למי אכפת מהקיבוצים בעוטף עזה שתמכו בהתנתקות?

בוזי15

New member
זה לא רק קיבוצים .הבעייה גם בערים ומושבים . בכל האזור

תושבי כל האזור מאשקלון ושדרות ונתיבות ועשרות הישובים הנוספים מרגישים מוזנחים ועזובים עי ממשלת ישראל הימנית והנחושה . הבטחות רבות שניתנו לישובים ולמועצות ולעיריות טרם מומשו אפילו בצרכים בסיסיים כמו תחבורה ובריאות . אבל האזרחים באזור הם חזקים ונחושים וימשיכו להצביע לביבי שמביא להם לפעמים הודנות . הדרום שלנו מאוכלס בעיקרו עי ימניים וברור שהם יצביעו לביבי וברור שביבי שם לא נירדף אלא אהוב ונערץ וכל הקיטור שלו שהוא נירדף בא להוסיף לו עוד תומכים ימניים !!
 
תלמד מה התורה אומרת על אנשים בודדים או על קבוצות של

אנשים שסרחו כי הם הולכו שולל בהבטחות שווא שיקריות ?
אסור לנדות אותם מכלל הציבור גם אם הם סובלים מעצם ההתנהלות שלהם.
תשאל כל תושב ותיק של העוטף מתי היה יותר טוב בעוטף? לפני ההתנתקות? או לאחריה והתשובה ברורה.
לא רק שהתשובה ברורה אלא שעומד מאחוריה היגיון.
כשגוש קטיף היה קיים הם היו בקו האש הראשון. הם היו תקועים כמו עצם בגרון למחבלים והמחבלים חיפשו איך לסלק אותם משם בפיגועים. כלומר תשומת הלב של המחבלים היתה נתונה לתושבי גוש קטיף ולא לתושבי העוטף.
כשגוש קטיף היה קיים החיים בעוטף היו נסבלים טובים ונוחים ושלוים הרבה יותר אחרי שגוש קטיף הושמדה והעוטף הפך להיות קו ראשון לאויב.
ובכל זאת אסור לנדות אותם אלא לקרב אותם לציבור היהודי ישראלי .
התורה נותנת פתרונות למצבים האלה.
 

marabo

Well-known member
התורה אכן נותנת אפשרות לאדם לחזור בתשובה

ואז נסלחים לו חטאיו ומקבלים אותו בחזרה לקהל ישראל.
אבל קודם הוא צריך להבין את הטעות שעשה, לתקן אותה ככל שיוכל, ולהתחייב לא לחזור עליה.
האם תושבי העוטף עברו את התהליך הזה?

הרמב"ם נותן דוגמאות מה זו חזרה בתשובה אמיתית. הוא נותן בזה שלוש דרגות:
1. הדרגה הגבוה ביותר זה שאדם עומד באותו נסיון ואותו פיתוי ולא חזר על זה יותר. הרמב"ם נותן דוגמא לגבר שהיה חוטא באשת איש בכל פעם שהיה מגיע לעיר מסוימת.
יום אחד הוא הבין את החטא שעשה והחליט לחזור בתשובה ולהפסיק עם זה, הוא לא רק ניתק מגע והפסיק עם זה אלא אפילו כאשר היה מגיע לאותה עיר ואותו מקום הוא לא ניסה ליצור קשר עם אותה אשת איש.
2. הדרגה הבינונית זה אדם שהחליט שלא יחזור יותר על מה שעשה באופן סתמי.
3. הדרגה הנמוכה זה אדם שרק לפני מותו על ערש דווי כאשר גם אם ירצה לא יוכל לחזור על החטא הוא מתחרט על מה שעשה.
כל שלושת המצבים הללו לפי הרמב"ם נחשבים כתשובה אבל הראשונה היא הגבוהה ביותר.

לאור כל זאת האם תושבי העוטף עשו תשובה מדרגה כלשהי?
 
אולי הם תמכו בהתנתקות

אבל הם יושבים בגבול עזה, במקום שאתה כנראה לא היית מעז לשבת לעולם.
 

marabo

Well-known member
הם לא יושבים שם מהיום

מאז אוסלו גוש קטיף חטף את כל האש כי הם היו הקו הראשון והקיבוצים בעוטף נהנו משקט ושלווה.
מרגע שגוש קטיף לא היה קיים הם הפכו להיות קו ראשון והם חוטפים.
הם היו צריכים לחשוב על קודם
 
הם ישבו לא רחוק מעזה, הם בחרו בכך

קיבוצים תמיד התנדבו לחיות על הגבולות. המצב כשגוף קטיף היה שם היה בלתי נסבל. כל יום יריות והתנכלויות. והצבא נשחק שם. אולי שרון טעה כשסבר שאם יסיג את הצבא ויבטל את היישובים, העזתים יפסיקו את האש. אבל לא ההתנתקות אשמה בהשתוללות העזתית. זו היתה לפני כן, וממשיכה גם כיום.
 

yemanim tipshim

New member
ימנון

דביל....

 

קצה

New member
לי בטח שלא אכפת


שיעלו באש הבלונים הקיבוצים בעוטף וגם שלא בעוטף
לשדרות אפשר לתת פיצוי כספי לשדרות מגיע
 
למעלה