כולם מדברים על תחבורה ציבורית בשבת

DANIAVNI

Well-known member
האידיאל לדעתי שההתערבות תהיה פחותה

והריבון/המדינה יתערב רק היכן שיש צורך
למשל נסיעה ליישוב מרוחק או שעות לא קונבנציונאליות.

לא ניתן לצפות למשל שאנשים יניחו מסילות רכבת באופן חופשי
אבל יש קווים עמוסים שיכלו להתקיים גם בלי מתן בלעדיות
 
מה שמבטיח שלא תהיה תחבורה ציבורית זמינה בפריפריה

כי אין הרבה ביקוש לאוטובוס (או מונית שירות או whatever שאתה מציע) מבית שאן לחיפה, או ממצפה רמון לבאר שבע, ומעוד מקומות שהם לא במרכז. ואז - בהגיון של השוק החופשי - הזמינות של התחבורה תהיה נמוכה והעלות גבוהה. ואז מה עשינו?
ותשובה כמו "בחרתם לגור בחור - תשלמו על זה" היא תשובה לא נכונה, כי הרבה אנשים נשלחו לישובי ספר (בגלי העליות של שנות החמישים והתשעים) או שגרים בישובים כאלו בגלל עלויות דיור. זה לא מצב של בחירה לגור במצפה מבודד בגליל או בחוות בודדים בנגב, ואז לבוא ולדרוש תחבורה ציבורית בתדירות גבוהה ובעלויות נמוכות. זה ישובים שלמים שבהם אוכלוסיה תלויה בתחבורה ציבורית לצורך נגישות לעיר הגדולה הקרוב. זה ישובים ערבים שמוזנחים מבחינת תחבורה ציבורית.
 
אותו דבר אני יכול להגיד על

למה צריך רבנות ראשית מועצות דתיות וכו
מה זה מענין אותי אם אתה רוצה קבורה דתית או נישואים דתיים?
למה אני צריך לממן את זה?
 

marabo

Well-known member
אדרבה, תבטל גם את זה

אני אומר דבר פשוט שהמדינה תעסוק רק בעניני בטחון פנים וחוץ ואת כל היתר שתניח לאזרחים ולשוק החופשי.
הבעיה מתחילה כשהחילונים צריכים שהמדינה במיסים הדרקוניים שהיא גובה צריכה לשרת את צרכים שלהם והחרדים חושבים שהמדינה במיסים הדרקוניים שהיא גובה צריכה לשרת את צרכים שלהם והערבים חושבים אותו דבר וכו' וכו' וכולם נלחמים על ליטרות הבשר שנעשקו מהאזרחים.
אני אומר דבר פשוט, אלל תעשקו את האזרחים ותנו להם להתנהל בכוחות עצמם (זה אגב מצעו של פייגלין מזהות שאני די מסכים איתו בעניין הזה)
 

evglev1

Well-known member
מנהל
דווקא פייגלין רציני מאוד

אני לא מסכים עם כל מה שהוא מציע, אבל מה שהוא מדבר עליו הגיוני, הבעיה היחידה שכדי ליישם את זה צריך לקבל לפחות 50 מנדטים ובינתיים רק לפי ישראל היום יש להם 4 וכך הם סתם יהיו מפלגת ימין באופוזיציה.
 

marabo

Well-known member
לגבי גוש הימין - אני חושב שהוא צודק

הבעיה של המדינה זה לא גוש הימין אלא השיטה, אנחנו רואים איך בחירות אחרי בחירות גוש הימין בקושי רב מצליח לשנות ולהזיז משהו בפינות, הליבה הסמאלנית של המדינה נשארת לשלוט ולא מתחלפת.

תחשוב שאתה נוסע במכונית מחוץ לעיר ובאמצע הדרך היא נתקעת וזקוקה לתיקון. יש לך כעת שתי אפשרויות, להפשיל שרוולים ולהתחיל לדחוף אותה למוסך הכי קרוב שנמצא עשרות קילומטרים מהמקום שנתקעת או לראות איך אתה מביא משאית גרר שתגרור לך את הרכב למוסך.
גוש הימין מנסה לדחוף את המכונית התקועה כבר שנים, הוא הצליח להתקדם כמה מטרים אחרי ששפך טונות של זיעה אבל הוא עוד רחוק עשרות קילומטרים מהמוסך.
פייגלין מנסה להביא את משאית הגרר.
 
פייגלין לא רוצה להביא משאית גרר

אלא לשרוף את כול המכונית
אין קצורי דרך כדי לאזן את מוקדי בכוח בליבה הסמולנית צרכים גוש ימין חזק בלי חוליות חלשות כמו כחלון
 

marabo

Well-known member
לפעמים גם זה יכול להיות פתרון

לא תמיד משתלם להתחיל לגרור את המכונית למוסך ולהשקיע בתיקון, לפעמים כבר יותר זול לוותר עליה לגמרי.
אני לא בא כאן לקבוע מה נכון יותר, אבל ניראה לי שהשיטה בה "גוש הימין" מנסה לדחוף את המכונית היא חסרת תכלית, מזיעים בלי סוף ומתקדמים עם הרכב כמה מטרים, לפעמים מגיעים לעליה ואז בכלל הרכב נופל אחורה וצריך שוב להשקיע מאמץ כפול, בדרך הזו נגיע למוסך אולי עוד 500 שנה.
מה שפייגלין אומר זה שצריך לעצור ולחשוב ולא סתם לשפוך טונות של זיעה.
 

סוהי 7

New member
מאראבו,אפשר להרחיב ולהעמיק את הגישה שלך שמשמעותה...

אדם לאדם זאב!!!


