סכנה-האם ארוחת ליל הסדר,תפיץ את מגיפת החצבת?!

  • פותח הנושא jj25
  • פורסם בתאריך

jj25

New member
סכנה-האם ארוחת ליל הסדר,תפיץ את מגיפת החצבת?!

א.החרדים בישראל,ניו יורק,חו"ל,לא מתחסנים בעיקרון.
ב.בסדר פסח,בארוחת ליל הסדר כל היהודים והחרדים
נפגשים ביחד.
ג.מחלת החצבת מופיעה 14-21 יום,לאחר ההדבקה.

המסקנה-
החל מהחמישה במאי,יהיה זינוק גדול, בחולי החצבת...
החצבת היא מחלה של 40 מ"צ,חום...
 

רוב הזמן נח

Well-known member
מחסור בויטמין A גורם למחלה להיות קשה

למי יש מחסור כזה? להמון אנשים.
מתן הויטמין בכמות גדולה לחולים גורם למחלה לעבור מהר וללא סיבוכים.
&nbsp
בישראל מתעלמים מהעובדה הזאת.
 

רוב הזמן נח

Well-known member


ויטמין A וחסינות: ויטמין זה ידוע כ"וויטמין נוגד הדבקות", בגין היותו נחוץ לתפקוד התקין של מערכת החיסון. רטינול ונגזריו נחוצים לשמירה על שלמותם ותפקודם של תאי אפיתל מפרישי ריר בעור, ברירית המעי, במערכת דרכי השתן והריאות, תאים שתפקידם בקו ההגנה הראשון מפני הדבקות וחדירת פתוגנים. חומצה רטינואית משחקת תפקיד מרכזי בשגשוג והתמיינות של תאי-דם לבנים, דוגמת לימפוציטים החיוניים במערכת החיסון של הגוף. אכן, חסר של ויטמין A פוגע ביעילות הפעולה של נויטרופילים, מקרופאגים ותאי NK או natural killer cells. שפעול של תאי T, התאים המרכזיים בוויסות התגובה החיסונית, דורש את קישור צורת ה-all trans של חומצה רטינואית לקולטניה -RAR.
מחקרים הראו שילדים עם חסר קל של ויטמין A, לוקים במחלות מערכת הנשימה בשכיחות גבוהה יותר, וכן התמותה בקרבם ממחלות מדבקות הייתה גבוהה משמעותית בהשוואה לילדים עם אספקה ורמת ויטמין תקינה. טיפול יזום בוויטמין A בילדים במדינות מתפתחות, הפחית הן את חומרת המחלה והן את התמותה ממנה בכל הקשור למחלות הכרוכות בשלשולים וכן חצבת. בהתרחשות של הדבקות בפתוגנים שונים, רמת רטינול בדם דועכת מהר, ומייחסים תופעה זו לירידה בסינתזה של החלבון קושר הרטינול (RBP) בכבד, וכך מעודדת ההדבקה מסלול של החמרה שכן חסר תזונתי של ויטמין A מחמיר את חומרת מצבים מדבקים אלה והתמותה מהם. ניסויים במדינות העולם השלישי הראו שמתן ויטמין A לילדים שלקו בחצבת, הביא לקיצור משך המחלה, ותופעות הלוואי שלה.
במעי, לחומצה רטינואית יש תפקיד חשוב מבחינת מערכת החיסון. בחשיפה לריכוזים זעירים של חומצה רטינואית, אך לא של רטינול, תאי T משופעלים מבטאים את תת-היחידה α4β7 של הקולטן integrin על פני התאים, וכן הם מבטאים את הקולטן CCR9 לאותות כימוקיניים, מה שעוזר לתאי T אלה לנדוד אל המעי. אמנם, בדיאטה דלת ויטמין A, פוחת מספר תאי T המבטאים את α4β7, וכך גם נגרע מספרם של תאי T מסוג CD4+ מרירית ההמעי הדק. גם תאי B המייצרים IgA במעי, זקוקים לחומצה רטינואית, וזו גם נחוצה לעודד התמיינות של תאי T משופעלים לתאי T מווסתים (regulatory T cells), תהליך החיוני למניעת ריאקציות של חסינות עצמית (autoimmunity).
