ברקע העתירה לבג"ץ: האם השב"כ רצח את רבין כמו שרצח את קסטנר?

ברקע העתירה לבג"ץ: האם השב"כ רצח את רבין כמו שרצח את קסטנר?

קסטנר, כפר קאסם ומחאת המזרחים: היסטוריון יוצא לקרב נגד התירוץ של שב"כ

עופר אדרת
24/05/2019 | 04:34

ההיסטוריון שחוקר את רצח קסטנר גילה שהשב"כ מונע ממנו גישה לארכיונו, מפני שזה "יפגע בביטחון המדינה" — הטענה שבה משתמש הארגון להדוף כל חשיפה של מידע שאינו רוצה שיתפרסם. בג"ץ ייאלץ להכריע בסוגיה

"החומרים שאותרו מעלים כי יש בהם מידע, אשר חשיפתו עלולה לפגוע בביטחון המדינה ובשיטות הפעולה של שירות הביטחון הכללי. אין מקום לחשוף חומרים אלה". זו התגובה שקיבל לפני חודשיים היסטוריון שחוקר את שואת יהודי הונגריה, שביקש לעיין בחומרים הנוגעים לפרשה מלפני 62 שנים: רצח ישראל קסטנר.

להפתעתו גילה ההיסטוריון כי חרף הזמן הרב שחלף, ולמרות הררי המלים שנכתבו על דמותו של קסטנר, עדיין יש למדינה מה להסתיר בדבר הנסיבות שמצא בהן את מותו אחד האנשים השנויים יותר במחלוקת בהיסטוריה המקומית.

ד"ר ישראל קסטנר, עיתונאי ואיש ציבור (וסבה של ח"כ לשעבר מרב מיכאלי), נורה בפתח ביתו בתל אביב ב–1957. הוא נפצע ומת מפציעתו כעבור כמה ימים. שנתיים לפני כן קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב כי קסטנר "מכר את נפשו לשטן", שיתף פעולה עם הנאצים ותרם בעקיפין להשמדת יהודי הונגריה — במחיר הצלתם של כ–1,700 יהודים "מיוחסים", בהם בני משפחתו ומקורביו.

עשרה חודשים לאחר שנרצח טיהר בית המשפט העליון את שמו, אך קבע כי סייע לנאצים לחמוק מעונש אחרי המלחמה. הוויכוח ההיסטורי והציבורי על דמותו — בין בוגד למציל — וגם על מספר היהודים שחבים לו את חייו, נמשך עד היום.

עוד באותו נושא

רצח קסטנר: מה בדיוק מסתירים מאיתנו

"טבח כפר קאסם": סימן השאלה הגדול על מה שהמדינה מתעקשת להסתיר

ההיסטוריון, ד"ר ואל"מ במיל', שאינו מעוניין בינתיים לחשוף את שמו בתקשורת, עתר השבוע לבג"ץ בדרישה כי יורה למדינה ולשב"כ לפרסם או למסור לעיונו את כל החומרים הנוגעים לרצח, המצויים בארכיון המדינה ובארכיון השב"כ. "סירוב השב"כ למסור את המידע הציבורי והחשוב אודות הפרשה, שאירעה לפני למעלה מ–60 שנים, נשען על משענת קנה רצוץ, ועומד בניגוד לחקיקה מפורשת ולמגמת הפסיקה מהשנים האחרונות בנוגע לפרסום מידע ציבורי", כתבו בעתירה עורכי הדין יערה וינקלר שליט ואביתר קנולר ממשרד קנולר ושות'. "שאלות רבות נותרו פתוחות ביחס לפרשה זו, כולן בעלות חשיבות ציבורית, היסטורית, משפטית וערכית", נכתב עוד בעתירה. "בחלוף למעלה מ–60 שנים, קשה לחשוב על טעם טוב להכמין את התשובות לשאלות הללו, וניכר כי לא זו בלבד שזכות הציבור לדעת את התשובות, אלא שיש חובה ליידעו".

באתר שב"כ יש תיאור מפורט של חקירת הרצח. עיון בו מעלה כי היורה, זאב אקשטיין, ארב לקסטנר בג'יפ שחנה סמוך לביתו. הוא ניגש לקסטנר, שאל אותו לזהותו, וכאשר זה השיב, שלף אקדח וירה בו. הכדור הראשון שנורה היה עקר, הקליע השני ננעץ בדלת המכונית והשלישי פגע בפלג גופו העליון של קסטנר, שניסה להימלט, ופצע אותו אנושות. אקשטיין שב לג'יפ והסתלק במהירות מהמקום.

