"נתניהו לא חשוד בפרשת הצוללות תיק 3000"

קירשנבאום8

Well-known member
"נתניהו לא חשוד בפרשת הצוללות תיק 3000"


כל מה שצריך לדעת על פרשת הצוללות ב-5 שלבים
האם שיקולים זרים גברו על שיקולי הביטחון? מה היא העסקה השנויה במחלוקת? כיצד מיקי גנור הפך מעד מדינה לנאשם עיקרי ואיפה הכסף? •
"גלובס"
חן מענית

1. האם שיקולים זרים גברו על שיקולי הביטחון?
הסוגיה המטרידה ביותר בפרשת הצוללות היא האפשרות שמניעים זרים הובילו את ראש הממשלה לאשר מכירת צוללות מגרמניה למצרים.
בחודש מרץ השנה פרסם העיתונאי רביב דרוקר בחדשות 13 כי עמוס גלעד, ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון לשעבר, העיד במשטרה כי נתניהו הוא זה שאישר לגרמניה למכור צוללות למצרים. בהמשך, נאלץ נתניהו להודות כי הסיר את התנגדות ישראל למכירת הנשק האסטרטגי למצרים. לפי הדיווח, גלעד העלה הסתייגויות ממכירת הצוללות למצרים ופנה ליועץ של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. בעדותו במשטרה סיפר גלעד כי היועץ, כריסטוף אויסגן, אמר כי נתניהו הוא שאישר את המהלך.
כך או כך, אישור המכירה של הצוללות למצרים מרים כעת ראש, לאחר שהוא כיכב במערכת הבחירות הסוערת הקודמת.
במאי 2015, ביקר נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, בגרמניה ונפגש בין היתר עם הקנצלרית אנגלה מרקל. ריבלין, בשליחות שר הביטחון דאז משה יעלון הביע בפני מרקל דאגה מכוונתה של גרמניה למכור צוללות מתקדמות שמיוצרות על-ידי טיסנקרופ, גם למצרים, ושמע לראשונה שישראל היא זו שאישרה את המכירה.
בהמשך חשפו גם שר הביטחון והרמטכ"ל באותה התקופה, משה יעלון וגבי אשכנזי (כיום בכירים במפלגת כחול לבן), כי כלל לא ידעו על האישור שניתן לגרמנים, וכי הדבר נעשה בניגוד לעמדתם ועמדת מערכת הביטחון. יעלון אף הגדיל לעשות ואמר: "פרשת הצוללות עלולה להגיע עד לכדי בגידה של נתניהו".
מה הקשר בין ישראל למכירת צוללות למצרים? ומדוע ראש הממשלה הישראלי נדרש בכלל לאשר עסקה כזו? מדובר בנוהג שהשתרש על רקע היחסים המיוחדים בין גרמניה וישראל. אישור של ראשי ממשלה ישראלים ניתן גם בעבר בעסקאות ביטחוניות למדינות שעשויה להיות להן התנגשות ביטחונית עם ישראל, אולם לא מדובר בפרוטוקול קבוע ומוסדר בחוק.
 

