שאלתי חרדי, מה יקרה אם תקבלו 61 מנדטים? התשובה היתה מפתיעה

סטילהוק

New member
הסנהדרין הרבה יותר כמו האינקוויזיציה הספרדית, שגם למעשה שאבה

את כל הקונספט והרעיון מהסנהדרין. וכך גם השריעה המוסלמית הקיצונית שהיא העתקה של ההלכה היהודית עם כמה תוספות. זה גם למה השריעה וההלכה כל כך דומות.
 

marabo

Well-known member
לטעון שהאינקויזיצה ירשה מהסנהדרין

זה כמו לטעון שהשב"כ ירש מהאינקויזיצה את הקונספט ואת השיטות.

אין שום קשר ושום דמיון, אתה סתם מפגין בורות ומקשקש.
 


 

הפרבולה

New member
הבעיה שהחרדים הפכו את יום השבת מיום מנוחה ליום שעבוד וסגר

דוקא ביום המנוחה היחיד והחופשי של העובד בשבוע אסור לו ללכת לטייל ( מעבר ל 2000 אמה ), אסור לנסוע לים , לבקר בני משפחה רחוקים, להוציא את הילדים לפעילות אתגרית .
המהדרין קמים מוקדם בשבת והולכים לבית כנסת להתפלל וללמוד תורה האם זה נקרא "יום מנוחה" ?
&nbsp
פעם היה הגיון בלא להבעיר אש בשבת שעוד לא היו גפרורים, ולמה האיסור הזה היום ? למה למרר את החיים ולהקשות עליהם האם באמת מפריע לאותו כוח עליון \ אלוהים וכו שאני נוסע בשבת לים? שאני מדליק תנור ? רואה טלוויזיה? הרי הוא בעצמו עובד בשבת ומוריד גשם גם בשבת מה שגורם לבריאת חיים חדשים ( הצמחיה גדלה ...)
 

marabo

Well-known member
נסיעות ופעילות אתגרית עם הילדים זה מנוחה?

לי זה נשמע כמו עבודה מעייפת. לסוע לים בשבת עם משפחה זה חתיכת כאב ראש, הרבה יותר כיף לשבת בבית עם המזגן לקרוא ספר ולנוח מאשר להתחרבש עם הילדים ולהתבשל ולהזיע על החוף בשמש ואפילו בצל.
בשורה התחתונה אני דווקא סבור שהחרדים צודקים, שבת הוא יום מנוחה לנפש ולנשמה שמתפנה מכל הרעש והבלאגן של כל השבוע לדברים יותר רוחניים ומעניינים וגם אוכלים טוב ונחים טוב. לכתת את הרגליים לבקר בני משפחה רחוקים שצריך בשביל זה להסחב באוטובוס אפשר גם באמצע השבוע, גם אנשים שעובדים קובעים זמן אחר הצהרים או בערב ונפגשים.

לגבי הבערת האש, לא כתוב בתורה לא להבעיר אש כי זה עבודה קשה. זו פרשנות שלך. אם תלמד הלכות שבת תגלה שמה שמותר ואסור לא נקבע לפי כמות הזעה שאתה צריך לשפוך. לדוגמא, אין איסור בהלכה שתסחוב סיר אוכל כבד בשבת מחדר לחדר ולא משנה כמה זיעה תשפוך על זה. ולעומת זאת אם נניח יש לך כבר נר דולק אסור לך בשבת להדליק איתו נר אחר, איזה מאמץ יש כאן? גם לפני 2000 שנה זה לא היה מאמץ.
להערכתי, ואני לא מתימר להבין את מחשבותיו של הבורא, הרעיון של השבת הוא להתרומם מהדברים הארציים של היום יום יום ולהגיע למקום רוחני יותר גבוה. הבערת האש לא נאסרה כי זה קשה או קל אלא בגלל שזה משהו שמוריד אותך לעניינים ארציים גשמיים.
 
