סופסוף מצאתי את ההסבר הנכון למה שקרה עם ה- Boeing 737 MAX 8.

סופסוף מצאתי את ההסבר הנכון למה שקרה עם ה- Boeing 737 MAX 8.

זו ממש שערוריה...
The emerging 737 Max scandal, explained...

הגחון היה נמוך מכדי תליית המנוע היעיל החדש הגדול יותר על נקודת התליה הקיימת ולכן נאלצו להנדס על הגוף הקיים נקודת תליה גבוהה יותר, ענין שהעלה את מרכז הכובד של המטוס ואת נטייתו להזדקר.
את הנטיה להזדקר חשבו לנטרל באמצעות חיישנים ותכנה אשר תמתן את "הרמת האף", אלא שהשנוי המהותי הזה לא הודגש בתעוד לטייס ובהמלצות ה- training ללקוח (חברות התעופה).
כולם נרדמו בשמירה, כולל ה- FAA...
 
זה אכן מאמר מסוף מרץ, והכל יודעים כי היה מדובר במערכת למניעת

הזדקרות, אולם לא זכור לי שהוסבר מדוע היה הכרח במערכת כזו.
המערכת נועדה ספציפית לדכא את השנוי בפרופיל ההמראה שנוצר עקב הגבהת המנועים.
במיקום הישן המנועים היו כולם מתחת לכנף והגרר שתרמו מיתן את זוית הטפוס.
במיקום החדש פחת הגרר מתחת לכנף והועבר אל מעל הכנף, וזאת, יחד עם הגבהת מרכז הכבד, החריפו את זוית הטפוס, ענין שחייב התקנת המערכת הזו.
האם גם הסבר זה כבר התפרסם?
אם כן, אזי איכשהו החמצתי אותו.

אגב, בסרט הדגמה נראה המטוס, נהוג בידי שני טייסי נסוי, ריק ממטען ומנוסעים, ועם מערכת מנוטרלת, מטפס בזוית תלולה באופן חריג (החל מן השניה ה- 27)...
 
ממה שאני זוכר שבואינג הציגו את המטוס כשדרוג של הדגם הקודם

ולא כמטוס חדש לגמרי
מה שמנע מרשויות התעופה לערוך את הבדיקות המקיפות
בקיצור אחרי הרבה שנות שיתוף פעולה טכנולוגי האמריקאים למדו סוף סוף לחפף
 
למעלה