איך חורף ממאיר שיקרה לזרזיריה מהזבל הסמאלני במפלגת האבודה

איך חורף ממאיר שיקרה לזרזיריה מהזבל הסמאלני במפלגת האבודה

הדברים מתוארים בפרוטרוט בשטירמר:

"בימים אלה סתיו שפיר מבטיחה: אני אבנה מחדש את מפלגת העבודה. אצעיד את "המחנה הדמוקרטי" לעתיד. בלי תככים מאחורי הקלעים ובלי קומבינות. שפיר קוראת לפריימריז פתוחים. לפתוח את המפלגה לציבור ולמשוך את הדור החדש. לתפקיד מנהלת קמפיין הפריימריז מינתה את עצמה, והיא שואפת לגייס אנשים שפעלו עד כה מחוץ לעולם הפוליטי. קמפיין הפריימריז צפוי לשדר רעננות, חיות ונמרצות. בכרזה, לצד פניה, יככב צמד המלים "להתחיל מחדש". ספק אם בתחילת החודש דימיינה שפיר תרחיש טוב מזה.

ב–29.5 בשעה 14:45 נפגשה עם יו"ר המפלגה, אבי גבאי. יש הצעה מבנימין נתניהו, אמר, כניסה לממשלה בעבור "חבילת הגנה על הדמוקרטיה" ותיקים בממשלה. לשפיר הוצע תיק התקשורת. היא חששה — כמו שלי יחימוביץ' ואיציק שמולי, שגבאי דיבר אתם לפני כן — שראש הממשלה משתמש בעבודה כמנוף לחץ מול אביגדור ליברמן, שזה ספין. ב–17:59 נאמה במליאה וטענה, ש"כולם מפחדים לבוא ולהגיד: די. להציב גבולות, קווים אדומים".

אם עמדתה כה נחרצת, הרי שאין סיבה שתקיים פגישה שנייה עם גבאי בעניין כניסה לממשלה; כי הרי אין על מה לדבר. אולם כעבור חצי שעה כן התקיימה פגישה כזאת. שפיר אמרה בה, שצריך לדרוש דברים נוספים מנתניהו במשא ומתן, בהם תיקי החינוך והמשפטים ותיקון חוק הלאום, ואולי אפילו לפרסם זאת בציבור. מכל מקום, בעוד השניים משוחחים, ב–18:59 פירסם עמית סגל את דבר המו"מ בין הצדדים. העסק התפוצץ.

העניין המטריד הוא ששפיר, עטויה בגלימת אבירת השקיפות, מציגה עצמה כמועמדת המושלמת להתחלה החדשה הדרושה למפלגה

התגובה הראשונה של שפיר הגיעה ב–19:33: "שעות לפני הדד־ליין להרכבת הממשלה, נתניהו עסוק בספינים ומנסה לקנות לעצמו זמן", כתבה בציוץ; "הוא חושב שכולם מוכנים להתקפל בפניו... אבל זה לא יקרה". רק בימים הבאים, כשהבינה שמעורבותה בפרשה אינה ידועה, תטען: "סירבתי והתנגדתי בכל תוקף", "נדהמתי וכאבתי לראות שחלק מחברי שיתפו פעולה". במפלגה מספרים, שגם הם נדהמו מהיכולת שלה לשקר לציבור באופן בוטה כל כך."

https://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.7403658
 
אם אבותיך הרוחניים יכולים

כל אחד יכול

 

קצה

New member
היא ממש מתאימה לביטוי האנגלי כבשה שחורה אומללה

אצלם לא אומרים כבשה שחורה אלא הילד הג'ינג'י במשפחה
 
למעלה