למה מחירי הדירות הם לא נושא מרכזי בפוליטיקה?

משה4443

New member
למה מחירי הדירות הם לא נושא מרכזי בפוליטיקה?

אחד מהמקומות הכואבים ביותר לצעירים היום הם מחירי הדירות אבל לפוליטיקאים העשירים זה לא אכפת. לא לגנץ ולא לביבי אכפת ממחירי הדירות. אין דרך להכריח אותם לשנות את דרכם? אפשר להקים מפלגה, להקים תנועה, לייצר עיתון. למה הצעירים של היום לא מתאחדים ביחד להילחם על מחירי הדירות? היום עם כל המדיה החברתית למה הצעירים של היום זנחו את המאבק אחרי המחאה החברתית? למה השמאל המדיני הקיצוני גנב לנו את המחאה החברתית?
 

בוזי15

New member
לא רק נושא הדירות הוא בעייה .רוב התחום האזרחי בבעייה ..

אם כבר יקום גוף או אירגון החפץ לשנות כאן את הכשלים בתחום האזרחי-חברתי אז ברור שתחום הרפואה הציבורית הוא כישלון אדיר !! תחום התחבורה הציבורית והרכבות גם הוא כבר הוגדר ככישלון חמור . החברה כאן בפורום טוענים שגם תחום המשפטי מנוהל גרוע ויש לשפרו ולהביאו לתקן נורמלי . כל הנושא של הפריפרייה בישראל והשרותים שהם מקבלים הוא ברמת כשל חמור הפוגע ביותר ממיליון אזרחים . ולכן לדעתי הכשלים בתחום האזרחי חברתי הוא חמור מאד . ועל הממשלות הקודמות וזו העכשווית להבין את הנזקים הגדולים שהביאו על הישראלים . ברור שהתקציבים למשרדים האזרחיים חייבים לגדול !!
 

סוהי 7

New member
אזרחי ישראל מצאו תרופה לחיי הסבל שלהם בארץ.....טרמינל 3.

לקחת פעמיים-שלוש בשנה למשך כשבוע בכל פעם.

תופעת לואי - סכנת התמכרות.
 

marabo

Well-known member
יש רק אחד שמסוגל היה לעשות משהו בנידון - פייגלין

ומדוע?
הסיבה היא פשוטה, מחירי הדירות הם יקרים כי המדינה חייבת שזה יהיה ככה?
ומדוע?
כי לפחות 50 אחוז ממחיר הדירה הם מיסים, ישירים ועקיפים.
מדובר במחיר השיווק של המנהל שזה הכנסה נטו למדינה, אחר כך המיסים שמשלמים כל בעלי המקצוע שמשתתפים בבניה, מהמהנדסים והאדריכלים ועד אחרון הטייחים.
ולבסוף מיסי רכישה ואגרות למיניהם.
ולמה המדינה צריכה כל כך הרבה כספי מיסים.
קודם כל היא ממנת אינספור חטיבות ואוגדות של עובדי מדינה שמטפלים באינספור חוקים ותקנות שחברי הכנסת ממציאים חדשות לבקרים. משכורותיהם, הטבותיהם והפנסיות התקציביות שלהם.
זה הכסף הגדול, אחר כך באים שאר הפרזיטים הקטנים, חרדים, שחקני תאטרון, שדרני גלי צה"ל ועוד ועוד, לא חסר.
כעת, מכיוון שמיסים ישירים נוספים כבר קשה להטיל על הציבור העובד כי אז כבר באמת לא ישאר לו כלום, אז עוברים למה שמסביב, מכוניות,דירות,דלק וכו'
ממצב הביש הזה השמאל לא יכול להושיע כי הם מאמינים בסוציאל דמוקרטיה, לשיטתם המדינה צריכה לנהל את הכול ולשלוט בכול וכדי לממן את זה היא צריכה לשדוד את העשירים ומי שיש לו קצת כסף שהרוויח ממשלח ידו.
הימין של הליכוד לא יכול להושיע כי גם אותם תאוות השלטון והרצון לשלוט בכל ולנהל את הכול כבר אכלה כל חלקה טובה כך שגם הם זקוקים לכסף של האזרחים העמלים לממן את שגיונותיהם.
היחיד שהציע דרך אחרת היה פייגלין, הוא הציע שהמדינה תפסיק להתערב לאנשים בחיים ולנהל את הכול ולממן כל מי פרזיטים בכל המגזרים ולתת לאזרחים יותר חופש וכך להגיע למצב שהמדינה תזדקק לפחות מיסים, לאזרחים ישאר יותר כסף ביד ויהיה להם יותר כח קניה.
הציבור הגדול לא הבין את זה, הוא בחר באותם מפלגות שימשיכו לפשוט את עורו, כל מפלגה בדרכה היא.
 
