה אותי לחוטא,
או שחבריי ששם הם החוטאים?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ואפרופו דבריך... עדיין: ראש הממשלה "חטא" בעת מילוי תפקידו,
וגנץ (אם בכלל קשור לחטא כלשהו), חטא את חטאו "לפני" שזכה בתפקיד ראה"מ.
 

ספי111

New member
במקרה של ספינות משמר לטובת תשובה החליטו להתעלם

מחובת המכרז.
 

ai21

New member
לא רק שלא מדוייק - אלא לחלוטין שקרי

רכש הספינות תוכנן לפני עשור וחצי, ואז הוקפא כי אין תקציב.
ברגע האחרון לפני פרישת ספינות מהשירות הפשירו אותו, וניסו לארגן מכרזים,
הבעיה הייתה - גודל הספינות: ספינות "מדף" שמייצרים מספר ספקים - מגיעות רק בגדלים מסויימים, לרוב מתאימות לשייט באוקיאנוס.

אז המכרז נעשה על ספינות גדולות פי 4 מאלו שניתן לייצר בארץ, ופי 2 מאלו שמייצרים בגרמניה.
אז הספינות במכרז (והיה מכרז) - היו יקרות משמעותית מהצרכים של ישראל.
ובעצם היו צריכים לבחור בין 3 קטגוריות גודל שונות לחלוטין, ומחירים שונים בהתאם.
לאחר ההנחה של המספנה הגרמנית - הייתה תחרות רק בין המספנה הישראלית והגרמנית, על קטגוריות שונות - וניסוח מכרז בעצם היה מחייב בחירת קטגוריה,
משמע - כל ההליך לא רלוונטי, ולכן קיבל אישור להחרגה מחובת מכרזים.
אישור שגנץ ושות' לא קיבלו.

אבל יותר כיף לצרוח בטירוף על צוללות וספינות...
 

ספי111

New member
השקרים,שלך.

יצא מכרז עד ששימרון התערב ולחץ ובטל אותו בגלל הנחה או משהו. ההנחה הזאת התאדתה מאוחר יותר כמו שקורה תמיד כשמקבלים הצעה נמוכה.
 

tgranot1

New member
כשלא לומדים לימודי ליבה ורק מתפללים

אז לבטח אין הבנה לגבי התנהלות עסקית. המשטרה לא השקיעה בשום חברה פרטית. היא לא קיבלה מניות במימד החמישי תמורת המוצר .
היא רק קנתה את מוצר שלהם . בדיוק כמו שאתה ניגש וקונה בסופרמרקט. לכן השאלה אם הלקוח יממן/לא יממן את ההדגמות נתונה להסכם בין שלקוח ליצרן/משווק.
 

marabo

Well-known member
כשלומדים לימודי ליבה בחינוך החילוני נשארים בלטות

ולא מסוגלים לקרוא חוק.

להלן החוק:
בחינת קיומם של ספקים תק' תשס"ט-2009 תק' תשע"ב-2012
3א. (א) (1) ביקשה יחידה מזמינה להתקשר עם ספק יחיד לפי תקנה 3(29), או עם ספק חוץ לרכישת טובי חוץ או שירותי חוץ, לפי תקנה 3(31), תביא היחידה המזמינה את הבקשה לאישור ועדת המכרזים לאחר שעשתה את כל אלה:
תק' תשע"ב-2012
(א) בעל הסמכות המקצועית במשרד, חיווה את דעתו בכתב לעניין ההתקשרות כי המתקשר הוא ספק יחיד או כי הטובין או השירותים הם טובי חוץ או שירותי חוץ;
תק' תשע"ב-2012
(ב) פרסמה באתר האינטרנט לתקופה של עשרה ימי עבודה לפחות, ושלחה לכל מי שהוא מנוי על קבלת הודעות לפי תקנה 15(ה) –
(1) הודעה על כוונתה להתקשר עם מי שלפי דעתה הוא ספק יחיד, או עם ספק חוץ לרכישת טובי חוץ, לפי העניין, ואת עיקרי ההתקשרות;
(2) את חוות הדעת לפי פסקת משנה (א) או את עיקריה;
(3) הודעה על האפשרות לפנות אליה כאמור בפסקה (א)(2), והתקופה שבה ניתן לפנות כאמור.
תק' תשע"ב-2012
(2) אדם הסבור כי קיים ספק אחר המסוגל לבצע את ההתקשרות, רשאי לפנות ליחידה המזמינה, בתוך התקופה שקבעה היחידה המזמינה ושלא תפחת מארבעה עשר ימי עבודה, החל במועד פרסום ההודעה, ולהודיע לה כי קיים ספק אחר או ספק ישראלי, לפי העניין, המסוגל לבצע את ההתקשרות;
(3) פנה אדם אל היחידה המזמינה בתוך התקופה שנקבעה כאמור בפסקה (2), יחווה בעל הסמכות המקצועית במשרד את דעתו ביחס לאותה פנייה;
(4) יחידה מזמינה תצרף לבקשתה להתקשר עם ספק יחיד או עם ספק חוץ לרכישת טובי חוץ, לפי העניין, את חוות הדעת האמורה בפסקה (1)(א), את הפניות שנשלחו כאמור בפסקה (2), ואת חוות הדעת שניתנה ביחס אליהן כאמור בפסקה (3);
(5) ועדת המכרזים תשלח עותק מהחלטתה לכל מי שפנה אל היחידה המזמינה כאמור בפסקה (2).
 