קירשנבאום8

Well-known member
שורה של גורמים דחפו לסגירת העסקה

נתניהו הכחיש בתחילה באופן עקבי את הדברים וטוען כי גרמניה כלל לא ביקשה את אישורו. בתגובה לפרסומים על עדות עמוס גלעד מסר כי "מדובר בניסיון-סרק נואש להנשים פרשה ששבקה חיים". בהמשך, כאמור, נאלץ להודות כי הסיר את התנגדותו מהמכירה, אך טען שהסיבה לכך נעוצה בסוד בטחוני שאינו יכול לגלותו. נתניהו טען כי גילה את הסוד ליועמ"ש, אולם מנדלבליט דייק ואמר כי נתניהו אמר שהוא מוכן לגלותו אך הוא עצמו סבר כי אין בכך צורך בשלב זה.
. עסקה שנויה במחלוקת
בשלהי 2016 נחתם ההסכם שעומד בבסיס הפרשה: רכישת שלוש צוללות דולפין מגרמניה ב-1.5 מיליארד אירו, ועסקה נוספת להצטיידות בספינות הגנה על אסדות הגז ב-430 מיליון אירו. הסכומים הללו מציבים את העסקה בצמרת העסקאות הביטחוניות בישראל, הגם ששליש ממנה מומן באמצעות מענק של ממשלת גרמניה. העסקה דומה בהיקפה לעסקת מטוסי החמקן, ה-F-35, אלא שבשונה ממנה, רכש הצוללות והספינות מגרמניה מומן ברובו מתקציב המדינה ולא מכספי סיוע ביטחוני.
נקודת המחלוקת העיקרית בהקשר זה היא מספר הצוללות שישראל זקוקה לו.
נציגי מערכת הביטחון ובראשם גבי אשכנזי, הרמטכ"ל בתקופה הרלוונטית, טוענים כי עמדת מערכת הביטחון הייתה שדי לישראל בחמש צוללות. לטענתם, גורמים מדיניים ובראשם נתניהו לחצו לרכישת צוללות נוספות, ואף התכוונו להגדיל את מספר הצוללות לתשע בסך הכל.
עסקאות רכש בסדרי גודל כאלה מאושרות על-ידי הקבינט הביטחוני לאחר היוועצות במערכת הביטחון. אשכנזי טוען, כי הציג עמדה הפוכה לזו של נתניהו אך נדחה. נתניהו טוען שרכש הצוללות בהיקף זה היה הכרחי ואושר באופן תקין.
הפרקליטות טוענת בכתב החשדות כי מאחורי כל העסקה עמד מנגנון שבמסגרתו שורה של גורמים דחפו לסגירת העסקה עם הגרמנים בתמורה לשוחד. המשטרה המליצה להעמיד לדין בהקשר זה את אבריאל בר-יוסף, שהיה המשנה לראש המל"ל; אליעזר (מרום) צ'ייני, שהיה מפקד חיל הים; עו"ד דוד שמרון; דוד שרן; ושי ברוש.
ועכשיו, קשרו את זה לפרשת המניות, למיליקובסקי שמכר לו את המניות בזול וקנה ממנו בחזרה ביוקר (פי 4 ממחיר הקניה!).
ותוסיפו לכך את הקצבאות השמנות שמיליקובסקי הבן דוד שולח לו באופן סדיר, ותשאלו את עצמכם האם נתניהו חשוד או לא בפרשת הצוללות.
אבל מנדלבליט טרם התיר לחקור את הקשר של נתניהו לתיק 3000 ואם לא יזדרז תחול על זה התיישנות!

 

marabo

Well-known member
אז אתה אומר שהמצרים שיחדו את נתניהו?

איך לדעתך?
הם כתבו עליו דברים יפים בעתונות המצרית?
 

אבנר ג2

New member
אולי הגרמנים, שידועים במעללי השוחד לראשי מדינות מושחתים

הם הם אלה ששיחדו את נתניהו
כי האינטרס שלהם הוא למכור ומבחינתם שמדינת ישראל תלך לעזאזל
ומבצד השני המושחתות של נתניהו ומשפחתו היא מהמפורסמות
 

marabo

Well-known member
ואיך לדעתך הם שיחדו אותו?

כתבו עליו דברים טובים בעתונות הגרמנית או שלחו לו סגרים גרמנים משובחים?
 

ספי111

New member
לא המצרים שיחדו אותו

גנור ושימרון גזרו עמלה מהגרמנים. מיליקובסקי העביר כסף לנתניהו
 

קירשנבאום8

Well-known member
באישור מכירת הצוללות למצרים גוזר הקופון הוא מיליקובסקי

נתניהו מסדר הזמנות מתיסן קרופ לבן דודו, ("נותן עבודה") למיליקובסקי, הספק של תיסן קרופ וכל צוללת וספינת משמר שמוזמנות מתיסן קרופ מכניסה למיליקובסקי מיליוני דולרים והוא זה שמעביר כסף רב לנתניהו אם בצורת קצבאות שוטפות ("אסור לקבל כסף מבן דוד?") ואם בצורת עסקת מניות חשודה ביותר שבה נתניהו רוכש ב-2007 מניות במחיר 4 מיליון ש"ח במפעל בו שולט בן דודו (אולי את הכסף לרכישה הוא בכלל קיבל כ"הלוואה"מבן הדוד?) וב-2010 הוא מוכר את המניות ב-16 מיליון ש"ח בחזרה לבן הדוד.
נתניהו גם מסתיר מהציבור את כל עסקת המניות החשודה הזאת וזה התגלה לוועדת ההיתרים רק בעקבות בקשתה מנתניהו.
 

