הבעיות בגרסת נתניהו: טען שרכש את המניות כאזרח, אך החברה

  • פותח הנושא ayb1
  • פורסם בתאריך

ayb1

Well-known member
הבעיות בגרסת נתניהו: טען שרכש את המניות כאזרח, אך החברה

, אך החברה הוקמה רק כשהיה שר אוצר
פרטים חדשים חושפים סתירה לכאורה בגרסת ראש הממשלה לגבי עסקים שבהם החזיק יחד עם בן דודו, איל הפלדה נתן מיליקובסקי
■ נתניהו: "זהו עוד ניסיון שקוף לטפול האשמות שווא מופרכות"
מאת : גור מגידו אורי בלאו
עודכן ב: 16.03.2019 15:32

פרטים חדשים חושפים סתירה לכאורה בגרסת ראש הממשלה לגבי עסקים שבהם החזיק יחד עם בן דודו, איל הפלדה נתן מיליקובסקי. ראש הממשלה טען רק בשבועות האחרונים כי רכש את המניות בעסקי הפלדה של בן דודו בהיותו אזרח פרטי. אך בניגוד לטענתו, ל-TheMarker נודע כי נתניהו היה בעל מניות במפעל SeaDrift Coke מטקסס - שאותו רכשו בני משפחתו רק באפריל 2005, בשלהי כהונתו במשרד האוצר.

השותפות העסקית בין נתניהו למיליקובסקי נחשפה לפני כשלושה שבועות, עם דחיית בקשתו של נתניהו לקבל מימון להוצאותיו המשפטיות ממיליקובסקי, שממנו כבר קיבל נתניהו בפועל 300 אלף דולר ללא היתר. במסגרת המסמך שדחה את הבקשה, ציינה ועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה כי ממידע שמסר ראש הממשלה לוועדה בבקשה קודמת שהגיש בשנת 2009, עולה כי החזיק במניות תאגיד משותף בתחום "תוספי הפלדה" יחד עם מיליקובסקי ומכאן שנתניהו אינו מבקש לקבל כספים כתרומה מקרוב משפחתו כפי שהציג זאת, אלא מאדם שהיה שותף עסקי שלו.

יחסי נתניהו ומילקובסקי לאורך השנים
1999 - נתניהו מפסיד בבחירות ומכריז על פרישה זמנית מהחיים הפוליטיים
2002 - נתניהו שב לחיים הפוליטיים, ומתמנה לשר החוץ בממשלת שרון
2003 - נתניהו מתמנה לתפקיד שר האוצר
משפחת מיליקובסקי רוכשת את השליטה במפעל C/G Electrodes
2005 - בחודש אפריל משפחת מיליקובסקי ונתניהו רוכשים את מפעל SeaDrift, נתניהו ממשיך לכהן כשר אוצר עד אוגוסט
2008 - חברת גרפטק אינטרנשוינל רוכשת 19% ממפעל SeaDrift והופכת לשותפה עסקית של ראש האופוזיציה דאז, בנימין נתניהו
2009 - נתניהו שב לתפקיד ראש הממשלה. ממשלתו מקדמת את ההחלטה לרכוש את הצוללת הששית מטיסקנקרופ
באוגוסט - נתניהו מבקש אישור לקבל הלוואה מנתן מיליקובסקי ומפרט על עסקים משותפים עם מיליקובסקי, כולל החזקות במפעל SeaDrift

2010 - באפריל גרפטק מדווחת על הסכם המיזוג עם המפעלים של מיליקובסקי
ב-29 לנובמבר נתניהו מוכר את מניותיו למיליקובסקי בתמורה ל-16 מיליון שקל
ב-30 לנובמבר מושלמת עסקת המיזוג, מיליקובסקי הופך לאחד מבעלי השליטה בגרפטק

2011 - דוד שמרון הופך לעורך הדין של מיקי גנור
2016 - בנובמבר – רביב דרוקר חושף את פרשת הצוללות

2017 - בפברואר 2017 נפתחת חקירה בפרשת הצוללות
באחת מחקירותיו בתיק 1000, נתניהו מספר לחוקרים שהוא מקבל קצבה כספית קבועה ממיליקובסקי במזומן
במארס מתפרסם ב"כאן" כי מיליקובסקי הוא מבעלי גרפטק, ספקית של טיסנקרופ. נתניהו טוען כי לא הוא מודע כלל לעסקיו של מיליקובסקי

