חונטת הדגנרלים הזמינה את מפלגות הטרור הערבי להפגנה במוצ"ש

חונטת הדגנרלים הזמינה את מפלגות הטרור הערבי להפגנה במוצ"ש

הזמינו את סייען הטרור איימן עודה לנאום, אך כנראה קיבלו רגליים קרות ו'הורידו' אותו.

עכשיו הכלבים בני אלף השר-מוטות מש-תינים אחד על השני.

"המפלגות הערביות לא ייקחו חלק רשמי בהפגנת האופוזיציה במוצאי שבת
ג'קי חורי, יהונתן ליס
24/05/2019 | 02:18
יו"ר חד"ש, איימן עודה, הוזמן לנאום בהפגנה - אך לאחר שהסכים נאמר לו שרשימת הדוברים כבר סגורה. גורם בכיר בחד"ש: "אם הם היו מעוניינים, היו נותנים לו כמה דקות". כחול לבן: עודה לא השיב עד הרגע האחרון
ההפגנה במוצאי שבת בתל אביב נגד מאמציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לזכות בחסינות מהעמדה לדין היא המבחן הראשון לאופוזיציה המתגבשת וליו"ר האופוזיציה המיועד, בני גנץ. כחול לבן, העבודה ומרצ משתפות פעולה, לראשונה מאז הבחירות, כדי להוציא את תומכיהן לרחוב ולהתסיס את הציבור נגד מהלכי החקיקה לביצור חסינותו של נתניהו. המפלגות הערביות אינן שותפות רשמיות למהלך, אף שבחד"ש-תע"ל הבהירו שפעיליהן יגיעו לאירוע.

יו"ר חד"ש, חבר הכנסת איימן עודה, הוזמן לנאום בהפגנה - אך לאחר שהסכים נאמר לו שרשימת הדוברים כבר סגורה. גורמים המעורים בפרטים אמרו ל"הארץ" שלפני כשבועיים יזם חבר הכנסת עפר שלח שיחה עם עודה ודיבר עמו על השתתפות בהפגנה. בתחילת השבוע חזר עודה לכחול לבן עם תשובה חיובית, אך אז נאמר לו שכבר מאוחר מדי. גורם בכיר בחד"ש אמר בשיחה עם "הארץ" שבמפלגה מעריכים שבכחול לבן הביעו התנגדות לכך שעודה ינאם ולכן המציאו את העניין הטכני. "אם הם היו מעוניינים הם היו מוצאים לו מקום לדבר כמה דקות", אמר הגורם.

גורם בכיר בכחול לבן אישר ל"הארץ" כי כשעודה הסכים לנאום זה כבר היה מאוחר מדי. עם זאת, בקרב המארגנים היו מי שהודו בשיחה עם "הארץ" כי היתה הסתייגות מההצעה שעודה ינאם בהפגנה, ולכן הזמנתו ירדה מסדר היום. מלשכתו של עודה נמסר בתגובה כי "המאבק נגד שחיתותו של נתניהו וניסיונותיו לחסל את המרחב הדמוקרטי כדי לשמור על כיסאו הוא מאבק משותף לכלל הכוחות הדמוקרטיים, יהודים וערבים, ועל כן ראוי שיהיה ייצוג לכלל סיעות האופוזיציה. על הסכנות שבשלטון נתניהו אני מוכן לשאת דברים מעל כל במה".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) האשים את מארגני העצרת בכך שהדירו את עודה, ודחה את הטענות על תשובה מאוחרת. "ככל שההפגנה במוצאי שבת חשובה למאבק נגד הרודנות הביבית, כך היא בעייתית וחותרת תחת עצמה", אמר כסיף. "'חומת מגן לדמוקרטיה' תוך הדרה של אזרחי המדינה הערבים ושל נציגיהם הנבחרים?".

מסיעת כחול לבן נמסר כי דבריו של ח"כ כסיף הם "סילוף והשמצה". לפי ההודעה, "ח"כ עודה הוזמן לנאום בהפגנה מספר פעמים ולא השיב עד הרגע האחרון. כחול לבן מובילה את המאבק יחד עם כל סיעות האופוזיציה, תוך שיתוף פעולה מלא והכרה בכך שההתנגדות לשחיתות שלטונית ולפגיעה במערכת המשפט משותפת לכל הישראלים. זו רק תחילתו של המאבק והציבור הערבי ונציגיו שותפים למהלכינו. לא פלא שראשי רשימתו של ח"כ כסיף, היודעים את האמת, נמנעים מהשמצות כאלה, ודווקא הוא נדרש להן".

ברע"ם-בל"ד אמרו כי לא קיבלו פנייה להשתתף בהפגנה. יו"ר הרשימה ח"כ מנסור עבאס אמר בשיחה עם "הארץ" שאם היה מקבל פנייה, היה נענה לה בחיוב: "אני לא רואה בעיה להשתתף בהפגנה. המאבק למען הדמוקרטיה הוא מאבק משותף בכנסת. לצערי הרב, איש לא פנה אלינו בעניין הזה"."

https://www.haaretz.co.il/news/politi/.premium-1.7279999

יופי, שר-מוטות, תריבו אחד עם השני כמו הערבים בסוריה.
 
למעלה