72 שנה לעליתם לגרדום של משה ברזני ומאיר פיינשטיין הי''ד

צדוק 30

New member
72 שנה לעליתם לגרדום של משה ברזני ומאיר פיינשטיין הי''ד

היום לפני 72 שנה (21.4.1947):
לוחמי הלח''י משה ברזני ומאיר פיינשטיין הי''ד מתאבדים באמצעות רימוני יד שהוברחו לכלאם, זמן קצר לפני העלאתם אל הגרדום.
מאת: ד"ר רוית גור-לינדנברג
משה ברזני נולד ב-14 ביוני 1926 בבגדד בעיראק, למשפחה ממוצא כורדי. בגיל שמונה עלה ארצה יחד עם בני משפחתו. כבר בגיל צעיר הצטרף ליחידת הנוער של מחתרת הלח"י; במחתרת הועסק בהדבקת כרוזים, בהפצת חומרי תעמולה, עבר קורסים לנשק והשתתף במספר פעולות חבלה ומיקוש, ביניהן פיצוץ הרכבת ליד הכפר מלחה ממערב לירושלים ב-22.10.1946. ב-9 במרץ 1947 הצליח משה לחמוק מאזור מגוריו הנצור; הוטלה עליו משימה להתנקש במפקד הדיוויזיה התשיעית – הבריטית. בעודו ממתין עם רימון יד, במסלול בו אמור היה לעבור, נתפס משה על ידי סיור בריטי שעבר במקום. משה ברזני נאסר והועמד למשפט צבאי ב-17.3.1947.
מיד לאחר הקראת כתב האישום, כפר ברזני בסמכות בית הדין לשפוט אותו והצהיר: "העם העברי רואה בכם אויב ושלטון זר במולדתנו. אנו, לוחמי חירות ישראל, לוחמים בכם לשחרור המולדת. במלחמה זו נפלתי בשבי ואין לכם כל רשות לשפוט אותי. בתליות לא תפחידונו. להשמידנו לא תצליחו. עמי וכל העמים המשועבדים לכם ילחמו באימפריה שלכם עד חורמה". בית המשפט דן את ברזני למוות בתלייה. מיד לאחר הקראת גזר הדין, קם משה והחל לשיר את "התקווה".
מאיר פיינשטיין נולד ב-5 באוקטובר 1927 בעיר העתיקה בירושלים, להורים שומרי מצוות שעלו ארצה מפולין. בהיותו ילד נפטר אביו, ופיינשטיין נאלץ לסייע בפרנסת משפחתו. תחילה עבד בירושלים, ולאחר מכן יצא לעבודה חקלאית בקיבוץ גבעת-השלושה, שם הצטרף לארגון "ההגנה". בשנת 1944 התגייס לצבא הבריטי ולאחר שחרורו מהצבא הבריטי הצטרף לאצ"ל. בהמשך, התקבל לקורס פיקוד ובמהלך קורס זה השתתף במבצע שבעקבותיו נתפס ונעצר.
ב-26 במרס 1947, שבוע לאחר משפטו של ברזני, נפתח משפטו של פיינשטיין יחד עם שלושה לוחמי אצ"ל נוספים; מסעוד בוטון, משה הורביץ ודניאל אזולאי, שנתפסו לאחר פיצוץ תחנת הרכבת בירושלים. לפני הקראת גזר הדין הצהיר פיינשטיין: "משטר של עצי תלייה, זהו המשטר שהנכם רוצים להשליט בארץ זו, שנועדה לשמש מגדל אור לאנושות כולה... הנכם מניחים כי במשטר זה תצליחו לשבור את רוח עמנו, העם שכל הארץ היתה לו לגרדום. טעיתם. תיווכחו כי נתקלתם בפלדה... פלדה בוערת היא, לא תשברוה". הורביץ ובוטון שוחררו על ידי בית הדין ללא עונש, לאחר שזה קיבל את האליבי שהציגו השניים. מאיר פיינשטיין ודניאל אזולאי נדונו למוות בתלייה. עם מתן גזר הדין, הכריזו השניים; "בדם ואש יהודה נפלה, בדם ואש יהודה תקום".
