אדלסון: נתניהו רצה שאשנא את שקד, לא אפגש איתו יותר לעולם

סטילהוק

New member
אדלסון: נתניהו רצה שאשנא את שקד, לא אפגש איתו יותר לעולם

עדות אדלסון נחשפת: "נתניהו רצה שאשנא את איילת שקד", "שרה דרשה לפטר את עורך "ישראל היום", "אחרי מה שקראתי לא אלך לפגוש את ביבי יותר לעולם"
https://www.themarker.com/advertising/1.7620594

הבעלים של העיתון "ישראל היום" חושף בחקירה, שחלק מתמליליה פורסמו בחדשות 13, את מעורבותם העמוקה של רה"מ נתניהו ורעייתו בניהול העיתון. אדלסון: "שרה זרקה הערות על כך שאולי לאשתי מרים יש רומן עם עורך 'ישראל היום', עמוס רגב. רציתי לקום וללכת"

המעורבות העמוקה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בעיתון "ישראל היום", שבבעלות המיליארדר שלדון אדלסון, נחשפת. חלק מתמליל החקירה של אדלסון, שפורסם הערב על ידי אביעד גליקמן בחדשות 13, מגלה גם מה חשב אדלסון על נתניהו לאחר חשיפת תיק 2000.

במסגרת תיק זה נתניהו חשוד כי קיים מגעים עם מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון מוזס, לגבי העסקה שלפיה יקבל סיקור חיובי בעיתון תמורת העברת החוק שיפגע ב"ישראל היום". אדלסון כנראה זעם על כך, ואמר לחוקר: "אני לא אלך לפגוש את ביבי יותר לעולם בגלל מה שקראתי בעיתון".

בסופו של דבר בתיק 2000 החליט היועמ"ש אביחי מנדבליט להעמיד לדין את נתניהו בגין מרמה והפרת אמונים (בכפוף לשימוע), ואת מוזס בגין שוחד (בכפוף לשימוע).

אדלסון הוסיף כי נתניהו ביקש ממנו לפגוע בשרת המשפטים לשעבר, איילת שקד בשל תמיכתה ב"חוק ישראל היום" שנועד להגביל את פעילות העיתון.

בנוגע למעורבות של שרה נתניהו סיפר אדלסון: "שרה רצתה שמירי (מרים אדלסון, אשתו של שלדון אדלסון) תפטר את עמוס רגב, עורך "ישראל היום" דאז. היא זרקה הערות מאוד לא יפות על זה שאולי למירי יש רומן עם עמוס ושהיא לא רוצה לפטר אותו בגלל זה. אני זוכר מאוד במדויק את הערב הזה".

חוקר: "זו הערה מאוד לא יפה".

אדלסון: "זאת אכן הערה מאוד לא יפה, התכוונתי לקום וללכת, אבל מירי לא רצתה".

במהלך כהונתו צימצם רגב משמעותית את נוכחותה של שרה בעיתון. בסופו של דבר, עזב רגב ב-2017 את משרת העורך, ובמקומו מונה בועז ביסמוט.
 
למעלה