ליצמן מציג: פיתרון לבעיית פינוי שדה-דב

  • פותח הנושא ai21
  • פורסם בתאריך

ai21

New member
ליצמן מציג: פיתרון לבעיית פינוי שדה-דב

חלופה במקום פינוי באמבולנס לשדה התעופה,
העלאה למטוס,
העלאה לאמבולנס בצד השני.
ולשעבד לצורך כך קרקע בעלות של עשרות מליארדים למדינה.

והפיתרון - נפוץ ומקובל בעולם.
במקום הנצחת מיקומו של שדה תעופה גרוע:
פינוי חולים דחופים במסוק בכוננות קבועה.

העלויות:
5 מליון שקל בשנה להקמה.
8 מליון שקל בשנה - לכוננות מוסקת.

 

katomish

New member
זה מדבר רק על מקרי חרום להבנתי

לא על אנשים שצריכים טיפול שבועי בבית חולים
&nbsp
 

ai21

New member
כי מלכתחילה טיפול שאינו חירום - לא מצדיק הטסת-חירום

אם עיכוב קל בזמני ההטסה מהווה סכנה - החולה נשאר בבית החולים שמסוגל לטפל בו,
לא מוטס הלוך-ושוב בין בתי חולים במתכונת חירום.
 

katomish

New member
הפתרון הזה עמד גם לפני סגירת שדה דב ולא קשור אליו

אלא רק תוספת יעול לפינוי בשעת חירום.
סגירת שדה דוב תלווה באי נוחות קטנה של רופאים שעובדים באילת ונופשים ישראלים שרוצים לנפוש באילת.
מסלול מהיר ייעודי בנתב"ג יפתור את הבעיה
שאטלים משדה התעופה באילת לעיר יפתרו את הבעיה מהצד השני
שדה התעופה החדש באילת אמור לקדם תיירות חוץ לעיר, וזה מה שהוא כבר עושה.
&nbsp
 

ai21

New member
הפיתרון לא היה נדרש כשבמרכזי הערים היו מנחתי-מטוסים

עכשיו כששתי הערים הוציאו את מנחתי המטוסים מתוכן - הפיתרון נדרש.
וזה הרבה פחות יקר מהשארת המנחתים במקומם,
עוד לפני שמתייחסים לסיכון מהם.
&nbsp
שאטלים מתוזמנים לפי טיסה - זה אכן פיתרון נדרש,
וגם התייעלות הטרמינל המשני בנתב"ג.
בניית תשתיות שאמנם יקרה אם מחשבים פר-טיסה,
אבל זולה בהרבה מהחלופה של השארת המנחתים פעילים
 
למעלה