מלחמת ששת הימים

סתוונית333

Well-known member
הפעם השטויות הן כולן שלך

הצבא הישראלי נעצר 101 ק"מ מקהיר. מהלך חציית התעלה וכיבוש מערבה, היה שילוב של אסטרטגיה צבאית ומדינית.
הכוחות המצרים שהיו מכותרים ממזרח לתעלה, אשר חלקם החלו לסבול ממחסור חמור במים ובמזון, ראו את דגלי ישראל מונפים ממערב לה, בצד המצרי. יתרה מזאת, צה"ל החל להתקרב לקהיר, על מנת ליצור לחץ על סאדאת ולגרום לו להיכנע.
 

Henry0

Well-known member
את חיה בדמיונות.

אמנם כוח צבאי ישראלי, לא גדול, הגיע ל- 101 ק"מ מקהיר, אבל הצבא המצרי היה מנתק אותו מהר מאד, במיוחד באזור שבו היה למצרים שליטה אווירית מוחלטת, וכמה ארמיות רעננות לעתודה לשמירה על קהיר.

הארמיה השלישית היתה אמנם מכותרת, אך זאת בעיקר בגלל שלצבא המצרי לקח זמן להבין את המהלכים שלנו במזרח לתעלה.
כשהמצרים הבינו את מצבם, המטכ"ל הישראלי ציפה לארמיה מצרית רעננה נוספת (הרעננות קריטית אחרי מספר ימי לחימה) שאמורה להגיע ממרכז מצרים, שהיתה מתחברת עם ארמיה 2, כדי לחבור לארמיה 3.

כולם הבינו שאנו לא מסוגלים לחסל את הארמיה השלישית, ולא להגיע לאף השג צבאי נוסף, רק להמשיך ולהגרר למלחמת התשה ארוכה, שאט אט היתה מחסלת את הכלכלה הישראלית ואת הצבא הישראלי.
לכן המטכ"ל הישראלי ביקש מראשת הממשלה הפסקת אש מהר ככל האפשר, וקיסינג'ר ניכנס מייד למו"ם עם הרוסים,
וכך, מתוך עמדת החולשה שלנו, כחלק מהסכם הפסקת האש הם עמדו על כך שלארמיה השלישית תהיה אספקה סדירה של מים ומזון.
לישראל לא היתה ברירה אלא להסכים לכך, העיקר להגיע להפסקת אש.
 

סתוונית333

Well-known member
האמת שאתה צודק והנרי 0 טועה

מבחינת המצרים הם יצאו למלחמה על מנת להחזיר את סיני, וזה בדיוק מה שהם עשו. מבחינת המצרים, הם ניצחו את מלחמת אוקטובר.

במלחמת יום הכיפורים היה ניצחון צבאי ישראלי, אך במסגרת הפסקת האש ישראל הסכימה לוותר על מערב התעלה, מאחר שהבינה כי כל עוד מצרים אינה מחזיקה בתעלה, הלחימה תימשך. ישראל החליטה לוותר על תעלת סואץ ולחתום על הסכם שביתת הנשק.
 

Henry0

Well-known member
מאיפה את ממציאה את הפייק ניוז האלה?

בידי צה"ל היו כל תכניות המלחמה המצריות, וגם גנרלים מצריים שנישבו העידו על התכניות המצריות.

בניגוד לפייק ניוז שלך, התכנית המצרית היתה לחצות את התעלה לכל אורכה, ברוחב לא גדול מטווח הטילים נגד מטוסים שלהם, שבכלל נישארו בצד המצרי ולא קודמו לסיני.

המצרים גם פעלו בדיוק בהתאם לתכנית הזו, חוץ מיום אחד שבו עלה להם השתן לראש והחליט להתקדם לכוון המיצרים, אך לאחר מפלה הם נסוגו חזרה לקו הראשוני.

פייק ניוז, לא מוכיח שיש לך יותר ידע או חוכמה. למעשה בדיוק ההפך.
 