למה זה עיניין ציבורי אם מישהו רוצה שהילדים שלו ילמדו בבית ספר כזה או אחר....שכל אחד יבחר מקום ודר ללימוד וחינוך ילדיו ללא התערבות המדינה
אנשים רוצים להקים ישיבה?.....אבל למה על חשבון חילונים או כאלה הרוצים ישיבה עם גישה הלכתית שונה?

למה צריכה העיריה להתערב בבית שאני רוצה לבנות,לאשר או לא ועוד לגבות על כך מסים?

למה לא להטיל את פינוי האשפה על התושבים - כל אחד אחראי על הזבל שלו.....הרי לכל אחד כמות וסוגי זבל שונים אז למה צריך האחד לממן את מי שמייצר פי כמה זבל יותר ממנו?

ואין לכך סוף,אז לך תלמד מה זו חברה אנושית,מה פירוש החיים במסגרת של מדינה ומה נדרש מכל מי שחי במדינה כאזרח וכמו שמגיעות לו זכויות,הוא גם חייב לעמוד בת חיוביות כלפי הציבור והמדינה.
 

marabo

Well-known member
בדיוק הפוך

בשיטה הקיימת השלטון לאזרח זאב.
בשיטה שלי אנשים יחיו בקהילות בהם כל קהילה דואגת לעצמה ולצרכים שלה לא על חשבון אחרים ולא אחרים שהיא ממנת.
הרי זה בדיוק מה שרוצים החילונים עם התחבורה הציבורית בשבת.
הם אומרים תנו לנו תחבורה ציבורית בשבת באזורים שלנו ואתם החרדים באזורים שלכם לא תסעו בשבת.
אני פשוט מרחיב את זה לשאר התחומים.
 
או הינה צדקתי

אתה רוצה לחזור למשטר הקהילות הפאודאלי כדאי שתבדוק בהיסטוריה למה זה גרם
זה גרם לחוסר קדימה לכלכלה מפגרת לכבילת חירות הפרט לבערות
ובעצם מה אני מתפלא ? הרי זה בדיוק מה שרבנים שלך עושים מחזיקים את הקהילות שלהם קצר קצר
 

ruven7

Active member
השיטה שלך יכולה לעבוד בתיאוריה במסגרות מצומצמות מאד

מה עם שירותי רפואה?
הרי מדובר במסות של מליונים המשלמים מס בריאות וכשאתה הולך לרופא מומחה או עושה טיפול במאות או אלפי שקלים כולל MRI (למשל) אתה משלם כמעט כלום.
גם על ימי אישפוז.
איך זה יעבוד בהיקפים של כמה מאות איש?
איך אתה מציע שבמאות קומונות כאלה או קרא לזה כרצונך יפנו אשפה?
גם יהיה צורך במימון.שירותי רפואה לא יהיו חינם בשום תנאי.
 

marabo

Well-known member
אין לי בעיה עם זה

בשבת לא תהיה תחבורה ציבורית אבל כל אחד יוכל להסיע את מי שירצה מכאן לשם ומשם לכאן ברכבו הפרטי על בסיס פרטי ושהנוסע והמסיע יסגרו בינהם את התנאים.
כל עוד זה עניין פרטי ולא ממלכתי מוסדר על ידי גוף שלטוני אין לי שום עניין להתערב.
 

ruven7

Active member
למה צריך תחבורה ציבורית בכלל?

עזוב את השבת כי זה ויכוח שלא יסתיים לעולם (ואני בעד תחב"צ בשבת,לפחות במהדורה מצומצמת כמו בחיפה)
יש גבול לקיבולת של אובר.אדם אחד מסיע נניח 2,3 ?
תאר לעצמך את העומס אם במקום אוטובוס יהיו עוד 15 כלי רכב.
והרבה יותר בהעדר רכבת.
אובר בארה"ב זה בנוסף לתחב"צ שגם כך גרועה שם.

אם משה כהן רוצה לבקר את סבתא שלו...
ואם מוישה זוכמיר זקוק לתרופות ב-20,000 לחודש ואין לו ביטוח מתאים-למה זה צריך לעניין אותי?
 

marabo

Well-known member
כתבתי במפורש שאני לא מגביל

מבחינתי אדם יוכל לקנות אוטובוס או מיניבוס ואם יש לו רשיון נהיגה מתאים שיסיע מי שרוצה לאן שרוצה, מצידי שיארגן עשרה או עשרים או שלושים איש שיסעו איתו כל פעם. זה עניין פרטי של מסיע ונוסע.
ובאשר לתרופות, ה 20,000 ש"ח לא ממומנות על ידי דוד עשיר באמריקה אלא על ידי כספי המיסים שהולכים לבטוח לאומי, באותה המידה שכל אחד יבטח את עצמו בטוח רפואי באיזה חברה שירצה, למה המדינה צריכה להתערב גם כאן?
 

ruven7

Active member
אז מה ההבדל בין אדם פרטי שקונה אוטובוס למדינה?

בשני המקרים-זה לא חינמי,יש הוצאות אדירות מסביב.
מישהו ישלם. וקרוב לוודאי יותר.
איזה יתרון אמיתי יש כאן?
המדינה מפעילה קווי אוטובוס בזמנים,מחירים ומסלולים ידועים וקבועים.
כמה אנשים פרטיים יוכלו לאורך זמן להתחייב על זה?
ומה החלופה לרכבת שמסיעה עשרות אלפים כל יום? עוד אוטובוסים שיוסיפו עומס וזיהום?
ולא כל אחד יכול לעמוד בביטוחי הבריאות הפרטיים.
אני לא אומר שאין חסרונות להתערבות המדינה אבל ההפרטה יוצרת בעיות רבות.למדינה יש אחריות לאזרחיה.
 
למעלה