עוד פעם אתה עם הלייצן הטיפש פייגלין

מה עוד צריך לקרות כדי שתבין שהאיש הזה הוא בדיחה?
שנופחה ע"י התקשורת
אגב לדעתי בכוונה אבל בוא נעזוב את זה
ההצעות שהוא מציע הם פפולסטיות ומטופשות
הציבור הבין את הבדיחה המטופשת הזאת ושלח אותו הבייתה
ועכשיו ברוב חוצפתו הוא רץ שוב
אך הליכוד נתקע עם כול הטיפשים האלה ?
 

marabo

Well-known member
כדי שאני אבין שהאיש הזה הוא בדיחה

אתה צריך לתת תשובות ענייניות לסוגיות שכתבתי לגופם של דברים ולא לגופו של איש,
התשובה הלא עניינית שנתת כאן היא בדיחה.
 
כבר דשנו בזה הרבה

כמו שאיש פשוט כתב לך ואני אוסיף בלי רגולציה "איש את רעהו חיים בלעו."
 

marabo

Well-known member
אז אם אתם כל כך אוהבים רגולציה

אל תיללו על זה שהיא עולה כסף ושהכול כאן יקר.
כשבני ישראל הלכו לשמואל הנביא לבקש ממנו שימנה מלך כדי שתהיה רגולציה זה בדיוק מה שהוא ענה להם:
וַיֹּאמֶר--זֶה יִהְיֶה מִשְׁפַּט הַמֶּלֶךְ, אֲשֶׁר יִמְלֹךְ עֲלֵיכֶם: אֶת-בְּנֵיכֶם יִקָּח, וְשָׂם לוֹ בְּמֶרְכַּבְתּוֹ וּבְפָרָשָׁיו, וְרָצוּ, לִפְנֵי מֶרְכַּבְתּוֹ. וְלָשׂוּם לוֹ, שָׂרֵי אֲלָפִים וְשָׂרֵי חֲמִשִּׁים; וְלַחֲרֹשׁ חֲרִישׁוֹ וְלִקְצֹר קְצִירוֹ, וְלַעֲשׂוֹת כְּלֵי-מִלְחַמְתּוֹ וּכְלֵי רִכְבּוֹ. וְאֶת-בְּנוֹתֵיכֶם, יִקָּח, לְרַקָּחוֹת וּלְטַבָּחוֹת, וּלְאֹפוֹת. וְאֶת-שְׂדוֹתֵיכֶם וְאֶת-כַּרְמֵיכֶם וְזֵיתֵיכֶם, הַטּוֹבִים--יִקָּח; וְנָתַן, לַעֲבָדָיו. וְזַרְעֵיכֶם וְכַרְמֵיכֶם, יַעְשֹׂר; וְנָתַן לְסָרִיסָיו, וְלַעֲבָדָיו. וְאֶת-עַבְדֵיכֶם וְאֶת-שִׁפְחוֹתֵיכֶם וְאֶת-בַּחוּרֵיכֶם הַטּוֹבִים, וְאֶת-חֲמוֹרֵיכֶם--יִקָּח; וְעָשָׂה, לִמְלַאכְתּוֹ. צֹאנְכֶם, יַעְשֹׂר; וְאַתֶּם, תִּהְיוּ-לוֹ לַעֲבָדִים. וּזְעַקְתֶּם, בַּיּוֹם הַהוּא, מִלִּפְנֵי מַלְכְּכֶם, אֲשֶׁר בְּחַרְתֶּם לָכֶם; וְלֹא-יַעֲנֶה ה' אֶתְכֶם, בַּיּוֹם הַהוּא.
 