ננו ננו

New member
$$$$$$$$$$$$$$$$$ במיקלט מס.

היית יכול להיות מוסרי אבל בחרת לתמוך בבוגד.
 

סתוונית333

Well-known member
מה פתאום חשוד? הוא בכלל לא ידע ואם הוא ידע זה לא נורא


המושחת צריך לנשק את רגליו של מנדלבליט על כך שהוציא אותו מהפרשה.
 

קירשנבאום8

Well-known member
פרשת המניות


2007 | נתניהו רוכש מניות במפעל שמוזג ב-2010 לחברה שקשורה לתיסנקרופ
לפי גרסתו האחרונה של נתניהו, בשנת 2007, בהיותו ראש האופוזיציה, הוא רכש מניות במפעל SeaDrift מטקסס שניהל בן דודו נתן מיליקובסקי. המפעל מוזג בשלב מאוחר יותר לחברת גרפטק אינטרנשיונל, שהיתה ספקית של תאגיד תיסנקרופ.

2009 | מיקי גנור ממונה לנציג תיסנקרופ בישראל
גנור החליף כנציג המספנות בישראל את ישעיהו ברקת, שמילא את התפקיד במשך 25 שנה. לפי ברקת, בעת שמנכ"ל המספנות הגרמניות ביקר בישראל, נאמר לו שאם ברקת יישאר בתפקיד, לא יוזמנו צוללות נוספות מהחברה. עו"ד דוד שמרון, פרקליטו ואיש סודו של נתניהו, ייצג את גנור בפעילותו בישראל.

2010 | נתניהו מוכר את המניות לבן דודו, שהופך לבעל מניות מהותי בחברה הקשורה לתיסנקרופ
לפי גרסתו האחרונה, בנובמבר 2010, כשנה וחצי לאחר שנבחר לראשות הממשלה, מכר נתניהו את המניות שרכש ב-2007 למיליקובסקי. המניות נמכרו ב-16 מיליון שקל - רווח של 12 מיליון שקל לנתניהו. בתקופה זו מפעל SeaDrift מוזג לתוך חברת גרפטק אינטרנשיונל, יצרנית חומרים לייצור פלדה וספקית של תיסנקרופ - ובכך הפך בן הדוד של נתניהו לבעל מניות מהותי בחברה.
אגב, מיקי גנור גר ברוב הדר בקיסריה, זה הרחוב שבו נמצאת הוילה של משפחת נתניהו.
 

קירשנבאום8

Well-known member
המשך פרשת הצוללות וכלי השייט


22 ביולי 2014 | משרד הביטחון יוצא במכרז לרכש ספינות מגן
משרד הביטחון יצא במכרז בינלאומי לרכש ספינות שנועדו להגנת אסדות קידוח הגז, לאחר שגרמניה חזרה בה מהצעתה להעניק לישראל מימון לרכש הספינות. מספנות מדרום קוריאה, איטליה וספרד הביעו התעניינות בבניית הספינות, אולם בשל תג המחיר הנמוך יחסית - חברת תיסנקרופ הגרמנית לא השתתפה בו .

ביום פרסום המכרז, כך לפי דיווח בחדשות עשר, היועץ המשפטי של משרד הביטחון, עו"ד אחז בן ארי, כתב למנכ"ל המשרד דאז דן הראל כי פרקליטו ומקורבו של נתניהו, דוד שמרון, התקשר אליו וביקש ממנו לפעול למען תיסנקרופ לבקשתו של ראש הממשלה. בן ארי כתב עוד כי שמרון, שייצג את תיסנקרופ, שאל אם המשרד מתכוון לעצור את המכרז כפי שביקש נתניהו.

אוגוסט 2014 | ממשלת גרמניה מציעה לממן שליש מעלות הספינות
ממשלת גרמניה חידשה את הצעתה לממן שליש מעלות הספינות. לפי מקור במערכת הביטחון, הצעתה הגיעה לאחר שנציגים גרמנים נחשפו להצעות המחיר שהתקבלו מהמספנות הזרות במסגרת המכרז.