חקירת שב"כ התמקדה במחתרת יהודית, שהונהגה על ידי שני יוצאי לח"י: יוסף מנקס ויעקב חרותי, שאנשיה היו קשורים לתכנון מעשי רצח שונים ולתוכניות פעולה נגד קסטנר. עוד באותו לילה נעצרו מנקס וכמה צעירים, שעל פי המידע המודיעיני השתייכו להתארגנות ותיאורם תאם את הפרטים שמסר קסטנר בבית החולים.

לאחר חקירה ראשונית נותרו במעצר מנקס ואקשטיין, שהאליבי שמסר לא היה מבוסס דיו. בהמשך נערכה בדיקה נוספת של המידע המודיעיני, ובין החשודים הפוטנציאליים הועלה שמו של אדם נוסף, דן שמר. שמר נעצר, אישר את היכרותו עם אקשטיין משירות צבאי משותף בצנחנים, ואת העובדה שנפגשו לאחרונה כמה פעמים.

בהמשך איתרה המשטרה את הג'יפ ובו נמצאו האקדח וכן טביעות אצבע, שתאמו את אלה של שמר. הוא הודה כי שימש נהג של החוליה וכי הרוצח הוא אקשטיין. חוקר שב"כ, צבי אהרוני, שהתפרסם כעבור כמה שנים בחלקו בחטיפת אייכמן, הצליח לשבור את אקשטיין בחקירה ולהוציא ממנו הודאה ברצח. הוא סיפר כי מנקס סיפק לו את האקדח ושידל אותו לבצע את ההתנקשות.

אקשטיין, שמר ומנקס הואשמו ברצח ובעבירות על הפקודה למניעת טרור. אקשטיין ושמר הודו במיוחס להם והורשעו — הראשון בביצוע הרצח והשני בסיוע לו. מנקס כפר באשמה והאשים את שב"כ בביצוע הרצח ובעריכת משפט מבוים נגדו. בית המשפט קבע כי שידל את אקשטיין לרצוח את קסטנר, וסיפק את כלי הנשק לביצוע הרצח. הוא הורשע כשותף בשידול ובסיוע לעבירת הרצח. על השלושה נגזר מאסר עולם, אך שלושתם קיבלו חנינה ושוחררו מהכלא כבר ב–1963.

וידוא הריגה

בתחילת 2015 התיר ארכיון המדינה, באופן חריג, לפרסם ב"הארץ" את אחד המסמכים הסודיים מתיק הרצח של קסטנר. אחד הסעיפים מתוך פרוטוקול ישיבת הממשלה שנערכה ב–11 במארס 1957 הוא שנותר חסוי עד אז, וכותרתו: "התנקשות בד"ר י. קסטנר". את הישיבה פתח ראש הממשלה דוד בן גוריון, באומרו כי "זה אשר ירה עשה מלאכת אחרים, יש ארגון שהטיל עליו לירות... ברור שיש ארגון טרמפיסטי הממשיך לפעול. הוא לא הלך על דעת עצמו".

גנז המדינה באותו זמן, ד"ר יעקב לזוביק, שנודע בגישתו הליברלית כלפי חשיפת מסמכים היסטוריים, נענה אז לבקשת "הארץ" לפתוח אותו לעיון הציבור, למעט כמה משפטים בתוך הפרוטוקול, שעדיין מצונזרים.

עיון בפרוטוקול רק מעמיק את המסתורין סביב הפרשה, ועשוי לחזק את המאמינים במעורבות שב"כ ברצח. מבין השורות צצות שאלות קשות. למשל, מדוע ראש שירותי המודיעין, איסר הראל, ביקש לחון את הרוצחים עוד לפני שריצו את עונשם? איך לא סוכל הרצח חרף העובדה ששב"כ ידע מראש על כוונת ההתנקשות, שברבות השנים נודע כי בוצעה בידי מודיע של הארגון? ומדוע לא הועמד הרוצח לדין לפני הרצח, כשהפיץ כרוזי שטנה נגד קסטנר?

