מחר היום בו הליכוד יקבע את עתידו, האם מחר יתנהל רציונלית?

מחר היום בו הליכוד יקבע את עתידו, האם מחר יתנהל רציונלית?

כל הסקרים מראים שהליכוד יפסיד את הבחירות לכחול לבן ומכאן ש"החרב מונחת לו על הצוואר".
ברור שלליכוד אין משהו "למכור" בבחירות, ברור גם שכעת אין לו גם על מה/מי ללכלך.

- אם הליכוד יחליט שלא להחליט, מכאן שהולכים לבחירות, בחירות שלא טובות לליכוד.
- אם הליכוד לא מתנתק מהשחורים, מכאן שהולכים לבחירות, בחירות שלא טובות לליכוד.
אם הליכוד מחליט להתנתק מהשחורים, מכאן שהאופציות הן:
1. להיכנס לקואליציה על פי תנאי גנץ בהנהגת גנץ, כאשר הרוטציה תתקיים רק במידה ונתניהו יזוכה בדין.
2. לאחד את המפלגה עם ישראל ביתינו כך שליברמן יהיה היו"ר, ואז ממשלת אחדות בראשות ליברמן ללא רוטציה.

האמוציונלים בליכוד יעדיפו את האופציה הראשונה, "רק לא ליברמן שהעז לצאת נגד המלך נתניהו".
הרציונלים בליכוד יעדיפו את האופציה השניה, כי מעשית היא הטובה ביותר האפשרית עבור הליכוד, הימין, מדינה.
בדרך כלל האינטרסים של הנתניהו הם המכריעים וליהן מתקבלות ההחלטות.
אבל כעת...
זהו, נגמרו הקונצים ואף אחד לא מוכן לשרת את האינטרסים של נתניהו ומכאן שכרגע נתניהו הוא זה שצריך החליט בין ההתנהלות האמוציונלית לבין הרציונלית.
מה לדעתכם יבחר הנתניהו?
 

marabo

Well-known member
הסברתי לך שהליכוד אינה מפלגת גלויי ראש שונאי דת ישראל

ולכן אין לה אחנטרס לעשות רע לחרדים ולשומרי דת ישראל הציונים המפרנסים ושומרים עליכם אלו המכונים על ידכם בלעג " משיחיים"
 
וכי איך שומרין עלינו החרדים? שאם כך הרי שועים ומלכים

היו הם ולא עניים ומרודים
שהרי מעשה ידי השם היא לדעת כבודו ומכאן שאין הם שומרין על העם הקדוש אלא ההיפך
 

marabo

Well-known member
וכי כל שומרי התורה לומדים בישיבות הקדושות?

וכי אין חובשי כיפות סרוגות שומרים את התורה? וכי אין הם משרתים בצבא?
 
וכי שמירת התורה דומה לשירות בצבא? שאם כך

יואילו ויתכבדון שומרי התורה גם לשרת בצבא ואף לתקופה קצובה
ומשיעשון כך , יחזרון לישיבתם בקומה זקופה ובראש זקוף ששירתו את עמם ואז ילמדון כאוות נפשם
שנאמר
למוד למדתם בישיבתכם ומי ישמור עליכם? רוצה לומר שאף אם סבורין המה שלימודם שומר על העם הקדוש, אין לימודם שומר על עצמם הם! ואם כך, אם יפגעון לא ישמר עוד העם הקדוש שהרי שומריו נפגעו

אז צא ולמד
 
וכך כתוב בתורה על עת מלחמה: "יצא חתן מחדרו וכלה מחופתה"

וילכו למלחמה.
ואשר ללימוד התורה, כבר אמרו החז"לים רבי צדוק ורבי הלל:רבי צדוק אומר: אל תעשם (את דברי התורה) עטרה להתגדל בהם, ולא קרדום לחפור בהם, וכך היה הלל אומר: ודישתמש בתגא חלף (מי שישתמש בכתר של תורה - ימות ויחלוף מן העולם), הא למדת, כל הנהנה מדברי תורה - נוטל חייו מן העולם . ואכן, רבים החז"לים שעסקו במלאכה, כדי לא להתפרנס מן התורה. ומי אמר בכלל "אהב את המלאכה ושנא את הרבנות"?בפרק הראשון משנה י' אומר שמעיה: "אהוב את המלאכה, ושנא את הרבנות." איני באה להתהלל שיודעת אני מי היו רבי צדוק ושמעיה (רגע, הוא מהזוג שמעיה ואבטליון?). אצא ואלמד. אגב, הרמב"ם מצטט את רבי צדוק, ומורה שיש להחזיק בדעתו וכך לנהוג. (והלא הרמב"ם עצמו רופא היה!). לא שאני סבורה כי הרמב"ם היה איש המעלה, רחוק מכך. פסיקותיו לגבי נשים וילדות הן פסיקות של עבריין. אדם שאינו יודע מוסר מהו. אך הלה , מאדירים אותו בקהל החרדים. אם כן, שינהגו כדבריו. ולפי דוגמת נוהגו.
 
שכבודו משבש רחמנא ליצלן שיבדוק היכן זה כתוב ... שלא בתורה..

