המצרים שנתניהו אישר להעביר להם צוללות גרעין מתקרבים לג'יהאד

סטילהוק

New member
המצרים שנתניהו אישר להעביר להם צוללות גרעין מתקרבים לג'יהאד

המצרים שנתניהו חתם ואישר לגרמנים להעביר להם צוללות גרעין חוברים לג'יהאד האיסלאמי.

דיווח: מצרים שחררה עצורים של הג'יהאד האסלאמי בעזה
https://www.israelhayom.co.il/article/698567

שיפור ביחסים בין ארגון הטרור האסלאמי לקהיר • מדובר בכ-30 עצורים ששוחררו בכמה גלים • חלק מהם נחשדו בפעילות נגד משטר א-סיסי, ליד כיכר תחריר

מצרים שחררה לאחרונה אסירים של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה - כך מסרו מקורות לעיתון הפלשתיני "אל-קודס". לטענתם, פעילי ארגון הטרור ניסו לשוב לרצועה מביקורים בלבנון ובמדינות אחרות.

מקורות פלשתינים בקהיר ומהצד המצרי של מעבר רפיח ששוחחו עם העיתון, אמרו שהשחרור התבצע בכמה גלים וכלל 30 עצורים של ארגון הטרור, שבילו תקופות מאסר שנעו בין שבוע וחצי לחודשיים.

המקורות הדגישו כי המחווה יצאה לפועל לאחר שיחות טלפון בין מנהיגי ארגון הטרור לבכירים במנגנון המודיעין המצרי. עוד נטען כי הקשר בין מצרים והג'יהאד האסלאמי נמצא בדרגים העליונים שלהם, ויש מאמץ לשחרר עצורים נוספים.

שניים מהפעילים נעצרו לאחר שנתפסו בסביבת כיכר תחריר לאחרונה. פעיל אחר נעצר לפני יותר מחודש וחצי במהלך יציאתו מרצועת עזה. הנסיבות של המעצרים אינן ברורות, אך לאחרונה נערכו מעצרים רבים במצרים על רקע ההפגנות של מתנגדי א-סיסי.

על פי הדיווח, ב-25 בספטמבר ביקש הג'יהאד האסלאמי ממצרים לשחרר את אחד מפעיליו, אשרף טאפש, שנעצר במהלך ההפגנות בקהיר. ערוץ MBC המצרי פרסם לאחרונה הקלטה של טאפש בהן זוהה כאחד העצורים בהפגנות. לפי הערוץ, הפעיל נשלח יום לפני האירועים כדי להעביר מידע מההפגנות לבכירים בארגון בעזה, ולסייע למפגינים.

הג'יהאד האסלאמי הכחיש את ההאשמות, וטען שטאפש נעצר עם הגעתו לקהיר כשהיה בדרכו למדינה אחרת, למטרת מחקר. לדברי המקורות ששוחחו עם "אל-קודס", הג'יהאד האסלאמי עשה מאמצים רבים לשחרור את טאפש ופעילים אחרים.

עוד דווח כי מאז שיפור היחסים בין חמאס ופלגי הטרור לבין קהיר, שוחררו עזתים רבים מבתי הכלא המצריים, שנעצרו בנסיבות שונות, בהם גם אסירים ביטחוניים.
 
למעלה