זה לא שאלה של אהבה

אלא כורך מציאות אפשר להתווכח על גודל הרגולציה אבל לא לבטל אותה לגמרי
אחרי מעשה של פליגש בגבעה
בַּיָּמִים הָהֵם אֵין מֶלֶךְ בְּיִשְׂרָאֵל אִישׁ הַיָּשָׁר בְּעֵינָיו יַעֲשֶׂה
 

marabo

Well-known member
אף אחד לא אמר לבטל לגמרי כל חוק וסדר

אבל מכאן ועד לאינספור החוקים והתקנות שיש כאן על כל דבר, מה מותר ומה אסור ואיך ומתי וכמה ולמה כשלכל דבר צריך אינספור בירוקרטיות עם דרישות אינסופיות מכאן ועד אמריקה ולממן את כל הבירוקרטיות האלה עולה הון עתק והם מיקרות לכולם כאן את החיים וחונקות את הכלכלה יש מרחק עצום.

מרוב שהתרגלנו לבירוקרטיות הללו ומרוב שאילפו אותנו לחשוב שהם טובות לנו אנחנו כבר לא מסוגלים לחשוב כמה יכול להיות טוב בלעדיהן.
הפכנו להיות עבדים לבירוקרטיות ולרגולציות וכשבא פייגלין לשחרר אותנו מהעבדות אמרנו לו כמו עבדים נרצעים:
וְאִם אָמֹר יֹאמַר הָעֶבֶד אָהַבְתִּי אֶת אֲדֹנִי ....לֹא אֵצֵא חָפְשִׁי.
 
ליצן? המצע של פייגלין יכל להצעיד את ישראל קדימה

ולהזניק את רמת החיים של האזרחים.
אבל מה לעשות שהציבור מעדיף "בשורות" פופוליסטיות חסרות אחריות בנוסח אורלי לוי, שמואלי , כחלון, או גנץ?
 

סוהי 7

New member
ולמרות כל זה....

הוא כמעט נבחר לכנסת ובממשלה הבאה הוא צפוי להיות השר לעינייני קנביס אסטרטגיים!!!
 
מתי קרה בשוק החופשי

שאנשים שמוכרים משהו, הורידו מחיר, סתם ככה, בגלל שמישהו הוריד איזה מס?
&nbsp
פייגלין מוכר לכם את אשליית השוק החופשי, אבל בלי רגולציה, השוק הזה יהפוך מהר מאוד לקרטל של בעלי ההון ואתה יודע יפה מי ישלם על זה את המחיר.
 

marabo

Well-known member
זה קורה תמיד

כל עוד השוק הוא באמת חופשי ואין חסמים ורגולציות שמפריעות לשחקנים חדשים גדולים וקטנים מלהכנס אליו.
הורדת המיסים חייבת להיות מלווה בסילוק בירוקרטיות ורגולציות שמפריעות לשחקנים חדשים וקטנים מלהכנס לשוק.
 
כל מה שכתבת אלו פנטזיות שאין להן שום אחיזה במציאות!

כשיסירו חסמים יותר סביר שמי שישתלט על נתחי השוק המשמעותיים הם אלה שכבר שולטים בהם, או שייכנסו שחקנים חדשים? לפחות במה שקשור למשק מוצרי החלב, כבר יש לנו תשובה: כשמאפשרים יבוא, תנובה ושטראוס משתלטות עליו.
&nbsp
מה יותר טבעי עבור מי שמוכר: להעלות מחירים או להוריד מחירים? התשובה היא פשוטה: בשוק החופשי מחירים רק עולים. מוצרים שמחיריהם יורדים, יורדים מהר מאוד מהמדפים.
&nbsp
ואיך, לדעתך מונעים משחקנים בשוק להתאגד וליצור קרטל? הרי יצירת קרטל, או תיאום מחירים, זו טכניקה מאוד יעילה (שכבר נוסתה בהצלחה פעמים רבות) למנוע תחרות ולשמור על מחירים גבוהים. אז איך מונעים את זה? סומכים על הרצון הטוב של אנשים? אולי מבקשים איזו סגולה מרב? בבקשה, ספר לי איך עושים את זה בלי רגולציה?!
 
למעשה זה קורה בכל שנייה

השוק הרי נמצא בתחרות ואם בעל חנות אחת לא יוריד הרי שהשני יוריד .
והרי אלו דברים ל יום יום: בכל פעם שהמס על הבלו יורד יורדים מחירי הדלק בתחנות.
לאחרונה ירד מחיר הכאמל והווינסטן בשל התאמת מחיר.
הורדת המכסים על שימורי טונה הביאה להתמוטטות מחירים וכיו"ב
 
זה לא נכון!