tgranot1

New member
כל הכבוד שאתה יודע לצטט מקורות.

רק תשתפר קצת ותביא גם את הלינק ובכלל נתקדם. חבל רק שאינך מסוגל לעבד את הנתונים, ועוד יותר חבל שנסגרה חברת המימד החמישי שעסקה בבינה מלאכותית ועיבוד נתונים שיכלה לסייע לבורים שכמותך להסיק מסקנות .

ולענייננו : מדובר היה בפיילוט לגבי תוכנת בינה מלאכותית המעבדת נתונים. לא סתם רכב פשוט. לכן היה צורך בבדיקת התאמה בהתחשב בכמות הנתונים האדירה שיש לאירגון כמו המשטרה. הדבר הובא בפני וועידת המכרזים של המשטרה שאישרה זאת כפי שמחייב החוק שנפנפת בו . כלומר אם יש בעיה היא שם. על זה בדיוק הצביע מבקר המדינה. הבנת. בדקו זאת. כל הסיפור עכשיו הוא ספין בחירות.
 

marabo

Well-known member
אתה רוצה באמת לדעת מה קרה כאן? בבקשה

קרא כאן

באוקטובר 2016 סיווגה ואישרה ועדת המכרזים את ההתקשרות לביצוע הפיילוט בסכום של 4 מיליון שקלים בפטור מבצעי. במחצית השנייה של 2017 בוצע הפיילוט במשטרה. לצורך ביצוע הפיילוט רכשה המשטרה חומרה בסך 1.5 מיליון שקל.

המבקר בדק אילו פעולות נעשו לאיתור ספקים פוטנציאלים בתחום זה לצורך ביצוע תמחור. בבדיקה התברר כי לא בוצעה כל פנייה רשמית בכתב לחברות טכנולגיות אחרות, כל שכן פנייה שכללה הסבר על צורכי המשטרה, על היקף ההתקשרות הפוטנציאלי, ובקשה לקבל מידע בדבר יכולותיהן בתחום. המבקר כתב כי מהשתלשלות האירועים עולה כי המשטרה ביצעה שתי בדיקות לבחינת מידת ההתאמה של המערכת - בחינת יכולת ופיילוט וכי בשתי הבדיקות נבחנה המערכת של החברה הספציפית בלבד ולא בוצע פנייה לחברות טכנולוגיות נוספות תוך הצגת מידע מלא על ההתקשרות הפוטנציאלית ככל שיעמדו בדרישות המשטרה, בסך של כ-50 מיליון שקל, כנדרש על פי ההוראות.

המבקר העיר למשטרה כי אילו הייתה נוקטת צעדים שונים - כגון עריכת מכרז סגור בדומה לתקנות חובת המכרזים במערכת הביטחון, עריכת מכרז דו-שלבי לרכישת מערכת הטכנולוגיות או קיום הליך תחרותי הכולל מסירת מידע רק לחברות טכנולוגיות בעלות סיווג ביטחוני מתאים - היה ביכולתה למזער את הסיכון לחשיפת דרכי הפעולה ושיטות עבודה שלה.

עוד העיר המבקר כי במסגרת פעולתיה המשטרה נהגה בחוסר שוויון בין "המימד החמישי" לבין חברות נוספות בתחום הטכנולוגיה שעשויות היו לעמוד בקריטריונים שהוגדרו, בכך שלא הביאה לידיעתן כי בכוונתה לבצע רכש בסך עשרות מיליונים שקלים בשנים 2017 ו-2018, שכאמור תוקצב בתוכנית העבודה של המשטרה ולא איפשר להן להוכיח את יכולתיהן בתחום זה על מנת שיכולו להתחרות בחברה, שהיו"ר שלה בזמנו היה גנץ.

