בביביתון מכינים את השפוטים של נתניהו שיהיה מחיר לשחרור נעמה

סטילהוק

New member
בביביתון מכינים את השפוטים של נתניהו שיהיה מחיר לשחרור נעמה

חשש בישראל: המחיר עבור שחרור נעמה יששכר יעלה בעקבות "הפטפטת"
https://www.israelhayom.co.il/article/726665

לאחר שב"ישראל היום" פורסם כי גורמים המעורים בפרטים הזהירו מהדיבורים המיותרים, ישנו חשש שהדבר יגדיל את התמורה שיבקשו הרוסים לקראת ביקור פוטין מחר • אחת האפשרות: נעמה תשהה עוד זמן מה בכלא, לא בהרכח תשתחרר בימים הקרובים - ואז תצא לחופשי

לקראת פגישת ראש הממשלה נתניהו ונשיא רוסיה פוטין מחר (חמישי) בצהריים, מתחזקת ההערכה כי הצד הרוסי יצפה לתמורות משמעותיות עבור שחרורה של נעמה יששכר. כך נודע ל"ישראל היום".

מקורות המעורים בפרשה סבורים כי טרם הביקור או במהלכו פוטין יעדכן את נתניהו אודות מתווה השחרור של הצעירה הישראלית. עם זאת, היא לא תשוחרר לפני ביקורו של פוטין וגם אין ביטחון שתאריך חנינתה יהיה קרוב. בצד הרוסי מודעים לחשיבות הגבוהה מאוד שיש בישראל לפרשה, וזאת בין היתר בעקבות ההצהרות החוזרות והנשנות של ראש הממשלה ושל גורמים נוספים.

ישראל כבר נקטה בשתי מחוות משמעותיות עבור פוטין. האחת, שחרורם של שני אסירים ביטחוניים שפעלו למען סוריה, אך קיבלו חנינה מוקדמת מאוד. המחווה השנייה היא העברת חצר אלכסנדר בירושלים לידי הרוסים. מלכתחילה הבינו ברוסיה את הצד ההומניטרי של הפרשה והסתפקו בצעדים שישראל כבר עשתה. כעת, מתחזקת התחושה בירושלים כי ברוסיה מצפים לצעדים נוספים, ונראה שהדבר נובע מכך שהשיח הער בתקשורת ובמערכת הפוליטית, כולל התבטאויותיו של ראש הממשלה, גרמו לרוסים להבין שניתן להעלות את המחיר עבור השחרור.

כפי שפורסם ב"ישראל היום", מספר מקורות רשמיים ובלתי רשמיים, המעורים בפרטי הפרשה מתריעים כבר מספר ימים מפני הפטפטת. גורמים במערכת המדינית אמרו לישראל היום כי "אם נעמה תשוחרר זה יוסיף טעם מתוק לביקור והצד הרוסי יודע זאת. מאידך, אם היא לא תשוחרר אז יקרה ההפך והדבר יעיב על הביקור. המשלחת הרוסית מבינים את החשיבות שיש לנושא בישראל. עם זאת, לפעמים לפרסומים יש מחיר. הרוסים לא אוהבים את הלחץ ולפעמים זה פועל הפוך".

הם הוסיפו כי דווקא ברוסיה פרשת נעמה יששכר לא מעוררת עניין בציבור או בתקשורת. הנשיא הרוסי יגיע ארצה בבוקר במסגרת האירועים לציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ על ידי הצבא האדום בשלהי מלחמת העולם השנייה. במהלך הביקור הוא יישא שני נאומים שיעלו על נס את חלקה של ברית המועצות בהבסת הנאצים.

נאום אחד יהיה באירוע המרכזי יד ושם ואילו השני בטקס חשיפתה של האנדרטה למאות אלפי הרוסים שניספו במצור של הגרמנים על העיר לנינגראד במהלך המלחמה. האנדרטה שגובהה שמונה מטרים נבנתה בגן סאקר בירושלים, לא רחוק ממשכן הכנסת וחנוכתה כבר מעוררת עניין רב ברוסיה.
 

aaa123

Member
"מלכתחילה הבינו ברוסיה את הצד ההומניטרי של הפרשה"?

אילו זה היה המצב היו משחררים אותה כבר מזמן מטעמים הומנטרים.
&nbsp
אני לא מצפה שזה יקרה אבל
מענין מה יקרה אם התגובה של ישראל לאי שחרורה של נעמה תהיה שישראל תעצור את פוטין בישראל ,ותודיע שלא תתן לו לחזור לרוסיה עד שישחררו את נעמה.
 

סטילהוק

New member
מה שיקרה זה שישראל תושמד ע"י רוסיה?

נראה לך שנתניהו הפחדן מוג הלב שרועדות לו הביצים מהחמאס בעזה ייעז לעצור את פוטין הדיקטטור הרוסי שיגיע לביקור בישראל ויצפה לקבל מעבדו הנרצע נתניהו את כל דרישותיו עד האחרונה שבהן? אם כך אתה לא מכיר את השרלטן מבלפור ש"חזק" ו"גיבור גדול" אך ורק על חלשים וחסרי ישע.
 
למעלה