נתניהו: יעדיף "להמליך" את ליברמן, או יעדיף ללכת להישפט?

להערכתי, כמו תמיד, העניינים יסתדרו ברגע האחרון

כך שכל אחד יוכל לסכם את התהליך כהצלחה. משהו כמו: ליברמן לביטחון עם עוד תיק משמעותי למפלגתו, לחרדים יותר הקצבות, פחות לימודי ליבה ואולי איזו מראית עין של מעורבות מוגברת בעניין השבת.
&nbsp
את מתווה הגיוס יסכמו שיעבירו לדיון מתי שהוא במהלךך הקדנציה (אולי בעוד 48 שעות או 48 חודשים) ותוך חודש כבר יהיה משבר חדש שישכיח ממצביעי הימין את המשא ומתן הקואליציוני (אני מהמר על עוד סיבוב בעזה ויש כמובן גם את 'עיסקת המאה' שעוד מעט תחשף).
 
הפעם יש הבדל גדול, ליברמן לא יחסל את עתידו הפוליטי

כל הקלפים בידיים שלו!
יכול להגיד לנתניהו:
"לא תקבל את התכתיבים שלי בתחום הביטחון, אין לך חסינות ואין לך קואליציית ימין."
יכול להגיד לחרדים:
"לא תקבלו את התכתיבים שלי בתחום הגיוס, אין קואליציית ימין ויתכן שתקום ממשלת אחדות שתנקנק אתכם הרבה יותר ממה שלא הסכמתם לקבל."

לנתניהו ולחרדים אין תגובת נגד!

לא רק:
נתניהו רימה את ליבמן במו"ם הקואליציוני הקודם.
ליברמן פש מהממשלה בגלל הרמאות הזאת.
נראה לך שליברמן יחזור באותם התנאים של רמאות?

זאת השעה של ליברמן!!!
כל הקלפים אצלו.
יינסו לרכך, אבל ליברמן שכבר התפטר, לא צפוי להתגמש.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
ליברמן כבר נכנס לממשלת אולמרט אחרי וועדת וינוגרד

בטענה שזה לשינוי שיטת בחירות, שינוי השיטה לא קודם וליברמן פרש אחר כך בעקבות וועדת אנפוליס ונושא השינוי לא עלה.

האיחוד בין הליכוד לישראל ביתינו הוקם כדי לשנות את שיטת הבחירות, לגייס את החרדים. לכאורה היו צריכים להעדיף את לפיד על החרדים, אבל ביבי וליברמן הפעילו מכבש לחצים על בנט שייפרק את הברית עם לפיד ולא ימנע מהם ממשלה עם החרדים השותפים הטבעיים. גם השינוי היחיד שקודם זה העלאת אחוז החסימה שמפלגות הימין הלא חרדיות למעט הליכוד מלקקות את הפצעים שלו בבחירות האלה. אבל לא שינוי שיטת בחירות ולא שינוי ממשטר פרלמנטארי למשטר נשיאותי.

מצד שני לליברמן יש מוניטין של פקה פקה בכל עשרים השנה בפוליטיקה הוא לא קידם שום דבר ממה שהוא דיבר עליו, הפעם כשהוא עשה את סרטון האסירים כאילו בנט ושקד זה רק דיבורים אז חובת ההוכחה עליו שהוא יותר מדיבורים, אבל אפשר לסגור את זה על עונש מוות למחבלים בתמורה לדחיית חוק הגיוס. אבל בשביל זה צריך להחליט ביום ההשבעה של הממשלה מעבירים את חוק עונש מוות למחבלים עד לקריאה שלישית כמו ששרון לא הספיק להתחיל להיות ראש ממשלה והתאחד עם העבודה כדי לבטל את הבחירות בשני פתקים, כלומר בחירות ישירות לראשות הממשלה ולהחזיר את המצב לקדמותו.
 
גם אם זה נכון, אף פעם לא היה לליברמן כזה כוח כמו עכשיו

כרגע לליברמן הכוח לקבוע!
אלו הן תוצאות הבחירות.
להבדיל מהבחירות האחונות שניתן היה לכונן קואליציית ימין בלעדיו, הפעם אי אפשר! ולכן היום הוא חזק יותר, בעצם הכי חזק! כי גם אין לו מה להפסיד
 

evglev1

Well-known member
מנהל
גם ב-2009 לא הייתה ממשלה בלי ליברמן

והיו לו 15 מנדטים ובלעדיו היה אפשר להקים רק ממשלה עם ציפי לבני והחרדים אבל הוא לא השיג הרבה בשיא כוחו.
 
למעלה