2019 - נתניהו מקבל ממיליקובסקי 300 אלף דולר למימון הוצאותיו המשפטיו, ועדת ההיתרים דוחה את הבקשה לקבל ממיליקובסקי כספים ומפרסמת כי נתניהו ומיליקובסקי היו בעבר שותפים עסקיים
הפרטים עוררו סערה, במיוחד לאור פרסום קודם ממארס 2017 ב"כאן" שחשף קשרים עסקיים בין מיליקובסקי לבין תאגיד טיסנקרופ הגרמני, יצרן הצוללות והספינות שבמרכז תיק 3000.

מיליקובסקי מיזג בשנת 2010 את עסקיו בחברת גרפטק אינטרנשיונל, חברה ציבורית אמריקאית שטיסנקרופ היא אחת מלקוחות המפתח שלה. בתגובה לאותו פרסום, מסר נתניהו ב-2017 כי "לראש הממשלה אין ולא היה מושג על לקוחות של חברות שבהן יש למר מיליקובסקי אחזקות כלשהן. ראש הממשלה ומר מיליקובסקי מעולם לא שוחחו על כך אף לא מלה אחת". ועדת ההיתרים חשפה שנתניהו לא אמר אמת בתגובתו. לא רק שנתניהו ומיליקובסקי שוחחו על החברות של מיליקובסקי, נתניהו אפילו היה שותף לפחות בחלקן.

לאחר חשיפת הפרטים בידי ועדת ההיתרים, נתניהו סירב לבקשות חוזרות ונשנות לחשוף את הפרטים המדויקים אודות אחזקותיו, אך טען שהמניות נרכשו כשלא היה איש ציבור ונמכרו כשנה לאחר כניסתו לתפקיד ראש הממשלה. ביום רביעי הודיע משרד המשפטים שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט "בוחן" את המידע שהציפה ועדת ההיתרים.

אתמול (ה') פירסם אביעד גליקמן בחדשות 13 חלק מהפרטים. לפי הפרסום, נתניהו מכר מניות בעסקיו המשותפים עם מיליקובסקי ב-29 לנובמבר 2010 בתמורה לסכום של כ-16 מיליון שקל. הרוכש היה מיליקובסקי עצמו, באמצעות אחת מחברותיו. ב-30 בנובמבר 2010, יום בלבד אחרי מכירת המניות של נתניהו לבן-דודו, הושלמה עסקת מיזוג עסקיו של מיליקובסקי בגרפטק. מכאן, שנתניהו הרוויח מעסקת המיזוג עם חברת גרפטק - אותה חברה שבעבר הכחיש כל קשר אליה וטען שלא החליף עם מיליקובסקי אפילו מילה לגביה.

הפרסום של גליקמן מלמד בין היתר כי נתניהו לא דייק גם בלוח הזמנים בתגובתו. הוא לא מכר את המניות "כשנה לאחר כניסתו לתפקיד ראש הממשלה" אלא שנה ושבעה חודשים לאחר שנכנס לתפקיד.

 

ayb1

Well-known member
המשך - פרטים נוספים שנודעו ל-TheMarker מלמדים כי נתניהו

פרטים נוספים שנודעו ל-TheMarker מלמדים כי נתניהו החזיק לכל הפחות במניות במפעל SeaDrift, באמצעות אחת מחברות האחזקות המשפחתיות של משפחת מיליקובסקי עד למכירת המניות בנובמבר 2010. בעל השליטה במפעל וגם בחברת האחזקות הוא מיליקובסקי. במפעל החזיקו גם בני משפחה נוספים, כמו אחיו של נתן, דן.

מפעל SeaDrift שמושבו בטקסס מייצר חומר שנקרא גרפיט. החומר משמש בין היתר, לייצור מה שמכונה "אלקטרודות גרפיט". מדובר בגלילי מתכת עצומים המשמשים כגופי חימום בכבשנים שמשמשים כחלק מתהליך הייצור של פלדה.

המפעל החזיק בתקופה בה נתניהו נמנה על בעליו, בנתח שוק דו-ספרתי מהתוצרת העולמית של החומר. רשימת לקוחות המפעל לא פורסמה במדויק מאחר שמדובר בחברה פרטית. גם שיעור האחזקות של נתניהו במפעל לא ידוע במדויק.