למסתורין תרם גם הרוצח, זאב אקשטיין, שפרסם ב–2014 ספר וטען בו כי אדם נוסף (לצדו ולצד שני המורשעים האחרים) היה מעורב במעשה ולא נתפס מעולם. "ממש עם ירייתי השלישית רעמה ירייה נוספת ואחריה זעקות שבר. נראה שמישהו היה שם בכל מקרה, ביצע וידוא הריגה וכמקצוען של ממש גם בחושך לא החטיא", הוא כתב. "הרבה תמיהות, ולימים הרבה מאוד תמיהות, נתווספו למאגר שאלותיי־שלא־נשאלו, ואם נשאלו — לא נענו".

סיפור דומה נשמע גם מפי בתו של קסטנר, סוזי, שסיפרה בעבר ל"הארץ" כי היא זוכרת בבירור "פיסת נייר קרועה, פתק קטן" שרשמה המשפחה מפי אביה באמבולנס בדרכו לבית החולים. גם לפי עדות זו, לירי היה שותף אדם נוסף שמעולם לא נעצר. "אבא שלי יצא מהאוטו. אקשטיין ניסה לירות בו. זה לא צלח. אבא שלי ברח, רץ לתוך הבניין, אבל מישהו מנע ממנו להיכנס לבית. אז הוא רץ חזרה החוצה, וחטף כדור בגב", ציטטה בתו את דברי אביה מזיכרונה. "אני משוכנעת שאיש שב"כ ירה בו כדי לוודא הריגה", אמרה. היא סבורה כי בכיר בשב"כ עמד מאחורי רצח אביה כדי לנקום בו על שלא הציל את משפחתו בשואה.

ייתכן כי מדובר בתיאורית קונספירציה מופרכת, כמו רבות שצצות ועולות לאחר כל פרשה מסוג זה. ואולם, העובדה ששב"כ מסרב לחשוף את תיק הרצח רק מסייעת לפריחתן של תיאוריות כאלה.

באופן אירוני, בעתירה — שמכוונת נגד ארכיון המדינה — הסתמכו ההיסטוריון ועורכי דינו על דברים שכתב לא אחר מאשר גנז המדינה לשעבר, לזוביק, בדו"ח שפרסם ב–2018. "הסתרת מידע מטעמי חוץ וביטחון היא מעשה מכוון של הסתרת חלקים מן האמת", כתב לזוביק. "לא זאת אף זאת, ההסתרה מתבצעת כשהיא עצמה מוסתרת מן האזרח וללא בקרה ציבורית; והיא מתבצעת על ידי אנשים בעלי רקע ביטחוני שהשקפת עולמם ותפיסותיהם המקצועיות מושפעות מהכשרתם ומניסיונם".

בעתירה נמתחת ביקורת על כך ששב"כ פועל לכאורה בניגוד לחוק הארכיונים, משום שהוא נמנע מלפתוח לציבור מסמכים גם אחרי שפקע מועד החיסיון עליהם.

בשיחה עם "הארץ" אמר השבוע לזוביק כי "לפי תקנות העיון, על השב"כ לפתוח באופן יזום מסמכים שגילם מעל 50 שנה. כאן מדובר במקרה פנים־ישראלי מלפני כ–60 שנה, אולי עם היבטים פוליטיים. הוא לא קשור לסכסוך ואיננו עוסק באויבי המדינה. כך שלא מופרך לבקש פתיחת תיקים כמבוקש בעתירה, בתנאי שיש בכלל תיקים כאלה, כמובן".

בעתירה הועלתה סוגיה עקרונית מעבר לרצונו הפרטי של ההיסטוריון לעיין בחומר על רצח קסטנר. עורכי דינו טוענים, כי על שב"כ — ולא עליהם — מוטלת חובת ההוכחה כי פרסום המידע המבוקש עלול לגרום לפגיעה בביטחון המדינה, וכי אין לאפשר לו להסתפק בניסוח מעורפל וכללי בדבר "פגיעה בביטחון המדינה". בעתירה נכתב כי בית המשפט העליון הדגיש בכמה פסיקות ש"טעמי ביטחון" אינם מונח המשמש כמטה קסם להטלת חיסיון על כל מידע ציבורי שרשות כזו או אחרת אינה רוצה לגלות.

בשנים האחרונות פורסמו ב"הארץ" כמה דוגמאות למקרים שהוכח בהם מעל לכל ספק כי מאחורי "ביטחון המדינה" מסתתרים לעתים שיקולים אחרים, כמו רצון למנוע מבוכה מגורם מסוים או למנוע פגיעה בשמה הטוב של ישראל.

