האם כחלון עומד לפרוש מהפוליטיקה לאחר שלא קיבל שום מנדט?

סטילהוק

New member
האם כחלון עומד לפרוש מהפוליטיקה לאחר שלא קיבל שום מנדט?

האם כחלון עומד לפרוש מהפוליטיקה לאחר שלא קיבל ולא הוסיף שום מנדט לליכוד, אלא נהפוכו, גרע ממנו מנדטים?

האם השר משה כחלון מתכוון לפרוש מהפוליטיקה?
https://www.jdn.co.il/breakingnews/1201124/

יו"ר מפלגת כולנו משה כחלון אמר למקורביו כי הוא מרגיש לא מאותגר והביע את תסכולו מקריסת מפלגת כולנו. הוא בחר בעיתוי שלאחר הבחירות כדי לפרוש כשהוא נתפס חזק ומחוזר ע"י הליכוד, ולא לאחר הכישלון בבחירות הקודמות. כחלון מכחיש

שר האוצר משה כחלון, שמתמודד לכנסת ברשימת הליכוד, מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים לאחר הבחירות. כך על פי פרסום של העיתונאי חיים לוינסון ב'הארץ'.

על פי הדיווח, בכנס שנערך באחרונה, שוחח כחלון על כך עם חבריו המלווים אותו שנים רבות - מתחילת דרכו בליכוד ובהמשך במפלגת כולנו, שבה רץ בבחירות הקודמות. כחלון הכחיש את הידיעה, ומטעמו נמסר: "פרסום ממוחזר. השר כחלון עובד קשה למען הצלחת הליכוד בבחירות הקרובות".

כחלון הביע תסכול מקריסת מפלגת כולנו - שקיבלה ארבעה מנדטים בלבד בבחירות לכנסת ה-21 - ואמר כי אין לו עניין להמשיך בתפקידו כשר האוצר, אף שנתניהו הבטיח לו אותו. "אין לי יותר אתגרים. מה אני אעשה? אעביר עוד תקציב? זה לא מאתגר אותי". שני מקורות ששוחחו עם 'הארץ' סיפרו כי כחלון "נראה גמור, עייף, חסר חשק ומוטיבציה".

לדברי מקורבים, עיתוי הפרישה הנוכחי הוא כדי לפרוש כשהוא בעמדה טובה ומועמד לתפקיד שר האוצר ולא כשמפלגתו קיבלה ארבעה מנדטים בלבד לאחר הבחירות לכנסת ה-21.

מפלגת כולנו הוקמה רק לקראת הבחירות לכנסת העשרים ומאז הספיקה לעבור תהפוכות רבות. לקראת הכנסת העשרים הוצבו בין היתר ברשימת כולנו: מייקל אורן, לשעבר שגריר ישראל בארצות הברית, ואלי אלאלוף, שעמד בראש ועדת אלאלוף למלחמה בעוני ואלוף במיל' יואב גלנט. בבחירות קיבלה המפלגה 10 מנדטים.

לקראת הבחירות לכנסת העשרים ואחת הודיעו ארבעה מחברי הכנסת של 'כולנו' על עזיבתם. יואב גלנט הצטרף לליכוד, אלי אלאלוף הכריז שהוא פורש מהחיים הפוליטיים, ומייקל אורן ורחל עזריה בחנו הצטרפות למפלגות אחרות. בבחירות זכתה 'כולנו' בארבעה מנדטים, פחות ממחצית כוחה בבחירות לכנסת העשרים.
יומיים לפני פיזור הכנסת העשרים ואחת, הודיע כחלון שאם יוקדמו הבחירות לכנסת העשרים ושתיים, מפלגת כולנו תרוץ ברשימה משותפת עם הליכוד.
ברשימה המאוחדת עם הליכוד, כחלון שובץ במקום החמישי ושאר נציגי כולנו בכנסת שובצו במקומות 15 (אלי כהן), 29 (יפעת שאשא-ביטון) ו-35 (טלי פלוסקוב). עם זאת רועי פולקמן החליט שלא להתמודד בבחירות. כחלון, כהן ופלוסקוב התפקדו לליכוד ערב הגשת הרשימות בעוד שאשא ביטון נשארה ב'כולנו' והיא מתמודדת באופן רשמי מטעם המפלגה ברשימה המשותפת עם הליכוד יחד עם עוד 3 נציגים שהוצבו במקומות 60, 68 ו-78.

מפלגת כולנו של כחלון התאיידה בגלל שכחלון בדיוק כמו טומי לפיד לפניו בגד בבוחריו, ההבטחה הגדולה שהתחייב למנוע הקמת מונופול גז בישראל לא עמד בהתחייבותו ואף נמנע בהצבעה בממשלה ובכנסת מלהצביע כנגד אותו מונופול מושחת, בטענה של ניגוד עניינים בשל מקורבותו לאחד מברוני הגז המושחתים, כמו גם כנגד מתווה הגז המושחת של נתניהו ותשובה, ומפלגתו שילמה על כך את המחיר ואיבדה יותר ממחצית מבוחריה, כי הבוחרים חוץ מאלה של הליכוד ממש לא אוהבים אוהבים פוליטיקאים שקרנים ומפרי הבטחות. רק על הליכודניקים זה עובד. כי הם לא מספיק משכילים בכדי להבין שהם מצביעים למי שדופק אותם פעם אחר עם אחר פעם. ולכן גם שלטון נתניהו המושחת נמשך במשך עשור שלם, עד שהגיעו מים עד נפש ונתניהו המושחת מתח את היריעה יותר מדי אפילו עבור חלק גדול מבוחריו.
 
למעלה