נוסף, כך מצא המבקר, ועדת המכרזים במשטרה הסתמכה על חוות דעת ובה פורט מידע עסקי מהותי על ה"מימד החמישי". בין היתר נכתב ב-2016 כי היא פועלת ארבע שנים ולחברה יש כחמישה לקוחות, גופים ביטחוניים. השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הורה למשנה למנכ"ל משרדו "לבצע בחינת עומק של המשרד בנושא ה'מימד החמישי'. בינואר 2018 פרסם המדען הראשי במשרד דו"ח המציג כי החברה נוסדה רק ב-2014 ולא ב-2012, היא עסקה רק בפיתוח המוצר ולא ביצעה מכירות או התקנות. המבקר הוסיף כי גם על פי נתוני החברה במרשם החברות היא נוסדה במאי 2014.

המבקר העיר כי "יוצא איפוא שהתשתית העובדתית שהציג מנהל טכנולוגיות במשטרה לוועדת המכרזים בעת קבלת החלטתה לבצע רכש בפטור בשווי 4 מיליון שקלים מהחברה, ולפיה יש לחברה לקוחות שהם גופים ביטחוניים וכי החברה קיימת ארבע שנים, לא הייתה נכונה". בנוסף כתב המבקר כי "העובדות ולפיהן שום גוף לא רכש את המערכת מהחברה וממילא אין לה חמישה לקוחות המוגדרים גופים ביטחוניים - הן עובדות משמעותיות ורלוונטיות לקבלת החלטה בעניין ביצוע רכש בפטור ממכרז ולפיכך עובדות אלו היו חייבות להיות מובאות לידיעת חברי ועדת המכרזים שנדרשו לבחון את הנושא ולקבל החלטה".

הפיילוט עצמו הסתיים בספטמבר 2017. בסיומו הורה המפכ"ל לקדם משא ומתן עם החברה לרכש "המגה-פרויקט". כמו כן הורה כי המימון הראשוני יתבצע מתקציב המשטרה ובהמשך באופן מדורג המימון יתבצע בעזרת משטרה זרה. כאשר המערכת תפותח בתוך המשטרה. בשלב זה תוכנית העבודה של המשטרה לשנים 2018-2017 כללה תקציב בסך 50 מיליון שקלים לביצוע המגמה פרויקט.

במאי 2018 הוצג לסגן החשב הכללי באוצר ולצוותו כי בכוונת המשטרה להגיש לוועדת הפטור בקשת פטור ממכרז לצורך התקשרות עם ה"מימד החמישי" לרכש המגה פרויקט. נציגי האוצר הבהירו למשטרה כי יהיה צורך בפרסום בקשת הפטור כדי לאפשר השגות ספקים נוספים בתחום זה, וכן יהיה צורך לבצע "בדיקת שוק מעמיקה בכדי שנמליץ לוועדת הפטור באוצר על מתן פטור 'ספק יחיד'".

ליקוי נוסף שהתגלה היה בתחום הקניין הרוחני. נמצא כי המשטרה קיבלה החלטה עקרונית, שלא השתכללה לכדי החלטה סופית, למסור לחברה קניין רוחני בתחום הטכנולוגי המסוים, על מנת שתשתמש בו לצורך פיתוח המערכת שלה. על פי התכנון, הקניין הרוחני היה אמור להימסר לשימושה של החברה תמורת הנחה חד-פעמית בהתקשרות לביצוע המגה פרויקט, אם יתבצע. זאת, בלי שחשב המשטרה העריך את ערכו של הקניין הרוחני של המשטרה שאמור היה להימסר לחברה א', ובלי שקדמה לכך פנייה לחשב הכללי כמתחייב מהוראות תכ"ם.

בתוך כך, לאחר פרסום הדו"ח הוציא משרד מבקר המדינה הודעה חריגה. בציוץ בטוויטר מסר דובר משרד המבקר שלמה רז כי "משרד מבקר המדינה אינו מבקר חברות פרטיות. הביקורת שפורסמה היום מותחת ביקורת על התנהלותה של משטרת ישראל בתחומי הרכש. מי שיקרא את הדו"ח בעיון לא ימצא בו את השם המימד החמישי ולא בכדי".
 
חוסר הידע שלך מעורר רחמים

אני באמת תוהה האם אתה מאמין לעצמך או שמא אתה מתחזה.
השלם של המשטרה יכול לשלם מיליונים לספקים כאילו הוא קונה בסופרמרקט?
ד' יעזור
 

tgranot1

New member
לא הוא לא יכול. צריך לגשת לוועידת מכרזים שתאשר לו.