"הביטחון איננו מטרה בפני עצמה, אלא הוא האמצעי, בעוד שהמטרה הינה קיום משטר דמוקרטי המגשים חירויות של הפרט", נכתב בעתירה. "לא כל מידע מהווה איום ביטחוני פוטנציאלי, ומשכך, לא כל מידע ביטחוני זכאי להגנת החיסיון. יש אינטרסים ציבוריים נוספים לצד הביטחוני, ולעתים יש להעדיפם כחלק מחובו
 
אקשטיין היה ה'שמפניה' של מנגנוני החושך בפרשת קסטנר כמו שרביב

היה השמפניה שלהם ברצח רבין.
&nbsp
יבוא יום וגם האמת על רצח רבין תצא לאור, כמו שהיא יוצאת צעד אחרי צעד בפרשת רצח קסטנר.
&nbsp
הרומאים שאלו: CUI BONO? לטובת מי נרצחו קסטנר ורבין? חד-משמעית: כדי להשתיק ולהעלים את פשעי שלטון הסמאל בארצנו.
 
ברכות לגותרמן


על הניק החד"ש-ישן.
 
אתה בטח היית וראית...כמו אבנרג ש'ראה'...

איך אלילו סטאלין פותח במלחמה נגד דודו הרוחני היטלר.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
אחרי שנחשפה עדות של אחת העובדות בבית חולים

