כי גורשו מארץ מצרים ולא יכלו להתמהמה וגם צידה לא עשו להם .

כי גורשו מארץ מצרים ולא יכלו להתמהמה וגם צידה לא עשו להם .

אכילת המצות אשר אפויים בטרם החמיץ הבצק נועדו להזכיר את היציאה החפוזה של בני ישראל ממצרים .
וזה מנהג יפה .
אלא מה ? .................
אנחנו אוכלים מצות שנאפו אפילו לפני חצי שנה וגם המחמירים שמחמירים אוכלים מצות בנות כמה ימים .

אז חיפזון אין
ובלבד שהמצה תיאפה בפחות מ-18 דקות מרגע הרטבת הקמח

איזה טימ.טום .
 

tgranot

New member
סתם מחשבה: אם ישנו שמץ סיכוי שהיו בני ישראל נוודים,

כפי שההגדה מספרת, סביר שהכינו פיתות או לאפות, ולא עיסת קמח שאכילתה מרוקנת את הגוף ממים דבר שהיה גורם להם להתייבש בתנאי מדבר .
 

tgranot

New member
שמת לב כי אני מנסה להעמיד את "העובדות" שבסיפור

אל מול פני המציאות?
 
מה זה משנה העובדות

בשביל המסורת ?
זה מסורת מאוד יפות לא צריך לשנות אותם מסורת זה מסורת
האמת ההסטורית אחרת, בסדר לא מעלה ולא מוריד

 

tgranot

New member
למען המסורת משפחתי המורחבת מתכנסת בכל חג לארוחת סדר

קריאת הגדה, שירים, וכל השאר. ראוי שהטכס יסתיים בתום הערב במקום במטורללים שמצפים לבדיקות חמץ בשערי בתי חולים. אינך חושב שמדובר באובססית יתר קלה?
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אבל במציאות בני עמון, מואב, אדום, הארמים וחלק מבני ישראל

באמת היו שבטים שבאו מהמדבר וכבשו את ארץ כנען.
 

ספי111

New member
התנ"ך לא מחובר למציאות כפי שקובעת הארכיאולוגיה.

אין שום מימצאים שתומכים בסיפור יציאת מצרים.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
בסיפור שהייתה יציאת מצרים אחת מסודרת שנמשכה 40 שנה

אין, אבל יש עדויות לגלים גלים של הגירות ממצרים לכנען. גם יש עדויות לחורבן הערים הכנעניות והוויכוח הוא האם מדובר באנשים שבאו מבחוץ או כנענים שנפלטו מהחברה אפילו יש תיאוריה שהעברים נקראו אצל הכנענים חבירו שכך קראו לאלה שנפלטו מהחברה והיו מעמד מתחת לזה של עבדים. אבל זה לגבי עבר הירדן המערבי, לגבי עמי עבר הירדן המזרחי כולל סוריה אין מחלוקת שהם באו מבחוץ ולא היו כנענים.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אף מאכל של חג לא דומה למה שאכלו באותה תקופה

גם בחנוכה הנרות שלנו הם בדרך כלל לא נרות של שמן אלא נרות של תקופתינו.
 

tgranot

New member
רק שאף אחד לא משתולל אם תדליק נר משעווה במקום משמן

כפי שמתרחש באובססית מניעת החמץ . כל שנה שטות חדשה. פעם מאבטחים, ופעם להאכיל פרות במצה שבועיים לפני תחילת החג למען יהיה החלב כשר לפסח.
 

marabo

Well-known member
כמו הטימטום שלכם לעשות את יום הזכרון לחללי צה"ל

הם הרי כבר נהרגו ונקברו באדמה, חלקם אפילו לפני עשרות שנים אז בשביל מה אתם עולים לקברים שלהם, אפשר לחשוב שהם יצאו מהקברים.
איזה טמטום
 

tgranot

New member
שאל את הרבנים שלך. הם מנהלים חלק מהטכסים הללו

שלא להזכיר משפחות חרדיות המדליקות נרי זיכרון או עולות לקברם של יקיריהן גם ביום-יום. המת היה קיים פעם. אין מדובר באי דיוקים כמו המצה האווילית שאם נלקחת למשך 7 ימים רק גורמת לבעיות גסטרו.
 

marabo

Well-known member
הרבנים אולי מנהלים את הטכסים אבל אתם באם גם באם

מתוך ציפייה אווילית שהמת יקום מקברו.
ולא רק זו אלא שאתם מכריחים את כולם בכפיה בחוק לבכות ולהתאבל כאילו שזה יחזיר את המתים
 

tgranot

New member
תחיית המתים זה במחלקה שלך.

ולא מכריחים אף אחד לכלום. הערות על התנהלות של חרדים ביום זיכרון באות כתגובה לכך שראשיהם דורשים שיכבדו את מנהגיהם אך לא מוכנים לכבד אחרים גם אם אין בדבר חילול אמונה. כמה פעמים צריכים עוד להסביר לך, שאין לחילונים בעיה שחרדים נמנעים מכל חמץ בפסח, אפילו שלדעתי זה אווילי? הבעיה בכך שהפכתם אובססיבים בנסיון שלכם לכפות את ההתנהלות שלכם על כלל הציבור.
 

marabo

Well-known member
למדנו ממכם

כמו שאתם כופים על כולם ביום הזכרון ויום השואה לבכות ולסגור בתי עינוגים ולהרעיש עם צפירות כאילו שזה מה שיחזיר את המתים.
אין לחרדים בעיה שתתאבלו ותבכו על המתים שלכם, אתם יכולים גם לתלוש לעצמכם את השערות הבעיה בכך שהפכתם לאובססיבים בנסיון שלכם לכפות את התנהלות שלכם על כלל הציבור.
 
למעלה