אוגוסט 2014 | יעלון מתנגד לעסקה עם תיסנקרופ
שר הביטחון לשעבר משה יעלון חשש שישראל תהפוך ל"לקוח שבוי" של המספנה הגרמנית, בלי יכולת לנהל משא ומתן מעמדת יתרון. בין נתניהו ליעלון התנהל ויכוח סוער בפרשה זו, שחזר על עצמו שוב כעבור שנה, במחלוקת אחרת על עסקת הצוללות.
בעקבות עמדתו הנחרצת של יעלון וחששו של נתניהו מההפסד הכספי למיליקובסקי אם יעלון ימשיך להתנגד, נתניהו פיטר את יעלון מתפקידו כשר ביטחון באמתלה מפוקפקת.

אוקטובר 2014 | המכרז הבינלאומי נעצר בלחץ נתניהו והמל"ל
ראש הממשלה ואנשי המועצה לביטחון לאומי, בהם אבריאל בר-יוסף שהיה אז המשנה לראש המועצה, לחצו לבטל את המכרז ולחדש במקומו את המגעים עם המספנה הגרמנית, שתייצר ספינות כבדות יותר. ואכן, שלושה חודשים אחרי פרסום המכרז, הקפיא אותו במפתיע משרד הביטחון.
 

קירשנבאום8

Well-known member
מנדלבליט עדיין לא הצליח להוציא אותו מהפרשה

יש מאבק ציבורי הדורש ממנדלבליט להרשות לחוקרים לחקור זאת.
שמעתי אמש את אלוף (דימ')עמוס גלעד (עמוס גלעד (נולד בשנת 1951) הוא אלוף בדימוס בצה"ל ובכיר לשעבר במערכת הביטחון הישראלית, שכיהן כראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון ושירת כראש חטיבת המחקר באמ"ן) בו הוא דורש הקמת וועדת חקירה שתחקור את כל המהלכים ודרכי ההחלטות שנעשו בעסקת הצוללות וכלי השייט .
עלינו, כל הציבור הישראלי, להצטרף למאבק שלא יאפשר למנדלבליט לטאטא את החקירה הנדרשת.
 

סתוונית333

Well-known member
אני בעד

ושיעוף לנו מהחיים המושחת שהשחית כל חלקה במדינה והשאיר אותה חרוכה.
 

jj25

New member
עסקת שליט-זו בגידה.מסירת סיני-בגידה.אוסלו-בגידה.

אתם מדברים על בגידה.?
לאשר לגרמניה,למכור צוללות למצרים...זה בגידה בקטנה.

עסקת שליט.לתת אלף תמורת אחד.זו בגידה.
הסכמי אוסלו-בגידה.
לתת את כל אדמת סיני,לשונאים במצרים-בגידה.
ההתנתקות מעזה-בגידה.ועוד ועוד.
 

jj25

New member
לטענתך,המצרים רמאים,השלום עם ערבים,הוא שקר.??!

 

סטילהוק

New member
לטענתי, כל מדינה ערבית השלטון שלה בסופו של דבר מתחלף

להזכירך שרק לפני שנים בודדות שלטו במצריים האחים המוסלמים שעלו לשלטון באביב הערבי. האם היית ישן טוב בלילה אם היית יודע שהם מחזיקים בידם צוללות גרעיניות? מי מבטיח לך שזה לא יקרה שוב שיעלה שלטון עויין לישראל במצרים? נתניהו? אפילו הוא לא יכול להבטיח את זה. למרות שגם ככה כל הבטחותיו מעולם לא קויימו והתבררו בסופו של דבר כשקרים.
 

jj25

New member
נשיא מצרים שאחרי הגנרל סיסי,יעשה מלחמה נגד ישראל.

הערכה שלי.
המסלמים תמיד ישנאו את ישראל.
סאעדת חתם על ההסכם.מובארק היה סגנו ולכן מחויב.##
הגנרל סיסי,לא מרגיש חייב להסכם ה"שלום":
היה יוצא למלחמה נגד ישראל,כבר עכשיו,אבל צבא מצרים
לא מוכן.##
מצרים לא מתייחסת למלחמת אוקטובר 1973,בתור המלחמה
האחרונה.אלא דווקא רואה במלחמת יום-כיפור,
הפקת לקחים למלחמה הבאה.כי
***הצמרת במצרים יודעת שתהיה עוד מלחמה מול ישראל..***##
הגנרל סיסי בונה צבא גדול ומסוכן.
וכנראה הנשיא הבא אחריו,יצא למלחמה נגד ישראל,
מתוך הנגב.בעיה.
 

Ron W

New member
יש לגייס דחוף עוד 250000 אברכים לשינון תורה תלמוד ומשנה

 
למעלה