שכן חטפו, יש עדיין ליצנים כמוך שמכחישים את זה
 
ועוד הוכחה

לא היה שום קורס מטפלות בראש העין. מדובר בקורסים למטפלות שנערכו בשנים 49-54 במוסד לאם ולילד של ויצ"ו ברח' קינג ג'ורג' בת"א. רוב הקורס היה עבודה מעשית שבמסגרתה נשלחו התלמידות לפי תורנות לעבודה בכמה מקומות , ביניהם מעונות התינוקות התימניים במעברת ראש העין וביה"ח של הדסה שם. מה שתמר קפלנסקי מידיעות אחרונות וחבריה מעמותת עמר"ם לא טורחים לציין, זה שהמוסדנועד לטפל בילדים שנועדו לאימוץ. המטפלות טיפלו בילדים, אבל האימוץ בוצע ע"י עובדות סוציאליות. המטפלות והאחיות שעבדו שם לא היו אמורות להכיר את ההורים המאמצים. ע"פ העדויות, במוסדות בראש העין (ביה"ח ומעונות התינוקות) עבדו מדי פעם אחיות מתנדבות מארגון הדסה בקנדה וארה"ב.
&nbsp
בשנים 1996-1997, עוה"ד יוסי יוסיפוב, החוקר של ועדת כהן-קדמי, הועדה הממלכתית לחקר הפרשה, איתר וערך רשימה של 65 משתתפות בקורסים האלו וראיין כמעט את כולן. רבות מהן זומנו ומסרו עדות בפני הועדה. הדו"חות ופרוטוקולי העדויות נמצאים באתר של ארכיון המדינה כחלק ממסמכי ועדת קדמי. כמו כן העידו בפני הועדה שרשבסקי מנהל מוסד ויצ"ו הנ"ל ורלה בן יעקב האחות הראשית. כמו כן אפשר לראות את עדותו של ד"ר מנדל מנהל ביה"ח הדסה בראש העין ועדויות של אחיות שעבדו במוסדות שהוזכרו (למשל רות מרלינג).
&nbsp
אותה ועדה קבעה שלא הייתה חטיפה ממסדית או מאורגנת. כמו כן הועדה (כמו קודמותיה) לא מצאה ראיות אפילו למקרה אחד של אימוץ לא חוקי או חטיפה של ילדים.
&nbsp
חשוב לציין שהעדויות של המטפלות בוועדה כללית די דומות לעדות במאמר של קפלנסקי. כל מה שצריך לעשות זה לנקות מן המאמר את ההשערות ההתרשמויות והפרשנויות של העדה ובפרט של קפלנסקי וחבריה בעמותת עמר"ם.
&nbsp
הנקודה החשודה ביותר במאמר היא הסיפור כיצד לפתע לפני 5 שנים התחילה שושנה שחם לדבר על הפרשה.
&nbsp
הפעילות של הכנופיה של עוזי משולם בשנות ה-‏90 העלו את הפרשה למקום גבוה בעניין הציבורי ואח"כ הוקמה ועדה ממלכתית לחקר העלמות ילדי תימן שפעלה בשנים 1996-2002. לאור המאמצים הגדולים שעשה יוסיפוב לאתר ולהעיד את המטפלות, קשה להבין מדוע לא מסרה את עדותה אז לועדה. דבר זה אפשרי. מדו"חותיו של יוסיפוב עולה שרוב המטפלות לא ששו למסור עדות. מן העדויות שגבתה הועדה עולה שהמטפלות בזמן אמת ידעו מעט מאוד והתעניינו עוד פחות בילדים שטיפלו בהם. לאחר 50 שנה שחלפו, לא היה לעדות יותר מדי מה למסור. צריך לזכור שהמטפלות עבדו רק שבועות ספורים במעברת ראש העין מתוך הקורס שנמשך כשנה. בנסיבות אלו, מן הסתם הן לא ששו להסתבך עם חסידי משולם.
&nbsp
תמר קפלנסקי וחבריה בארגון עמר"ם (ממשיכי דרכו של עוזי משולם) מתמחים בחימום אטריות קרות מעין אלו והעלאתן שוב ושוב כחדשות טריות (ע"ע פרשת שולמית מליק). העדות ה"חדשה", כפי שהיא נמסרת במאמר היא חסרת ערך. אין שמות מקומות וזמנים מדוייקים. קשה מאד לאמת או להפריך אותה. מן המאמר אי אפשר אפילו להבין אם האימוצים התרחשו בבתי התינוקות בראש העין או במוסד בת"א (כפי שעולה מן העדויות בועדה).
&nbsp
בעיני קפלנסקי זה כמובן לא חשוב לברר איך ומדוע שושנה שחם הצליחה להתעלם מן המהומה הציבורית בעניין זה ודוקא לפני 5 שנים לפתע החליטה למסור עדות.
&nbsp
אני כלל לא אתפלא אם יתגלה בהמשך שלמעשה היא כבר רואיינה ב-‏1996 ע"י יוסיפוב ולמעשה אין בעדותה שום דבר חדש (ושוב עיין בפרשת שולמית מליק).
&nbsp
יחד עם זאת, לא אוכל לכעוס עליך, אם תבחר להאמין דוקא לקפלנסקי וחבריה ולא לוועדת קדמי. אחרי הכל, 17 ח"כ בחרו לעשות כך. מהם אני בהחלט מצפה לדעת טוב יותר במה הם תומכים.
&nbsp
נקודה חשובה לציון היא ההבדל המשמעותי בין כל העדויות שנשמעו בפני הועדה בשנת 1997, לבין העדויות שמציגה עמותת עמר"ם (למשל דרך תמר קפלנסקי ynet) נניח בשנתיים האחרונות. בעדויות של עמר"ם העדות מדברות בביטחון גמור ומזכירות תינוקות תימניים שנעלמו בתוך יום והורים שבאו לחפש אותם. בעדויות לפני הועדה ניכר שהעדות זוכרות מעט מאד פרטים ספציפיים. הן אינן זוכרות שמות של אנשי צוות ומנהלים, שמות המקומות והמוסדות, או אפילו שמות חברותיהן לקורס. למעשה אף אחת מהן אפילו לא מוכנה להתחייב שהיו תינוקות תימניים.
&nbsp
כאשר חברי הועדה חוקרים בדבר ילדים שנעלמו בין לילה, כמה מן המטפלות הסבירו כך: הן היו מגיעות בבוקר (אחת או שתיים) וכל אחת קיבלה לטפל בתינוקות בחדר זה וזה וזה (10-15 תינוקות). לטפל משמע לרחוץ, לחתל, להאכיל, לתת תרופות, לנקות ולשטוף את החדר. בד"כ היה צריך להזדרז כדי להספיק אח"כ לשיעור או למבחן. למחרת יכלו לקבל חדרים אחרים. כך שגם אם ילד היה נעלם מיום ליום, הן כלל לא היו מרגישות בכך. חלקן זכרו שלכל ילד היה תיק ניירות ובו שמותיהם, אבל הן לא זכרו שמות תימניים ונראה שלא בהכרח אפילו ידעו את השמות.
&nbsp
זה לא נראה לי סביר, שדברים שנמחקו מן הזכרון, כעבור 20 שנה לפתע מופיעים בבהירות ובהחלטיות. בפרט שהמשותף בשתי סוגי העדויות הוא העדר כמעט מוחלט של פרטים הניתנים לבדיקה כראיות.
&nbsp
יש לי הרגשה ברורה שהעדויות המוצגות בתקשורת ע"י עמר"ם ודומיה דרך תמר קפלנסקי, דליה בן שימול וכיוב' מתודרכות ומוטות באופן חזק מאד ע"י העמותה
.
עולה על הדעת שעוד יתברר שהעדה שושנה שחם דיברה על חוויותיה במוסדות הילדים של ויצ"ו בת"א (בקינג ג'ורג' ובקריה) ואת החיבור למעון התינוקות בראש העין בכלל עשו עמר"ם וקפלנסקי. במקרה כזה אני חושב שיש כאן מקום לתביעת דיבה נגד עמר"ם.
&nbsp
ובכלל נראה לי שהדבר האפקטיבי היחיד שניתן לעשות כנגד עלילת הדם המתמשכת הזו, זה תביעת דיבה.
&nbsp
בד"כ המדינה היא שצריכה להגיש את התביעה הזו, אבל מסיבות פוליטיות ואלקטורליות זה לא יקרה. לכן למרבה הצער , כדי שזה יקרה, אנשים פרטיים יצטרכו לעשות זאת. מעניין לדעת מה הסיכויים לזכות בתביעה כזו מבחינה משפטית?
 