תפקיד חומצה רטינואית בשעתוק גנים: כאשר רטינול מצטבר בתאים, הוא יכול להתחזר לצורת האלדהיד של ויטמין A-רטינאל, וזה יכול להמשיך ולהתחמצן לחומצה רטינאית על ידי אנזימי דה-הידרוגנאזה. שלב ההיפוך הזה הוא הפיך, והצורה הפיזיולוגית של החומצה הרטינואית (all trans) כמו גם 9cis-retinoic acid מועברים לגרעין התא כאשר הם קשורים לחלבונים ציטופלמיים קושרי חומצה רטינואית (CRABP). בתוך הגרעין חומצה רטינואית נקשרת לקולטנים ספציפיים, צורת ה-all trans נקשרת לקולטן RAR, וצורת ה-cis-retinoic acid 9 נקשרת לקולטן RXR, ושני סוגי הקולטנים הללו יוצרים הֶטֶר-דימר RAR/RXR, הנקשר ל-DNA באזורים מווסתים על פני הכרומוזום הידועים כ-RARE או retinoic acid response elements. קישור זה של שתי הצורות של חומצה רטינואית לקולטניהן, מאפשרות לקומפלקס הזה לווסת את קצב השעתוק של גנים, ובכך להשפיע על מידת הסינתזה של חלבונים שונים.
RXR יכול ליצור הטרו-דימרים גם עם הקולטנים של ויטמין D3 וכן של הורמון התירואיד וכן עם הקולוטן המשופעל על ידי ה-peroxisome-proliferator, ובדרך משולבת זו הם משפיעים על מידת השעתוק של גנים מסוימים, ומווסתים גם תהליכי התמיינות (דיפרנציאציה) בתא. על ידי הקישור של חומצה רטינואית ל-RAR, שהוא מרכיב בהטרו-דימר RAR/RXR, הקולטנים עוברים שינוי בקונפורמציה שלהם, ובהמשך הדבר מביא לערעור במבנה הכרומטין ולשחרור של זה מתאחיזה של היסטונים. כל התהליך הזה גורם לעידוד או לדיכוי של שעתוק גנים בתא.
לדוגמה, תאי אפיתל תלויים בחומצה רטינואית לתחזוק המבנה והתפקוד שלהם, וכן חומצה רטינואית חיונית מאוד להתפתחות העוברית של הגפיים, הלב, העין והאוזן. חסר אך גם עודף של ויטמין A אמנם נכרך במומים מולדים, אך חסר משמעותי של ויטמין זה בחודשי החיים הראשונים, עלול לגרום לפיגור התפתחותי. רטינואידים דוגמת 13 cis retinoic acid מהווים נגזרות של חומצה רטינואית שבדומה לה אין להם פעילות מלאה של ויטמין A, אך הם בעלי השפעה משמעותית על ביטוי גנים ועל התמיינות תאי אפיתל.
https://www.wikirefua.org.il/w/index.php/ויטמין_-_Vitamin_-_A
 

Henry0

Well-known member
בארה"ב זה מעורר אנטישמיות

באזורים מעורבים, שבהם יש הרבה חרדים, יש פחד של הקהילה האמריקאית מילדי חרדים בגלל שהם לא מחסנים את ילדיהם.
בין החרדים המחלה נפוצה יותר, והדבר מפחיד את הסביבה.
ברגע שרואים חרדי בסופרמרקט, כל האנשים עוזבים.

בעלי סופרמרקטים נימצאים בבעיה, החרדים מבריחים להם את הלקוחות, אבל הם לא יכולים לשים שלט בכניסה "הכניסה ליהודים אסורה".
זה יוצר מתיחויות שכונתיות, וחשש להתגברות של אנטישמיות.
 
למעלה