בפעם האלף. העיסקה הזאת כן עברה לוועדת מכרזים של המשטרה שאישרה אותה. אם יש בעיה , משם צריך להתחיל .
 

marabo

Well-known member
היתה כאן מראית עין של "מכרז" ? תקרא שוב מה כתבו בכלכליסט

המבקר בדק אילו פעולות נעשו לאיתור ספקים פוטנציאלים בתחום זה לצורך ביצוע תמחור. בבדיקה התברר כי לא בוצעה כל פנייה רשמית בכתב לחברות טכנולגיות אחרות, כל שכן פנייה שכללה הסבר על צורכי המשטרה, על היקף ההתקשרות הפוטנציאלי, ובקשה לקבל מידע בדבר יכולותיהן בתחום. המבקר כתב כי מהשתלשלות האירועים עולה כי המשטרה ביצעה שתי בדיקות לבחינת מידת ההתאמה של המערכת - בחינת יכולת ופיילוט וכי בשתי הבדיקות נבחנה המערכת של החברה הספציפית בלבד ולא בוצע פנייה לחברות טכנולוגיות נוספות תוך הצגת מידע מלא על ההתקשרות הפוטנציאלית ככל שיעמדו בדרישות המשטרה, בסך של כ-50 מיליון שקל, כנדרש על פי ההוראות.

המבקר העיר למשטרה כי אילו הייתה נוקטת צעדים שונים - כגון עריכת מכרז סגור בדומה לתקנות חובת המכרזים במערכת הביטחון, עריכת מכרז דו-שלבי לרכישת מערכת הטכנולוגיות או קיום הליך תחרותי הכולל מסירת מידע רק לחברות טכנולוגיות בעלות סיווג ביטחוני מתאים - היה ביכולתה למזער את הסיכון לחשיפת דרכי הפעולה ושיטות עבודה שלה.


עוד העיר המבקר כי במסגרת פעולתיה המשטרה נהגה בחוסר שוויון בין "המימד החמישי" לבין חברות נוספות בתחום הטכנולוגיה שעשויות היו לעמוד בקריטריונים שהוגדרו, בכך שלא הביאה לידיעתן כי בכוונתה לבצע רכש בסך עשרות מיליונים שקלים בשנים 2017 ו-2018, שכאמור תוקצב בתוכנית העבודה של המשטרה ולא איפשר להן להוכיח את יכולתיהן בתחום זה על מנת שיכולו להתחרות בחברה, שהיו"ר שלה בזמנו היה גנץ.

נוסף, כך מצא המבקר, ועדת המכרזים במשטרה הסתמכה על חוות דעת ובה פורט מידע עסקי מהותי על ה"מימד החמישי". בין היתר נכתב ב-2016 כי היא פועלת ארבע שנים ולחברה יש כחמישה לקוחות, גופים ביטחוניים. השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הורה למשנה למנכ"ל משרדו "לבצע בחינת עומק של המשרד בנושא ה'מימד החמישי'. בינואר 2018 פרסם המדען הראשי במשרד דו"ח המציג כי החברה נוסדה רק ב-2014 ולא ב-2012, היא עסקה רק בפיתוח המוצר ולא ביצעה מכירות או התקנות. המבקר הוסיף כי גם על פי נתוני החברה במרשם החברות היא נוסדה במאי 2014.

המבקר העיר כי "יוצא איפוא שהתשתית העובדתית שהציג מנהל טכנולוגיות במשטרה לוועדת המכרזים בעת קבלת החלטתה לבצע רכש בפטור בשווי 4 מיליון שקלים מהחברה, ולפיה יש לחברה לקוחות שהם גופים ביטחוניים וכי החברה קיימת ארבע שנים, לא הייתה נכונה". בנוסף כתב המבקר כי "העובדות ולפיהן שום גוף לא רכש את המערכת מהחברה וממילא אין לה חמישה לקוחות המוגדרים גופים ביטחוניים - הן עובדות משמעותיות ורלוונטיות לקבלת החלטה בעניין ביצוע רכש בפטור ממכרז ולפיכך עובדות אלו היו חייבות להיות מובאות לידיעת חברי ועדת המכרזים שנדרשו לבחון את הנושא ולקבל החלטה".


הפיילוט עצמו הסתיים בספטמבר 2017. בסיומו הורה המפכ"ל לקדם משא ומתן עם החברה לרכש "המגה-פרויקט". כמו כן הורה כי המימון הראשוני יתבצע מתקציב המשטרה ובהמשך באופן מדורג המימון יתבצע בעזרת משטרה זרה. כאשר המערכת תפותח בתוך המשטרה. בשלב זה תוכנית העבודה של המשטרה לשנים 2018-2017 כללה תקציב בסך 50 מיליון שקלים לביצוע המגמה פרויקט.

