ישראל עולה 3 מקומות בדירוג במבחני פיזה למרות שנוספו מדינות
ישראל אומנם השיגה ציונים נמוכים מהבדיקה הקודמת אבל...
כמעט כל המדינות השיגו ציונים נמוכים מהבדיקה הקודמת
אולי כל הילדים בכל העולם נעשים טיפשים יותר, אולי המבחנים קשים יותר.
אני הייתי הולך על האופציה ההגיונית יותר.
למרות הירידה בציונים ישראל דווקא עלתה בדירוג מבין המדינות, למרות שהתווספו מדינות למדידה.
ב 2015 השתתפו 70 מדינות, ישראל מוקמה במקום ה 40 (מיקום יחסי לכמות המדינות באחוזון ה 57)
ב 2018 השתתפו 77 מדינות, ישראל מוקמה במקום ה 37 (מיקום יחסי לכמות המדינות באחוזון ה 48)
שיפור של 3 מקומות בדירוג
שיפור של 9% באופן יחסי לכמות המדינות
הבהרה למי שלא הבין - לא בעיה להשיג מקום שלישי בתחרות עם 3 מתחרות, יותר קשה להשיג אותו כשיש 100 מתחרות.
להבנתי הייתה עליה בציוני התלמידים היהודים - שזה מצויין ואף נוגד את המגמה העולמית.
וירידה בציוני התלמידים הערבים - שזה לא טוב ועוקף את המגמה העולמית ומכאן גם גדילת הפערים.
והירידה בציוני התלמידים הערבים זה דבר שצריך לבדוק
וזה אכן כישלון בייחוד משום שלמגזר הוזרמו סכומי עתק ביחס לשנים קודמות.
ישראל אומנם השיגה ציונים נמוכים מהבדיקה הקודמת אבל...
כמעט כל המדינות השיגו ציונים נמוכים מהבדיקה הקודמת
אולי כל הילדים בכל העולם נעשים טיפשים יותר, אולי המבחנים קשים יותר.
אני הייתי הולך על האופציה ההגיונית יותר.
למרות הירידה בציונים ישראל דווקא עלתה בדירוג מבין המדינות, למרות שהתווספו מדינות למדידה.
ב 2015 השתתפו 70 מדינות, ישראל מוקמה במקום ה 40 (מיקום יחסי לכמות המדינות באחוזון ה 57)
ב 2018 השתתפו 77 מדינות, ישראל מוקמה במקום ה 37 (מיקום יחסי לכמות המדינות באחוזון ה 48)
שיפור של 3 מקומות בדירוג
שיפור של 9% באופן יחסי לכמות המדינות
הבהרה למי שלא הבין - לא בעיה להשיג מקום שלישי בתחרות עם 3 מתחרות, יותר קשה להשיג אותו כשיש 100 מתחרות.
להבנתי הייתה עליה בציוני התלמידים היהודים - שזה מצויין ואף נוגד את המגמה העולמית.
וירידה בציוני התלמידים הערבים - שזה לא טוב ועוקף את המגמה העולמית ומכאן גם גדילת הפערים.
והירידה בציוני התלמידים הערבים זה דבר שצריך לבדוק
וזה אכן כישלון בייחוד משום שלמגזר הוזרמו סכומי עתק ביחס לשנים קודמות.