ב-17 באפריל אישר המפקד הראשי של הצבא הבריטי את גזר דין המוות של מאיר פיינשטיין ושל משה ברזני. עונשו של דניאל אזולאי הומר במאסר עולם. היה זה למחרת התליות בעכו של גרונר, אלקחי, דרזנר וקשאני.
משפחותיהם של ברזני ופיינשטיין ניסו לשכנעם לבקש חנינה, אך הם סרבו. אל הנציב העליון הגיעו בקשות חנינה רבות לחנינת פיינשטיין וברזני; מאת דוד בן-גוריון, יצחק בן צבי, ראש עיריית ת"א ישראל רוקח וגורמים נוספים. למרות כל אלה, הבריטים סרבו.
פיינשטיין וברזני קיבלו בשלוות נפש את אישור גזר הדין, בעת שהוחזקו בתא-הנידונים למוות בבית הסוהר המרכזי בירושלים. באותה עת, גמלה בליבם ההחלטה לפוצץ עצמם יחד עם התליינים; באמצעות חומר נפץ שהועבר אל תוך בית הסוהר בתוך המזון שהיה מיועד לאסירים.
ב-21 באפריל 1947, נפוצו השמועות כי הגיעה שעתם של פיינשטיין וברזני. בשעות הערב נקרא הרב יעקב גולדמן ששימש רב בתי הסוהר מטעם הוועד הלאומי, לבוא עם הקצינים הבריטים לבית הסוהר המרכזי. הקצינים הבריטים לא פירטו את מטרת בואם, אך היה ברור לכל כי עומדים להוציא להורג את פיינשטיין וברזני. השלושה שרו את תפילת "אדון עולם" ואחר כך שרו את "התקווה".
פיינשטיין וברזני ניסו לשכנע את הרב כי לא יחזור, אך זה האחרון התעקש להיות נוכח בהוצאה להורג. תכניתם המקורית של פיינשטיין וברזני השתבשה לנוכח התעקשותו של הרב. תכניתם המקורית להשליך את הרימונים שברשותם, על משלחת התלייה, עלולה היתה לפגוע גם ברב גולדמן. בעקבות זאת, החליטו השניים לוותר על תכניתם המקורית, והחליטו בשלב זה כי ימותו רק הם בידי עצמם ולא בידי התליין הבריטי. זמן קצר לאחר צאת הרב גולדמן מתא הנידונים נשמעו שתי התפוצצויות; ברזני אימץ את הרימונים אל חזהו בידו השמאלית כי ידו האחת של פיינשטיין נקטעה בפעולה בה נשבה. הרימונים היו בין חזיהם, מול לבותיהם. לפתע נשמע קול פיצוץ שהרעיד את בניין הכלא.
הרב הראשי, הרב יצחק הלוי הרצוג, הורה לקבור את השניים למחרת בבית העלמין הישן בהר הזיתים בחלקת קדושי פרעות תרצ"ו – תרצ"ט. השניים נקברו בטקס מצומצם ביותר בשל העוצר שהוטל בירושלים על ידי הבריטים.
משה ברזני ז"ל בן 21 במותו, מאיר פיינשטיין ז"ל בן 20 במותו.