שטיפת המוח הריק שלך גרמה לך לחשוב

שכל הקשקושים האלה הם מחשבות האלהים. לעומתך, החילונים יודעים היטב שאלו המחשבות של אנשים. ולא עוד אלא אנשים קדומים עם כמה ערכים פראיים.
 

marabo

Well-known member
זה לא משנה

זו המסורת של עם ישראל ואנחנו שומרים ומכבדים אותה.
אם זה מאלוקים או מאנשים לאף אחד אין הוכחות ברורות וזה לא רלוונטי.
זה המסורת שלנו, זה הDNA שלנו.
 

הפרבולה

New member
כן זה מנוחה. כי זה משהו שונה שעושים משאר השבוע

בימינו רוב העובדים לא עושים עבודה פיזית אלה יותר עבודה משרדית, ולכן המנוחה המתבקשת ביום החופשי היא דוקא להזיז קצת את השרירים, לטייל, ללכת לים , לבקר קרובי משפחה (אם הם גרים רחוק צריך להשתמש ברכב) לשחק עם הילדים דברים שאין זמן לעשות אותם במשך השבוע.
 

marabo

Well-known member
אני מפריע למשהו ללכת לים בשבת?

הוא רוצה ללכת - שילך.
אבל למה לנהג האוטובוס אסור ללכת עם המשפחה לים בשבת? למה הוא צריך להיות המשרת של כולם בשבת.
לא סתם אמרה התורה:
· וְיוֹם הַשְּׁבִיעִי שַׁבָּת לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ לֹא תַעֲשֶׂה כָל מְלָאכָה אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ עַבְדְּךָ וַאֲמָתְךָ וּבְהֶמְתֶּךָ ...
אפילו הבהמה צריכה לנוח בשבת. לא רק העבדים והשפחות.
התורה ידעה שאם זה לא יכתב האדונים העשירים יעבידו את השכבות החלשות עבורם בשבת
 

סטילהוק

New member
בדיוק, בתקופת התנ"ך, יום השבת היה בסך הכל יום מנוחה ותו לא.

בדיוק, בתקופת התנ"ך, שאגב החרדים לא קוראים אותו בכלל, יום השבת היה בסך הכל יום מנוחה ותו לא. האיסורים וכל הקונספט של חילול השבת החל מאוחר יותר, בימי הביניים, שהרבנים שוטפי המוחות הגלותיים והפרברטיים אף חשבו בצורה גלותית כשכתבו את ההלכה היהודית שהיא מעין מוטציה מרושעת ואפלה של הדת היהודית ואין לה שום קשר לדת היהודית המקורית של התנ"ך, הם הכניסו באמצעות ההלכה את האיסורים ואת כל הקונספט של חילול השבת ועונשו. הרי בתקופה ההיא לא היה אפילו חשמל, שלא לדבר בכלל על כלי תחבורה כמו שיש בימימו, מחשבים, אינטרנט וכל שאר האמצעים שהופכים את החיי להרבה יותר קלים ונוחים לאנושות. אם זה היה תלוי בחרדים שום דבר מזה לא היה קיים, והיינו חיים בעולם אפל וחשוך שכולם בו שטופי מוחות, ושלימודי ליבה אסורים בו וכך גם כל דעה ומחשבה עצמאית.
 

marabo

Well-known member
למה אתה משקר? בתנך כתוב במפורש

ועוד בעשרת הדיברות: וְיוֹם הַשְּׁבִיעִי שַׁבָּת לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ לֹא תַעֲשֶׂה כָל מְלָאכָה אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ עַבְדְּךָ וַאֲמָתְךָ וּבְהֶמְתֶּךָ
 
מצויין. אם לא תעשו כלום, אני מציע

שתשבו באופוזיציה כמו שאר המיעוטים (ערבים למשל).
 

DANIAVNI

Well-known member
לדעתי אף חרדי לא באמת ענה

במקרים שבהם ראיתי חרדים נשאלים לגבי בחירות "מה הם יעשו אם ..."
הם ענו שיילכו לפי עצת רבניהם.
אלא אם כן תאמר לי ש"החרדי שלך " הוא אחד מראשי הציבור החרדי
אך די ברור שגכם אם כך, לא היית חושף זאת כאן.

חוץ מזה
"הסקר" שלך הוא בן אדם אחד
חוששני שסטטיסטית זו לא תוצאה מובהקת.
 
למעלה