מה דעתכם על העליה במחירי הטאבק?

Aderune

New member
מה דעתכם על העליה במחירי הטאבק?

אוקי אז לפני שנתחיל אני רק רוצה להבהיר, זה לא דיון מבוסס על דעות אישיות, את דעתכם האישית תשאירו לעצמכם, הדיון נפתח בכדי לדון בנושא עליית מחירי הטבק ועל ההשלכות.

נתחיל בכך שהוכח ואף אחד לא מכחיש זאת שטבק, או יותר נכון עישון של טאבק, פוגעים בבריאות. המדינה מאמינה שהפגיעה בבריאות כלכך חמורה עד שחייבים למגר אותה בעזר מיסוי קיצוני, או יותר נכון מניעה של אנשים מהאוכלוסיות הלא מבוססות, צעירים וחיילים, מרכישת מוצרי טאבק. עד כה אני מניח כולם מסכימים?

עכשיו לנקודה הבאה, הוכח ואף אחד לא מכחיש שרכבים גורמים לזיהום אוויר, אותו זיהום גורם לבעיות בריאותיות קשות ביותר ופוגע בצורה חסרת תקדים בכדור הארץ, מצב שמציג תמונה הרבה יותר קשה מעישון סיגריות, אך עם זאת אין מיסוי קיצוני על דלק או על רכישת רכבים בגדלים מיותרים, כמו ג'יפים בעלי נפח מנוע מוגזם ולא נחוץ או רכבים מבוססי דיזל.

תחנות האנרגיה החדשות שהוקמו לחופי ישראל, גם הן מזהמות את האוויר ואת הים עד כדי כך שלאחרונה עיריות רבות על קו המים פנו לבתי המשפט שבנתיים לא עושים עם זה כלום, וגם שם כמובן המיסוי הוא סימלי בלבד והאנשים שסופגים את הנזקים לא זוכים לראות שקל, המדינה אבל כן.

אלכוהול שנחשב למשקה רעיל ביותר, שמשרד הבריאות העולמי הציב אותו במקום השני מבחינת כל הסמים המסוכנים בעולם, כאשר קוקאין נמצא במקום השלישי (כלומר קוקאין מזיק פחות מאכוהול), אך שם הכל בסדר והמדינה לא עושה שום דבר בנידון, אלכוהול הוא זול וזמין, סיגריות לא

לאחרונה אני נתקל באנשים שאומרים שאין לי זכות לעשן כי זה פוגע להם בבריאות, וזאת תוך התעלמות מוחלטת לכך שאני אישית משתמש בתחבורה ציבורית או אופניים כאשר הם עצמם נוסעים ברכבים, לפעמים לבת זוג שלהם יש גם רכב, ולא מעט פעמים גם לילדים שלהם יש רכב ועם זאת הם לא מודעים כלל לנזק שהם גורמים, אך בכל זאת תומכים במלחמה בעישון בלי להבין את ההשלכות על האוכלוסיות החלשות והצעירים והחיילים והסטודנטים.
נראה שמדובר בצביעות לכל דבר, הם רואים אחרים אבל לא את עצמם והם גורמים בכך לנזקים קשים למאות אלפי המעשנים בארץ, בכך שהם תומכים במיסוי קיצוני על מוצרי הטאבק.

שוב זאת לא דעתי האישית
מדובר בבחינה של התנהלות שוק הצרכנים שהוא פגום מיסודו
ועם זאת הגלגל ממשיך להתגלגל ואנשים שלא גמרו את החודש עד כה, מדרדרים למצב עוד יותר חמור - ונראה שמי שנמצא בשלטון, משתף איתפ פעולה בצורה חסרת אחריות ופושעת לחלוטין

בסופו של יום, המעשנים רק מחכים שהשוק השחור יציף את צרכני הטאבק, וזה בלתי נמנע כמובן, דבר שיצור הון שחור ברמה חסרת תקדים, כסף שהולך ללא בקרה לכל מיני מקומות שחלקם אפלים, כמו משפחות פשע, ואירגוני טרור.
דוגמה קלאסית היא המאפיה האמריקאית שעשתה את הונה מחוק איסור מחירת אלכוהול
 

ה כ ל

New member
מה???

אם לא ינצלו מכורים שהם לקוחות שבויים, איך המושחתים בממשלת הפשע יממנו צוללות מיותרות?
 

אספרסו2

New member
אתה מייצר עומס על מערכת הבריאות

שמשפיע על המיסוי של כלל האוכלוסיה.
 