נמשיך

לאור שלל העדויות שמתפרסמות ברשת חשוב לחזור על הדברים בצורה ברורה: מעולם לא הוכח, אף לא במקרה אחד (!) שהייתה חטיפה של ילד. למרות הטענות על חטיפה של מאות ילדים, הנה כבר חלפו יותר מחמישים שנה, ועד כה מעולם לא קם אדם, בארץ או בחו"ל, ואמר – בצורה שיכולה להתאמת על ידי חקירה כלשהי – "אני ילד תימני שגדל במשפחה אשכנזית ולהוריי נמסר רשמית שאני מת". על היעדרם של ילדים כאלה מעידות לא רק מסקנות שלוש הוועדות שבדקו את הנושא, אלא גם המציאות לאחר שחומר הראיות העצום פורסם ברבים ועלה לרשת. למרות הכול, לא נמצאה ראיית הזהב. כל ההוכחות התקפות מבחינה משפטית מצביעות על פטירה וקבורה של ילדים או על אימוץ שנעשה כחוק. איפה הם כל אותם מאות או – כטענת המרחיבים – אלפי ילדים? אלו שהוכרזו כמתים ובעצם הינם חיים?
&nbsp
הדיבורים הרבים על "חטיפה" ממסדית עיצבו גם, מבלי דעת, את התודעה של בני המשפחות עצמם, כפי שניכר ממה שמכונה ה"אבולוציה של העדויות". עדויות ההורים הטיפוסיות כפי שנשמעו בשנים הראשונות של הפרשה, ובפני ועדת בהלול-מינקובסקי, כללו סיפור על ילד שחלה והובהל בידי משפחתו לבית החולים או למרפאה, ובהמשך נתקבלה הודעה על פטירתו. בחלוף השנים, ובמיוחד כאשר הסיפור מסופר מכלי שני, הולכות ומתרבות, מעשה פלאים, עדויות המספרות על אנשי מערכת הבריאות שלקחו ילדים בכוח, נגד רצון ההורים, ולפעמים אף תוך הפעלת אלימות כלפי ההורים. ילד שהיה חולה בעדויות הראשונות הופך עם השנים להיות ילד בריא שנחטף. גם פרטים אחרים משתנים כך שיתמכו בתיאוריית החטיפה – בניגוד לעדויות המוקדמות.
&nbsp
חשוב להדגיש כאן: אינני טוען בשום אופן שבני המשפחה משקרים במודע או במזיד חלילה. אלא שדרכו של הזיכרון להיות מתעתע, ואף להיות מושפע מסיפורים ומרעיונות המסתובבים בעולם.
 

marabo

Well-known member
תפסיק למכור לנו לוקשים

לילד בן חצי שנה אין שום דרך לדעת שנחטף.
פה ושם כן צצות עדויות של ילדים תימנים שאומצו רק שאין דרך לדעת אם נחטפו.
אני אישית שמעתי מחבר טוב שלי על דודתו התימניה שהילד שלה נחטף, רק שהיא ובעלה לא בלעו את הלוקש והתחילו לעשות מהומות ובלגן ואז פתאום הילד המת קם לתחייה וחזר.
בקיצור, לא מאמין לכל הטיוחים שהבאת.
 