כשמורידים מסים על דלק, ההשפעה על המחיר לצרכן היא מינימלית.
&nbsp
כשאין ביקוש למוצר, המחירים לא יורדים אלא המוצר נעלם מהמדפים: אין אפשרות להוריד מחירים באופן משמעותי, כי יצרנים וקמעונאים כחד עובדים לפי מודל של רווחיות: אם המחיר יורד, הרווחיות יורדת וכשהיא מגיע לסף מסוים, אין הצדקה להמשיך ולמכור ולכן המוצר יורד מהמדף.
 
זה לא ניתוח כלכלי נכון , זה יותר סברה של הדיוט

הורדת מיסים תשפיע הן על הצרכן והן על הספק ולהיפך כלומר עליית מיסים תשפע על שניהם.
שיעור ההשפעה יהיה תלוי בגמישות הביקוש וההיצע.
לדוגמא: נניח הורדת מיסים על תרופות, מכיוון שהביקוש לתרופות קשיח (גמישות מאוד נמוכה) לא יהיה עליה בכמות המבוקשת והמחיר יירד יחסית יותר ובמקרה זה כנעט ורק הצרכן ייהנה מהורדת המס.
ב לגבי הטענה שכ"שאין ביקוש המוצר נעלם".
זה יכול לקרות רק במקרה מאוד קיצוני ונדיר , למשל כאשר יש למוצר תחליף מושלם.
מה שבדרך כלל קורה זה שהיצרנים הפחות יעילים נפלטים מהשוק, והיצרנים היעילים נשארים (אגב הוצאת המתחרים הלא יעילים תקטין את ההיצע וחלק מההפסד יקוזז ).
 
כל מה שכתבת לא מתקיים במציאות

את עדיין חיה בעולם המושגים הפשטני שבו מתארים את 'נשוק החופשי' לילדים קטנים.
&nbsp
הנה כמה הגדרות שיעזרו לך, אולי:
- 'מוצר' זה לא משהו שצומח על עצים. אפילו בפירות, שכן צומחים על עצים, יש המון השקעה, קוראים לזה 'עלות הייצור'.
- 'עלות הייצור' מהווה חלק קטן מאוד מהמחיר הסופי', מכיוון שיש עלויות רבות מעבר לזה: מחקר ופיתוח, שיווק ומכירות - שאמנם מהוות חלק משמעותי יותר במחיר, אך גם הן לא קובעות אותו.
- מה שקובע את המחיר של המוצר זו ה'רווחיות', או 'החזר על השקעה'. מכיוון שרוב המוצרים, כיום, לא מיוצרים באמצעות כסף פרטי (היינו, כספו של היצרן) אלא באמצעות סף שמגויס מהציבור, דרך 'משקיעים', יש ציפייה שעל כל דולר, יהיה החזר משמעותי, שיהפוך את ההשקעה לרווחית.
- רוב התחרות במשק איננה על מחיר המוצרים, אלא על 'רווחיות' ו'החזר על השקעה'.
&nbsp
לכן, מה שמוביל את ההחלטות אם להעלות מחירים (או לא להוריד אותם), זה מה יהיה הרווח שמשקיעים יראו. מכיוון שהם לא צפויים לראות רווח במקרה של הורדת מחירים - מוצרים שהביקוש להם בירידה, לא נעשים זולים יותר, אלא פשוט יורדים מהמדפים. זו תופעה מאוד שכיחה.
&nbsp
יעילות היא מרכיב בעלויות, זה נכון, ומי שלא יעיל, אין לו עתיד, ולכן חברות משקיעות הרבה בייעול, צמצומים, קיצוצים, גם בתקופות שבהן המצב הכלכלי טוב. צמיחה מתרחשת, לעומת זאת, כשהסיכוי לרווחיות הוא גבוה, בין אם יש לחברה כסף נזיל, ובין אם לא (ואז, או שהם מגייסים כסף או שהם לווים אותו, ואם ההשקעה צפויה להיות מאוד רווחית, הם ימצאו את הכסף בקלות.
&nbsp
כשמורידים מסים, החברות משקיעות את הכסף העודף ברכישת המניות שלהן, מה שמעלה את ערך המניה, את הדיבידנדים ואת שכר הבכירים. רוב הכסף שחברות חסכו בעקבות הורדת המסים שהייתה בארצות הברית בסוך 2017, הלכו לרכישת מניות ובונוסים למנהלים. מעט מאוד מהכספים האלה הלכו לעובדים או להשקעות חדשות.
 
למעלה