נתניהו, עושה רושם, עשה השקעה משתלמת. בשנים שבהם היה שותף בעסק, המפעל הציג זינוק של מאות אחוזים בהכנסות שעליהן דיווח לרשויות המס האמריקאיות: המכירות זינקו מסכום של 96 מיליון דולר בשנה במהלך 2005, עד ל-330 מיליון דולר בשנת 2008. בשנה שלאחריה, 2009, חלה צניחה בהכנסות החברה לסכום של 74 מיליון דולר בשנה. ייתכן שהרקע לירידה הוא המשבר הכלכלי העולמי.

משפחת מיליקובסקי החזיקה במפעל נוסף לייצור אותם גלילים המכונים "אלקטרודות גרפיט". המפעל ששמו C/G Electrodes ממוקם במדינת פנסילבניה, ונחשב אף הוא לאחד מהספקים הגדולים בעולם של המוצר. לא ידוע אם לראש הממשלה היו אחזקות גם במפעל הזה. שני המפעלים נמכרו יחדיו לגרפטק אינטרנשיונל, שנסחרה באותן שנים בבורסה בניו-יורק. במסגרת העסקה, מוזגו המפעלים בפעילות גרפטק בתמורה לכ-700 מיליון דולר שקיבלו בני משפחת מיליקובסקי - חלק מהסכום במזומן, וחלקו במניות ובאג"ח של גרפטק.

עסקת המיזוג התרחשה בשני שלבים: הראשון, ב-2008 - במסגרתו נרכשו כ-19% מהמניות במפעל SeaDrift בתמורה לכ-135 מיליון דולר. השלב השני היה בסוף נובמבר 2010 כשגרפטק הפכה לבעלת המניות היחידה במפעלים ובני משפחת מיליקובסקי הפכו לבעלי מניות בגרפטק ולבעלי האג"ח הבולטים ביותר שלה. נתן מיליקובסקי שימש במהלך 2010 עד 2015, כדירקטור בגרפטק (באופן לא רציף) והחזיק בכ-11% מהמניות ובאג"ח בשווי מאות מיליוני דולרים.

גרפטק היא חברה ציבורית המחויבת לפרסם את רשימת לקוחות המפתח שלה בדו"חותיה השנתיים. נכון לשנים שסביב המיזוג נכללה טיסנקרופ, יצרנית הצוללות, ברשימה מצומצמת של לקוחות המפתח של החברה, בה נכללו ברוב השנים ארבעה שמות בלבד מתחום הפלדה.

ישנה גם אינדיקציה לדמיון בין חוג הלקוחות של מיליקובסקי, לפני עסקת המיזוג, לבין זה של חברת גרפטק. במסגרת הדיווח על עסקת המיזוג ב-2010, נתנה גרפטק לבורסה דין וחשבון על הסיכונים שבעסקה בו בין היתר חשפה כי "קיימת חפיפה בין חוג הלקוחות של מפעל C/G Electrodes לבין זה של גרפטק".

כך או אחרת, בין כניסתו לתפקיד ראש הממשלה בתחילת 2009 לבין סוף שנת 2010, גרפטק שימשה מבחינתו של ראש הממשלה גם הרוכשת הפוטנציאלית של מניותיו במפעל SeaDrift, שעה שהיא עצמה ספקית של יצרנית הצוללות טיסקנרופ; וגם שותפה עסקית של ראש הממשלה, מאחר שהחזיקה ב-19% ממניות המפעל שנתניהו היה מבעליו.

המכנה המשותף: דוד שמרון
עורך הדין שמייצג זה יותר משלושה עשורים את נתן מיליקובסקי בישראל הוא דוד שמרון, חשוד מרכזי בפרשת הצוללות. שמרון הוא קרוב משפחה משותף של מיליקובסקי ושל נתניהו, ושימש גם כיועץ ועורך דין קרוב של נתניהו. בעבר פורסם כי שמרון אפילו ניהל עבור ראש הממשלה כספים, בין היתר, בתגובות שמסר נתניהו לגילוים אודות כספים שקיבל מאיש העסקים הצרפתי ארנו מימרן.