יש דרך לראות שהוא תימני והם אשכנזים

"רק שאין דרך לדעת אם נחטפו"- וואלה. כן, זה בדיוק מה שעמר"ם טוענים, שנחטפו. וכמו שאמרת- אין דרך.
&nbsp
תביא עדות קונקרטית ולא "שמעתי מדוד של חבר שלי" ונראה.
&nbsp
אבל זה לא מפתיע אותי. אתה פייגליניסט.
&nbsp
אתה מבין, אתם הפייגליניסטים, כמה אתם צריכים קונספירציה כזאת?
&nbsp
אתם שונאים את המדינה, את המונח הזה של מדינה, וכמה נוח לכם להאמין שהנה, מדינה נוראה חוטפת אנשים, כמה כדאי להגביל אותה אם יש לה כזאת עוצמה?
&nbsp
מיותר לציין שלא היו חטיפות, אולי כמה ספורדיות ובטח ובטח לא במנגנון מדינתי משומן כפי שטוענת העמותה האנטי ציונית בראשות המטרידן.
 

marabo

Well-known member
אנחנו ממש לא אוהבים את הדרך בה קבעתם שהמדינה מתנהלת

במקום להיות עם חופשי בארצנו הפכנו להיות עבדים של השיטה הקומינסטית בולשביקית בה הקמתם את המדינה, השיטה שאתם קוראים לה בשם המכובס סוציאל דמוקרטיה.
בשיטה שלכם האדם הוא בעצם בורג במנגנון המדינה, אפשר לחטוף אותו בניגוד לרצונו, אפשר לגייס אותו בניגוד לרצונו, אפשר לשדוד אותו בניגוד לרצונו, אפשר לנהל אותו כך שלא יוכל לעשות דבר בלי רשיון מהשלטון. האדם הוא בורג במכונת השלטון שלכם.
 
כן, ערוץ 20. הערוץ שאחרי שהביא רייטינג עלוב

הזדרז לפרסם כתבה על שיטות המדידה הישנות וחשף שיטת מדידה שלפיה הוא עם 50% רייטינג.
&nbsp
אז מה היה כתוב?
&nbsp
באדיבות עמותת עמר"ם האנטי ציונית!
&nbsp
אני מכחיש מכחיש מכחיש.
&nbsp
כל שנותר מטענות החטיפה הן עדויות בעל פה, המעוררות הזדהות רגשית רבה, בעיקר כשהן מובאות מצולמות וניכר בהן הכאב האנושי של הדוברים. לא במקרה הכרעות שיפוטיות אינן נעשות (עדיין) במדינת ישראל על פי תוכניות טלוויזיה או תחקירים עיתונאיים. הזיכרון האנושי הוא ״נזיל״ מטבעו. לאחר עשרות שנים אנשים נוטים לבלבל בין מה שראו עיניהם לבין מה שסיפרו להם, וזו אחת הסיבות לקיומה של עילת התיישנות בכל מערכות המשפט המודרנית: המחוקקים והשופטים יודעים כי עדויות וזיכרונות הצצים אחרי עשרות שנים אינם מקור מהימן. במקרה דנן, ההקשר בעייתי שבעתיים, לאור קיומם של גורמים שפעלו כדי לשכנע את המשפחות שיקיריהן בחיים, וכי אם רק יתגייסו למאבק נחרץ נגד ״הממסד המרושע״ ימצאו אותם.
&nbsp
מדינה מודרנית אינה יכולה להעביר מאות ילדים להורים אחרים מבלי ליצור ״שובל בירוקרטי״ שניתן יהיה להתחקות אחריו.
 
אני מבין שגם אתה חשמלטור גלובלי

מעניין מה תגיד על ההבדלים בעדויות, או העובדה שמי שמממן את הכול הוא אנטי ציוני אמיתי (פגשתי אותו פעם, את החרא שאחראי על זה. הוא חרא ושקרן וגם מטריד בחורות בנוסף לכל).

אבל היי, המנהיגים שלכם משנים דעות כל דקה (חוק החסינות, הדעה של מירי רגב על הטרדות). שעדויות יפריעו לכם?
 
וכמובן

שאני לא מבין למה תמיד תימנים יוצאים הצדיקים פה.
&nbsp
כאילו, אין מצב שתימני יטעה? אין מצב שתימני רוצח?
&nbsp
תודו שהייתה הסתה ותגמרו עניין!
 
למעלה