סתוונית333

Well-known member
אתה דביל יותר ממה שמותר! סאדאת החליט לצאת למתקפה נגד

ישראל מחוץ למטריית הנ"מ .
הייתה זו מתקפה חסרת סיכוי; הצבא המצרי ידע זאת וביקש לבטל את התוכניות, אך סאדאת סירב מאחר שהייתה זו התקפה למטרות מדיניות ולא צבאיות. במסגרת הקרב, הטנקים המצרים נדרשו לעזוב את המטרייה הבטוחה שסיפקו סוללות הנ"מ, ולנסוע כ-10 ק"מ בשטח השמדה. מצרים שלחה כמות טנקים אדירה – 1,200 – מתוך מחשבה שלפחות חלקם יגיעו עד לצד השני של שטח ההשמדה. משעה שהמצרים יצאו להתקפה, 750 הטנקים הישראלים שהיו בעמדות שולטות, ניצחו בקרב השריון השני בהיקפו בהיסטוריה העולמית. המצרים איבדו כ-250 טנקים ואלפי חיילים, ולישראל כמעט שלא היו נפגעים. ההתקפה הזו דרבנה את ישראל לנצל את המומנטום ולצאת להתקפת נגד.
 

Berethor

New member
זה משום שבאותה תקופה זה היה שמאל קומוניסטי

כיום זה שמאל מערבי שהוא בעיקר רכרוכי, בסין לדוגמה גם כיום יש שמאל קומוניסטי.

"שעה אחרי שעה, יום אחרי יום, נאלצו עומיר בקלי ועצירים אחרים במחנות החינוך-מחדש שהוקמו במערב הרחוק של סין להתכחש לאמונותיהם האיסלאמיות, לבקר את עצמם ואת יקיריהם ולהודות למפלגת השלטון הקומוניסטית."

[URL]https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5273654,00.html[/URL]
 

evglev1

Well-known member
מנהל
זה מה שחשבנו אך המטרה של מצרים

הייתה שהמשך השלטון שלנו על השטחים המשוחררים יפגע באינטרסים של ארה"ב במלחמה הקרה ותכפה על ארה"ב להתערב והמטרה הושגה. ארה"ב התחילה ללחוץ לפתרון הסכסוך, באה החלטה 338 הידועה לשמצה שמאלצת מו"מ וארה"ב כפתה על ישראל למסור למצרים את השטח הכולל את שדות הנפט ובהמשך הגיע קרטר האנטישמי והביא להסדר שבו מצרים מקבלת כל מה שהיא רוצה. אז המטרה של הריסת האידיליה בין ממשל ניקסון לממשלת המערך הושגה ופורד וקיסינג'ר לחצו על רבין בכל הכוח וגרמו לכך שלישראל לא תהיה נפט משלה.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
בגדול אני מסכים

אבל אם המטרה הייתה למנוע כל הישג טריטוריאלי, אז המטרה בהחלט הושגה!!! כי אמנם תחילת המלחמה הראתה הפסד, אבל בסיומה לא רק שמצרים לא השיגה הישג טריטוריאלי, אלא שהנרי קיסינג'ר היה צריך ללחוץ על ישראל בכל הכוח כדי שלא יהיה הפסד טריטוריאלי נוסף למצרים כתוצאה מהמלחמה.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אז מדוע מצרים וסוריה חוגגות ניצחון במלחמה הזאת?

 

סתוונית333

Well-known member
תשובות לגבי "נצחון " המצרים יש לך בהמשך .תקרא ואם לא תבין

רק אז תשאל את הקושיות שלך.
ולגבי ה"נצחון" הסורי אז ההישג היחידי שלהם היה כיבוש מוצב החרמון שלא היה מוגן . ונכבש חזרה ע"י צה"ל
הצבא הישראלי הגיע 40 ק"מ מדמשק ואסאד נשאר כמעט ללא צבא.

גם הידיעות שלך על מלחמת יום כיפור שוות לתחת .
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אז זהו שגם במלחמת וויטנאם ארה"ב ניצחה כמעט בכל הקרבות

אבל הפסידה במלחמה כי מבחינת המטרות הקומוניסטים של צפון ויטנאם ובריה"מ השיגו את שלהם והשמידו את דרום וויטנאם. כך שאת סוריה ניצחנו גם בקרב וגם במלחמה והתוצאה היא שארבעים וחמש שנה לאחר המלחמה רמת הגולן בידינו וכעת גם ארה"ב מכירה בה כשלנו. אבל את מצרים ניצחנו בקרב, אבל הפסדנו במלחמה כי אמנם ניצחנו בשדה הקרב, אך סאדאת ניצח אותנו במערכה המדינית.
 

סתוונית333

Well-known member
בעיקרון אתה צודק , אבל אל תשכח שהויתור על התעלה הביא בהמשך

להסכם שלום עם מצרים.
 