במאי 2018 הוצג לסגן החשב הכללי באוצר ולצוותו כי בכוונת המשטרה להגיש לוועדת הפטור בקשת פטור ממכרז לצורך התקשרות עם ה"מימד החמישי" לרכש המגה פרויקט. נציגי האוצר הבהירו למשטרה כי יהיה צורך בפרסום בקשת הפטור כדי לאפשר השגות ספקים נוספים בתחום זה, וכן יהיה צורך לבצע "בדיקת שוק מעמיקה בכדי שנמליץ לוועדת הפטור באוצר על מתן פטור 'ספק יחיד'".

ליקוי נוסף שהתגלה היה בתחום הקניין הרוחני. נמצא כי המשטרה קיבלה החלטה עקרונית, שלא השתכללה לכדי החלטה סופית, למסור לחברה קניין רוחני בתחום הטכנולוגי המסוים, על מנת שתשתמש בו לצורך פיתוח המערכת שלה. על פי התכנון, הקניין הרוחני היה אמור להימסר לשימושה של החברה תמורת הנחה חד-פעמית בהתקשרות לביצוע המגה פרויקט, אם יתבצע. זאת, בלי שחשב המשטרה העריך את ערכו של הקניין הרוחני של המשטרה שאמור היה להימסר לחברה א', ובלי שקדמה לכך פנייה לחשב הכללי כמתחייב מהוראות תכ"ם.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
נגיד ש. ואם כך, האם גנץ או אדם אחר כפה על המשטרה להשקיע?
אם טענתך מוצדקת, לך וחקור את הפונקציונרים במשטרה ולא את אנשי החברה.
היתכן, שאדם כלשהו מאותה חברה פרטית, כיוון אקדח לרקה של איש המו"מ המשטרתי,
רק כדי שיסכים לכרות הסכם בתקציב של 7 ספרות עמו? לא נראה לי.
 

ayb1

Well-known member
תמיד הלקוח משלם עבור המוצרים שהוא מזמין.למשל

משרד הביטחון הזמין תכנון ויצור של מטוס הלביא מהתעשיה האוירית תוך מתן איפיונים ודרישות מהמוצר
בו זמנית הזרים כספים להתחלת מימון, תכנון ופיתוח המטוס, אחרת איש לא היה מתחיל בתיכנון הפרויקט. כמובן שההזרמה היא חלקית וההמשך לפי אבני דרך שנבדקים לכל אורך הדרךן.

כך זה תמיד עובד
מוטב שלא תכתוב שטויות אם אינך יודע איך מתנהל פיתוח ומימון פרויקטים גדולים.
 
המשטרה לא אמורה לממן

בדיקה כזו או אחרת של חברה פרטית המשטרה צריכה לפרסם מכרז
חברות נגשות למכרז ואז ועדה מקצועית בודקת את זה
פתאום שזה מגיע למשיח שלכם "אתה לא מבין"
 
איך "הועדה המקצועית" בודקת?...

כדי ש"הועדה המקצועית" תחליט אם המוצר מתאים, היא צריכה לערוך בדיקה
וזה בדיוק מה שקרה כאן.

דמי הבדיקה שהמשטרה שילמה הם בבחינת דמי קדימה שמנוכים מעלות המוצר.
רק במקרנ שהמשטרה מחליטה לא לקנות כשהמוצר נבדק ונמצא מתאים לצרכיה,
רק אז מתחילה התדיינות כמה החברה צריכה להחזיר מתוך דמי הבדיקה

למה לא תודה שנתניהו בעל שלושת התיקים, מתרוצץ כמו ג'וק מסומם
בבקבוק, ומחפש עילות איך לדחות את המשפטים הפליליים המחכים
החל ב-17/3...והנה נפלה עכשיו לידו "המציאה" הטיפשית הזאת?....
 
יש ועדת מכרזים והיא בודקת

הצעות של חברות שונות
חובת המימון על הגשת ההצעה היא על החברות בלבד
הרי אם יגישו 10 חברות למכרז אז המשטרה צריכה לממן בדיקה את כולם
המשטרה לא צריכה להתקשר לאף גוף בנפרד
היא צריכה לפרסם מכרז וזהו מוקמת ועדת מכרזים והיא זו שקובעת
למה שלא תודה שהמשיח שלכם הפך לג'וק עלוב שלא מסוגל לנהל חברה וכול שכן מדינה
 
למעלה