בתיק 3000 קבעה המשטרה כי קיימת תשתית ראייתית להעמיד לדין את שמרון בעבירה של תיווך לשוחד. שמרון היה עורך דינו של מיקי גנור, נציג טיסנקרופ בישראל, ולפי החשד עשה שימוש בקרבתו לראש הממשלה כדי ליצור רושם שראש הממשלה מעוניין בקידום עסקות כלי השייט, מול גורמים רשמיים במשרדי הבטחון והכלכלה. זאת, כדי לקדם את ענייניה של טיסנקרופ בקידום עסקות למכירת ספינות וצוללות לישראל בסכום מצטבר של כמעט 2 מיליארד דולר.
התחשבנות כספית שמעלה תמיהות

מערכת היחסים הכספית בין נתניהו ובן-דודו מיליקובסקי מתגלה כסבוכה למדי. מיליקובסקי איננו רק השותף העסקי לשעבר של נתניהו והאיש שמגלה נדיבות מופלגת בנכונותו לממן את הוצאותיו המשפטיות של ראש הממשלה במיליוני שקלים. שמו של מיליקובסקי עלה גם בתיק 1000 ("תיק המתנות"), כמי שנתן לנתניהו קצבה כספית קבועה.

נתניהו טען באחת מחקירותיו כי את חלק מהסיגרים, שלפי החשד קיבל מהמפיק המליארדר ארנון מילצ'ן, רכש מכספים שקיבל במזומן ממיליקובסקי. נתניהו תיאר כי אביו של מיליקובסקי, דודו של ראש הממשלה מתתיהו מיליקובסקי המנוח, נהג בעבר לתמוך כספית באביו, בנציון נתניהו. ראש הממשלה הסביר לחוקרים כי בנו של מתתיהו, נתן, המשיך את מסורת התמיכה הכספית, כשהעניק לו מדי פעם כמה אלפי דולרים במזומן.
אם אכן נתניהו קיבל קצבה במזומן ממיליקובסקי שעה שהאחרון שימש שותף עסקי שלו והדבר לא דווח לרשויות המסים, העדות עשויה ליצור בסיס לחשדות חדשים נגד ראש הממשלה. זאת משום שהכספים עשוים להיתפס גם כהתחשבנות עסקית בין שותפים, שנעשתה לכאורה במזומן, ללא דיווח ורישום.

ראש הממשלה: עוד ניסיון שקוף לטפול האשמות שווא
פרקליטו של ראש הממשלה, עו"ד עמית חדד מסר: "זהו עוד ניסיון שקוף לטפול האשמות שווא מופרכות על ראש הממשלה ולהסיט את תשומת הלב מהנושאים האמיתיים שעומדים על הפרק בבחירות הקרבות.
"כל הטענות חסרות בסיס. ראש הממשלה רכש את המניות בזמן שלא כיהן בתפקיד כלשהו בממשלה. כל הפעולות הקשורות לעניין דווחו כדין ואושרו על ידי הרשויות".
לדברי חדד, "ראש הממשלה היה משקיע פאסיבי בחברה וחלקו בה היה מזערי. הוא לא היה מעורב בעסקיה או בניהולה בשום דרך. ראש הממשלה מכר את מניותיו ב-2010 ולא היה ידוע לו על קשר כלשהו בין החברה לכל חברה אחרת, ובכלל זה לטיסנקרופ, אם בכלל היה כזה.
"מעולם לא היתה התחשבנות בין נתן מיליקובסקי לראש הממשלה והניסיון לייצר מראית עין של התחשבנות עסקית כזאת הוא בדוי ומגוחך".

https://www.themarker.com/law/.premium-1.7022724?=&ts=_1552827881658
 

ayb1

Well-known member
למה לא מקימים ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק

את כל מחדלי שקרניהו
דבר זה מתבקש
 

ayb1

Well-known member
נתניהו משנה גרסה:"רכשתי את המניות במפעל הפלדה כראש אופו

נתניהו משנה גרסה: "רכשתי את המניות במפעל הפלדה כראש אופוזיציה"
בניגוד לטענתו בעבר לפיה רכש את המניות בעסקי מיליקובסקי בהיותו אזרח פרטי, שינה ראש הממשלה את גרסתו
השותפות העסקית בין השניים נחשפה עם דחיית בקשתו של נתניהו למימון הוצאותיו המשפטיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה שלא אמר אמת בנוגע לאחזקותיו במפעל SeaDrift, המייצר תוספים חיוניים לייצור פלדה יחד עם בן-דודו נתן מיליקובסקי
.