סתוונית333

Well-known member
ועוד משהו חשוב בנוגע לויתור הישראלי

ישראל ויתרה, בין היתר, גם בשל התערבותה של ברית המועצות, שאיימה איום ישיר על ישראל – מהלך אשר גרר איום נגדי מצד ארצות הברית, ולמעשה העולם עמד על סף מלחמת עולם שלישית. המעורבות הזו של המעצמות, גם אם רק באמצעות הצהרות, שינתה את חוקי המשחק. ישראל החליטה לוותר על תעלת סואץ ולחתום על הסכם שביתת הנשק.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
זה היה ב-1956

לאחר מלחמת ששת הימים גולדה מאיר לא רצתה להחזיר את סיני בכלל או לא את כולה ודחתה את התנאים המוקדמים של סאדאת, סאדאת גרר את האזור למלחמה ואחרי זה בגין חתם על הסכם שגולדה מאיר סירבה לחתום. גם אם גולדה מאיר הייתה מסכימה לחתום על הסכם שלום סביר להניח שהייתה פורצת מלחמת אזרחים בישראל כי בסביבות חצי מהעם היה מתנגד לוויתור על סיני תמורת שלום, ומלחמת יום הכיפורים הכשירה את דעת הקהל הישראלית לוויתור על סיני מפחד ממלחמה נוספת במחיר כזה.

ואגב מרצה ימני שבטח שמעת עליו כי גם הוא עורר חדשות בזמנו דוד בוקעי טען שמצרים ניצחה במלחמת יום הכיפורים כי כל המטרות שסאדאת הציב לעצמו אפשר היה לסמן וי על כולן וזה מרצה שהתנגד לאוסלו ולהתנתקות ורואה באסלאם את מקור כל הרוע, אבל מבחינה אובייקטיבית הוא רוצה ניצחון מצרי מוחץ מבחינת השגת כל המטרות שמצרים הציבה לעצמה.
 

סתוונית333

Well-known member
קוקו, לך לישון על האף ותחלום על מלחמת אזרחים הלקוח מהדמיון

ההזוי שלך. .
הסיפור מתחיל לאחר מלחמת ששת הימים. מצרים וסוריה הובסו קשות בשדות הקרב ואיבדו שטחים נרחבים; אך גרוע מכך, מצרים איבדה את מקור ההכנסה המשמעותי ביותר שלה – תעלת סואץ. בסוף מלחמת ששת הימים הצבא הישראלי התבסס על הגדה המזרחית של התעלה, וכך נמנעה מצרים מלקבל עמלות מידי הספינות ששטו בנתיב זה. כעשור לפני כן, ב-1956, יצאה מצרים למלחמה – שמבצע קדש היה חלק ממנה – כנגד אנגליה וצרפת, על הזכות להלאים את התעלה, והיה ברור שהיא אינה מוכנה לוותר. מלחמת ההתשה, שהסתיימה ב-1970, הייתה בגדר ניסיון ראשון שנועד לגרום לישראל לוותר על התעלה, אך ישראל סירבה .
מלחמת יום הכיפורים הסתיימה בהפסקת אש כאשר הצבא הישראלי נעצר 101 ק"מ מקהיר. אולם בעוד שצה"ל שלט בצידה המערבי של התעלה, הצבא המצרי כולו עדיין שהה בצידה המזרחי, כאשר לישראל לא הייתה היכולת לדחוק אותו משם, אולי רק באמצעות מצור שסיכן ממשית את חייהם של החיילים המצרים שסבלו ממחסור באספקה. כך הסתיימה מלחמת יום הכיפורים.

למעשה המלחמה הסתיימה בנצחון צבאי של ישראל אך במסגרת הפסקת האש ישראל הסכימה לוותר על מערב התעלה ( בעיקר בלחץ המעצמות) ,. והויתור על סיני נחשב בעיני המצרים לנצחון שלהם.
שיהנו מהספק
 

סתוונית333

Well-known member
ושהימנונים ישבו בשקט כי אין מה להשוות בין המלחמות

שנלחמו נגד מדינות (7) לבין מבצעים בתקופת הליכוד שנערכו נגד ארגוני טרור.
אבל ככה זה כששקרנים מהימין מגיבים כאן.
 

סתוונית333

Well-known member
ברור ! בדיוק כמו שהביבי שלך בילה עם ארלוזרוב

יאללה הלכתי לראות את הסדרה ה נ ה ד ר ת מקום בלב
צ'או
 

Berethor

New member
יש לציין שהמלחמות האלו היו גם כאשר לערבים היו הרבה שטחים

מטרתו של האויב תמיד הייתה השמדת ישראל, בין אם זה בעזרת צבאות או אירגוני טרור.
 
למעלה