Aderune

New member
זה לא תירוץ למיסוי על אנשים בריאים

חשוב לזכור שקודם כל, אדם מעשן לא בהכרח יסבול ממחלה הקשור בעישון.
הסיכוי להידרס במעבר חציה הוא גבוהה יותר מתחלואה הקשורה בעישון, שוב זו לא דעתי ואני מבקש לשמור דעות אישיות בצד, נטו שיחה על מה שיש בשטח.
מוות בתאונת דרכים, בין אם תוך כדי נהיגה או סתם מעבר חציה, הוא נפוץ יותר ממוות הקשור בעישון. מוות כתוצאה ממחלות הקשורות למשקל עודף, הוא נפוץ יותר ממוות הנגרם מעישון. מוות הקשור לאורך חיים מתוח (עבודה, ולחץ נפשי וכל המחלות שאיתו) הוא נפוץ יותר ממוות מעישון. אך משום מה אף אחד לא מדבר על זה, מדברים רק על מיסוי לסיגריות דבר שמעורר לא מעט שאלות על מי עומד מאחורי זה ומה האיטרסים שלו
 

אספרסו2

New member
כל אדם מעשן מזיק לעצמו ולסביבה

וכל זאת מבחירה.גורם סיכון שהוא בשליטת המעשן ולכן עליו לשאת בהוצאות.
 
אתה טוען עובדות לא נכונות וחמור יותר הן עובדות לא רלוונטיות

לפי השיטה שלך אסור לשהות בבתי חולים כי שם מתים הכי הרבה אנשים .
על פי פירסומים מתים בישראל אלפי אנשים בכל שנה מנזקי עישון .
במעברי חציה מתים לכל היותר 20 אנשים בשנה .
מעט מאד אנשים מתים מסטרס .
לדעתי צריך לאסור עישון בכל מקום שאינו מגורי המעשן .
 
אתה טועה טועות גדולה מאין כמוה!!!!

לא קיים בכל העולם כולו אפילו אדם אחד שמעשן, או עישן, שלא פיתח
איזשהי מחלה שקשורה בעישון!!!!!!!


נכון שלא כולם חוטפים סרטן ריאות מזה, או מתים מזה.
אבל העישון גורם להמון מחלות מישנה, שעולה הרבה כסף
למערכות הבריאות לטפל בהן ולמנוע או לצמצם את החמרתן!!!

ובאשר לזיהום האוויר מפליטת גזים של מכוניות --- הרבה יותר
קל להוציא את העישון אל מחוץ לחוק מאשר את המכוניות.....

אף אחד לא יינזק מאיסור העישון (חוץ מיצרני העישון).
אבל העולם יינזק מהאטת הכלכלה אם יחליטו לאסור על המשך
השימוש במכוניות וחזרה לשימוש בעגלה וסוס, מה גם שסוסים
פולטים גם כן גזי מתאן שמשפיעים על שיכבת האוזון באטמוספירה,
וכו'. וכו'.............................................
 
כמעט כל דבר ניתן לבחון במספרים. גם עישון , מכוניות ותחנות כח

כמה גרמים עשן נכנס לריאות של אדם המעשן 20 סיגריות ביום ?
כמה גרמים עשן נכנס לריאות של מי שחי במרכז עירוני סואן ?
כמה גרמים עשן נכנס לריאות של אדם מתחנת כח מרוחקת ?
 

Aderune

New member
ברור, וכך זה אמור להיות

אך המדינה בוחרת לתקוף אזרחים חסרי ישע בעלי סטאטוס חברתי נמוך מאוד, במקום להעלות מחירי דלק ל 30 שקל לליטר, או איסור כניסת רכבים פרטים לשטח עירוני, או מיסוי אנשים שחיים בעיר והם בעלי רכב (בלי לפגוע בפריפריה ששם הדרך היחידה לנוע זה ברכב)
 

הפרבולה

New member
פשוט תפסיק לעשן , ואז לא יהיה לך איכפת ממחירי הטבק

או לחפש טבק בשוק השחור וגם תשפר את הבריאות.

זה שיש עוד גורמים מזהמים לא אומר שלא צריך להלחם בעישון בכל דרך שהיא כולל באמצעות מיסוי. ונכון גם באסדות הגז המזהמות יש להלחם. וגם ברכבים המזהמים ( נידמה לי שעושים זאת גם באמצעות מיסוי, על רכבים צורכי דלק יש יותר מיסוי לעומת מכוניות היברדיות )
 
למעלה