בניגוד לטענתו בעבר לפיה רכש את המניות בעסקי מיליקובסקי בהיותו אזרח פרטי, שינה נתניהו את גרסתו וכעת הוא טוען כי הפך לבעל מניות במפעל בשנת 2007, שעה שכיהן בתפקיד יו"ר אופוזיציה.

השותפות העסקית בין נתניהו למיליקובסקי נחשפה לפני כשלושה שבועות, עם דחיית בקשתו של נתניהו לקבל מימון להוצאותיו המשפטיות ממיליקובסקי, שממנו כבר קיבל נתניהו בפועל 300 אלף דולר ללא היתר.
ועדת ההיתרים מסרה בהחלטה מידע ולפיו נתניהו החזיק במניות בתאגיד בתחום "תוספי הפלדה" יחד עם מיליקובסקי. הוועדה סברה כי האחזקות מאירות את יחסי נתניהו ומיליקובסקי באור של שותפות עסקית וזאת בשונה מניסיונו של נתניהו להציג את מיליקובסקי כמי שתורם לו בנדיבות על רקע קרבה משפחתית.
בין 2010 לבין 2015 היה מיליקובסקי בעל מניות משמעותי בחברת גרפטק אינטרנשיונל, ספקית של תאגיד טיסנקרופ שמכר לישראל צוללות וספינות בסכום של כמעט 2 מיליארד דולר במסגרת העסקאות שנחקרו בתיק 3000 ("פרשת הצוללות").

נתניהו עצמו היה מצוי ביחסי שותפות עם גרפטק אינטרנשיונל, אותה ספקית של טיסנקרופ, להחזקה במפעל SeaDrift, בין 2008 לבין 2010 – תקופה שבה החזיקה החברה ב-19% ממניות המפעל.

הקשרים בין מיליקובסקי לספקית של טיסנקרופ פורסמו לראשונה לפני שנתיים ב"כאן". בתגובה לאותו פרסום, נתניהו טען שמעולם לא דיבר עם מיליקובסקי על עסקיו ואינו מודע להם. כשפורסם כי ראש הממשלה החזיק במניות יחד עם מיליקובסקי, לפני שלושה שבועות בלבד, טען נתניהו שרכש את המניות כאזרח פרטי – טענה שהתבררה כשקרית.

[הקשרים האישיים והעסקיים בין נתניהו, מיליקובסקי, שמרון וטיסנקסקרופ]
ביום שישי האחרון פורסם ב-TheMarker כי גרסתו של נתניהו אינה מתיישבת עם העובדות, שכן החברה שבאמצעותה החזיק נתניהו בחלקו במפעל SeaDrift הוקמה רק ב-2005, שעה שנתניהו כיהן כשר אוצר.

הערב (ב'), שלושה ימים בלבד לאחר הפרסום מסר נתניהו בתגובה לסרטון שהפיצה מפלגת כחול לבן, באמצעות דוברת משרד ראש הממשלה כי "בניגוד לטענה השקרית שראש הממשלה רכש את המניות כשהיה שר אוצר, הוא רכש אותן בשנת 2007 בזמן שלא כיהן בתפקיד כלשהו בממשלה".

https://www.themarker.com/law/.premium-1.7038877

 

ayb1

Well-known member
נתניהו, בן הדוד והגרסאות הסותרות: כל מה שצריך לדעת על

נתניהו, בן הדוד והגרסאות הסותרות: כל מה שצריך לדעת על פרשת מניות הפלדה
מהן מניות הפלדה ואיך הן קשורות לפרשת הצוללות?
מה ההבדל בין הגרסאות של נתניהו לגבי קשריו עם מיליקובסקי?
ואם נתניהו רכש את המניות כשהיה ראש האופוזיציה - למה זה בעייתי?

https://www.themarker.com/law/.premium-1.7041374

 

סטילהוק

New member
נתניהו שקרן סדרתי שמשנה גרסאות כל שני וחמישי

לפי מה שמתאים לו באותו רגע נתון. זה אדם שאי אפשר להאמין לשום מילה שיוצאת מפיו. שלא לדבר על שחיתותו, שמה שהתגה עד כה זה רק הקצה של הקצה של הקרחון שעוד התגלה בהמשך...
 
למעלה