וכבודו יודע דעתי השלילית על כל החז"לים
ושידע כבוד תורתו שרק חמשת חומשי התורה מכובדים עלי
 

marabo

Well-known member
רבותנו עליהם השלום היו גדולי עולם ואין כבודו רשאי לבזותם.

וגם אם לפעמים אינו מבין הוא את דבריהם או חושב אחרת מהם הבעיה היא לא אצלם אלא אצלו.
 
גדולי עולם שחירטטו את דברי מלך המלכים?


שהראתי לו את הפירושים הנכונים ולו היו חכמים היו מבינים את הכתוב
 

marabo

Well-known member
עליהם כתבה התורה: "ועשית ככל אשר יורוך"

שהם רשאין לפרש את התורה.
וכבודו, עם כל זה שתלמיד חכם הוא - אינו רשאי.
 
שמציתי את הכתוב ואין מדוברין בחכמים כדברי כבודו אלא בשופטים!

וכי שופטים אינם טועים?
 

marabo

Well-known member
החכמים הם השופטים והפוסקים

וכבודו אינו בפוזיציה לקבוע אם טועים הם אם לאו. שכן לא קיבל הסמכה זו בתורתנו הקדושה.
 
שאין בשר ודם טועים? וכי לא היו שופטים שטעו אף שנתמנו

בתורה? ומי נתן ההסמכה בתורה? שהללו קושיות שכבודו וכבודי יכולים לדון בהם מבוקר עד לילה
 

marabo

Well-known member
ערבבת פה כמה דברים, נעשה סדר.

יש עניין של מלחמת מצווה של כיבוש הארץ שעל זה כולם צריכים לצאת למלחמה גם חתן וכלה.
אבל, לאחר שהארץ נכבשה יש עניין של לימוד התורה ששומר עלינו כמו שכתוב בחומש ויקרא פרשת בחוקותי:
אִם-בְּחֻקֹּתַי, תֵּלֵכוּ; וְאֶת-מִצְוֺתַי תִּשְׁמְרוּ, וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם....נָתַתִּי שָׁלוֹם בָּאָרֶץ.
ושאלו חז"ל על הניסוח הטרחני הארוך מדוע אי אפשר היה לקצר ולכתוב משהו כמו:
אִם-מִצְוֺתַי תִּשְׁמְרוּ,...נָתַתִּי שָׁלוֹם בָּאָרֶץ.
על זה אומר רש"י: אִם-בְּחֻקֹּתַי, תֵּלֵכוּ - שתהיו עמלים בתורה
ההסבר לדברי רש"י הוא פשוט - איך תדעו לשמור ולעשות את המצוות? תלמדו אותם הייטב.
 

marabo

Well-known member
ובאשר ללימוד תורה או עבודה

את פסק הרמב"ם כולם מכירים.
אלא שבעת החדשה, אני מדבר לפני 150 שנה שנה בערך שתנועת ההשכלה גרמה לחילון עצום בעם ישראל ולעזיבת דת מסיבית פסקו גדולי הרבנים של אותו זמן שזוהי עת חרום ועל מנת שתורה לא תשכח מעם ישראל חייבת להיות חברת לומדים שיעסקו בתורה וגם על חשבון הציבור.
 
שרש"י כבודו וכל חז"ליו מחרטטין המה


שלא כתוב על לימוד תורה! וזהו שקר וכזב! ומכאן שרש"י וכבודו מטעים את הציבור הקדוש ויש לדרוש שתחזורון בכם!
אם בחוקותי תלכו מתכוונין שילכו לפי חוקי התורה ואכן הדגיש הכתוב מצוותי תשמרון
ומכאן שיש לשנות בספרי רש"י שאין זה כך למען בל נבייש את העם הקדוש בפני אומות העולם שיגידו שאנו רמאים רחמנא ליצלן
 

marabo

Well-known member
הסברתי קודם לכבודו שאין לבזות את רבותנו עליהם השלום

שגדולי עולם היו הם ואם אינו מבין דבריהם הבעיה היא אצלו ולא אצלם.
אם לא תלמד תורה, איך תדע לשמור את המצוות?
 
שיכול כבודו לחשוב כדבריו אלא שאין

מי שמשבש דברי התורה הוא גדול בתורה
למה הדבר דומה?
לתלמיד שפותר סוגיה שמורו אינו פותר מרוב שלומד ולומד ולו היה מרים ראשו מהכתוב ויוצא לשוח בשדה ולרענן את ראשו היה אולי פותר כתלמידו
 

marabo

Well-known member
דעת כבודו במחילה אינה נחשבת

שכן רבותנו עליהם השלום הוסמכו לפרש את התורה ולא כבודו.
 
וכי יבוא תלמיד ישיבה צעיר ששכל בראשו ויתן מדרש הסותר את

דעת רבו ומפרש שלא כדעת מורו וכדעת הגאונים, ומדרשו בנוי לעילא ועילא כאילו בד משי מופלא הוא שנארג בגן עדן

מה תעשון לו? התרחיקוהו? התנדוהו?
 
למעלה