 

jj25

New member
מה הסיכוי שיעשו סרט קולנוע,עליהם?!

מה הסיכוי שיעשו סרט קולנוע מלא,פיצ'ר, על פינשטין וברזאני?!
יש כאן דרמה חזקה.
סיפור מדהים עם סוף דרמטי,טראגי וחזק ביותר.##
אבל,לא.

הקולנוע הכאילו ישראלי,כל מה שמעניין אותו,זה רק
בופור,ג'נין,לבנון ושאר אויבים.במימון קרנות זרות.
 

jj25

New member
על מה הם קיבלו עונש מוות?!

המנדט הבריטי החליט,בתקנות ההגנה לשעת חירום...
שכל מי שחבר במחתרת,רק חבר שלא עשה דבר...
מעצם חברותו....דינו מוות.##
חלקם נתפסו בגלל הלשנה של שמאלנים...
 

צדוק 30

New member
אין סיכוי שיעשו עלהם סרט הצגה על מחבל רוצח יש כבר


תיאטרון אל-מידאן שבחיפה צפוי להעלות הערב (שבת) את ההצגה "הזמן המקביל", מחזה שנכתב בהשראת המחבל וליד דקה שרצח את החייל משה תמם. ההצגה, שעוררה בשבועות האחרונים סערה גדולה ועימות פומבי בין התיאטרון לבין שרת התרבות, מירי רגב,אורטל תמם, אחייניתו של החייל משה תמם שנחטף ונרצח על רקע לאומני ב-1984, מובילה בימים אלו את המאבק לביטול ההצגה "הזמן המקביל", שנכתבה בהשראת כתביו של מתכנן הרצח וליד דקה. אמש (ראשון) היא פרצה בבכי במ
ה
הלך כנס של מאות אנשי רוח ואמנים, שדנו בענייני צנזורה. "כשהתחלתי לדבר כולם פתאום התחילו להשתעל ואז צעקו עליי לרדת מהבמה, התחלתי לבכות וירדתי", אמרה בריאיון לאולפן וואלה!NEWS. "היה ערב מאוד קשה. הגעתי לכנס כי רציתי להביע את עמדתי ואת תחושות המשפחה, אבל יו"ר הפורום (איתמר גורביץ', יו"ר פורום מוסדות התרבות) אמר שלא ממש צריך להתייחס לדברים שלי".
 

ספי111

New member
אתה מוזמן לעשות עליהם סרט.

אף אחד לא ימנע מבעדך ותקבל מימון מהשרת התרבות.
 

jj25

New member
ספי111-אני מוכן לכתוב את התסריט...

בינתיים יש לי את הכותרת לסרט-
משה ומאיר...

בדומה לסרט...ז'יל וג'ים...
 

ספי111

New member
ראית את הסרט ג'יל וג'ים? ז'אן מורו היתה מקסימה.

אשמח לראות את התסריט.
 

ספי111

New member
תגובה אופינית לימין שלא מוכן להכיר במציאות.

ועוד עובדה. עמי התנגד כבר אז לטרור של הלחי.
 

ספי111

New member
כל פעם שאין לכם תשובה לעובדות אתם פותחים בשיח השנאה

שפותר אותכם מהתיחסות למציאות.
 
זה לא 'שיח שנאה', אלא תיאור מדוייק של חלאות הסמאל אז והיום

הינה כל הציטטה מברל כצנלסון, ממנהיגי תנועת העבודה הציונית שלמרות ה'סוציאליזם' שלו היה יהודי חם ויקר שהוקיר את מסורת ישראל והכיר את חלאות הסמאל מלפני ולפנים:

"היש עם בעמים אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל יסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב־עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות? אכן, ברוסיה ב-1881, בעצם ימי הפרעות, ישבו בנים ובנות לעם ישראל והדפיסו בחשאי מתוך מסירות־נפש, פרוקלמציות, הקוראות לפוגרומים, מתוך תקווה שהדם היהודי שישפך יעזור להתקוממותו של המוז'יק הרוסי. אכן, יודעת ההיסטוריה העברית כל מני רנגטים ודגנרטים. צורות שונות ל'שמד'! כל עוד אפשרי הדבר שיבוא ילד יהודי לארץ ישראל, ילד שטופח על־ידי יסורי העם ומשאת נפש של דורות, וכאן ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו, של 'עבדות בתוך המהפכה', ויטרפו עליו את דעתו עד כדי כך שיראה את הגאולה הסוציאלית בנאצים הפלשתינאים, שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפיגיון שבמזרח – אל ידע מצפוננו שקט."

אל מול פני המהפכה (דברים באספת אחד במאי באמפיתאטרון של התערוכה בתל-אביב), עבדות בתוך מהפכה, עתון דבר, 4 במאי 1936, עמוד 2.

גם אתם, כמו אבותיכם ברוסיה הצארית, כותבים 'פרוקלמציות' הקוראות לרצח יהודים, וקבלני הביצוע הערבים שלכם מבצעים את 'רעיונותיכם'.
 

צדוק 30

New member
ספי 111 זו לא שינאה אתם שונאים את עצמכם את העם שלכם את הדת

אתם סובלים משינאה עצמית היא אי-שביעות רצון בולטת של אדם מעצמו. לעיתים נעשה שימוש בביטוי גם לתיאור מצב של אי-שביעות רצון בולטת של אדם מקבוצה חברתית שאליה הוא משתייך. שנאה עצמית אתנית, למשל, מתבטאת בביקורת חריפה שאדם מביע כנגד קבוצת המוצא שלו. שנאה עצמית יכולה לנבוע מכך שהאדם רואה בעצמו או בקבוצתו תכונות שליליות שעמן אין הוא יכול להזדהות, או שהוא בז לעצמו או לקבוצתו כתוצאה מכישלון מתמשך. לעיתים השנאה נובעת מהפנמת היחס של אחרים כלפיו. שנאה עצמית עלולה להוביל לתסביכי נחיתות, וכן לדיכאון, לבדידות, לייאוש, לפגיעה עצמית ועוד.
 
למעלה