כולם מדברים על תחבורה ציבורית בשבת

marabo

Well-known member
למה אנחנו צריכים לממן תאונות?

אם משהו נהג בחוסר זהירות ועשה תאונה למה אני צריך לממן את זה? שיממן הוא.
 

tgranot

New member
ואם המשהו הזה מפרנס משפחה מה תגיד להם

אין כסף תמותו ברעב? אמרתם בעזרת השם והשם ישמור אז תמתינו שהשם ישוב להוריד עליכם מן משמים?
 

marabo

Well-known member
אז שיבטח את עצמו בחברה פרטית

למה זה צריך להיות עניין שלי?
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אם אתה לא עושה ביטוח רכב אתה לא מממן תאונות של אחרים

 

marabo

Well-known member
אני בהחלט ממן תאונות של אחרים

כי הבטוח מבוסס על זה שמתוך 100 מבוטחים נניח 1 עושה תאונה ואז ה 100 ממנים את הפיצוי לאותו מבוטח. ככל שיהיו יותר תאונות הפרמיה שישלמו שאר המבוטחים תהיה יותר גדולה כי אחרת הבטוח לא יוכל לממן את עצמו.
 
היית פעם במומבאי?

ככה זה עובד שם: אפניועים, ריקשות, מוניות קונות, המון רעש, בלגן וזיהום אויר ברמה גבוהה במיוחד.
 
למשק יש יתרון עצום בהפעלה של תחבורה ציבורית

שיכולה להסיע הרבה אנשים בכלי אחד - הרבה פחות זיהום אויר והרבה פחות רעש, הרבה פחות לחץ על הכבישים ופקקים, ניצול הרבה יותר יעיל של משאבי אנרגיה וקרקר וכולי.
&nbsp
אני מקווה שזה עונה על שאלתך.
 

marabo

Well-known member
וכי קראתי לביטול האוטובוסים?

כתבתי במפורש שמי שירצה שיקנה אוטובוס או מיניבוס או סטיישן ויסיע את מי שירצה מכאן לשם ומשם לפה.
 
ואך בדיוק אתה רוצה

שזה יתבצע?
יקום אדם בבוקר ברעננה לעבודה בת"א ויזמין אטובוס או יחכה לעוד 30 אנשים
ומה יקרא לזה שרוצה לנסוע לסתם קניות
 

marabo

Well-known member
כללי השוק החופשי הקפיטלסטי קובעים

שבמקום שם יש ביקוש למשהו אז יהיה גם היצע.
במידה ויתברר למסיעי הנוסעים שברעננה יש אנשים שרוצים לסוע בבוקר לתל אביב לעבודה מן הסתם יהיו מי שיציעו להם את השירות הזה.
בדיוק כמו שאם יתברר שברעננה אנשים קונים נעליים אז מן הסתם יפתחו שם חנויות נעליים.
 
מה זאת אומרת ביקוש

אין ביקוש ב5 בבוקר אבל האדם צריך להגיע ב6 לעבודה
מה בדיוק אתה רוצה שהוא יעשה?
 

marabo

Well-known member
ומה יעשה האדם הזה ב 3 בלילה שאין תחבורה ציבורית

ודווקא אז ירצה לסוע לעבודה?
סביר להניח שהשוק יעשה את שלו עם הזמן והמוכרים והקונים יתאימו עצמם זה לזה לפי הביקוש וההיצע, ככה זה עובד בכל שוק חופשי.
 
במדינות מודרניות

יש גם מערך תחבורת ציבורית בלילה. בתדירות נמוכה אבל מספקת עבור המעטים שזקוקים לה.
&nbsp
השוק החופשי לעולם לא יאפשר לחבורה בלילה, אלא בעלות שכאלו שזקוקים לה לא יוכלו לעמוד בה.
 
לא רק זה בישראל גם

בשעות הביקוש עדיין רוב הקווים בישראל אינם רווחים אולי קווים מסוימים בתל אביב אבל בכול הקווים אחרים תהיה העלות תהיה גבוה
 

evglev1

Well-known member
מנהל
ודווקא בגלל תרבות השתייה דאגו שברוב הערים בישראל

יהיה אוטובוס גם בשלוש בלילה רק שהוא עושה סיבוב סביב כל העיר כי זה אחד המספרים הבודדים שנוסע בשעות האלה.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
ביקוש זה לא רק צורך אלא גם יכולת לקנות

קורה שעקומת הביקוש וההיצע נפגשות מתחת למחיר העלות. למשל בתרופות ובהשכלה גם בית ספרית וגם גבוהה, השכבות החלשות ואפילו חלק נכבד מהמעמד הביניים לא מסוגלים לכסות את מחיר העלות ואף אחד לא יפסיד כסף וירוויח פחות ממה שהוא משקיע רק כדי שתהיה אשליה שהוא מוכר ויש לו עסק. בדיוק בגלל זה המדינה צריכה לסבסד. לא תמיד הביקוש וההיצע נפגשים במחיר שהוא מעל לעלות ואז למציע עדיף פשוט לא לייצר ולא להציע וכך לא להפסיד כסף.
 

marabo

Well-known member
את העיוות הזה בדיוק יוצר המיסוי הגבוה

המיסוי הגבוה גוזר על ספקי השירות בעלי ההכנסות הגבוהות לבקש מחירים גבוהים עבור השירות שהם מספקים ולכן למיעוטי היכולת אין יכולת לשלם.
במקביל המיסוי הגבוה גוזר על החלשים הוצאות יותר כבדות לרכישת שירותים ומשאיר אותם עם פחות כסף ביד.
ברגע שהמיסוי יעלם לקונים ולמוכרים יהיה הרבה יותר קל להפגש ברמות המחיר
 
מיסוי נעשה באופן פרוגרסיבי

ואם זה נעשה נכון, אז הנטל על השכבות החלשות הוא נמוך ובתמורה הם מקבלים שירותים ותשתיות שאחרת הם לא היו יכולים לקבל.
&nbsp
לעומת זאת, לעשירים כדאי מאוד לשלם הרבה מיסים:
1. מעסיקים צריכים תשתיות שמאפשרות לעובדים שלהם להגיע לעבודה
2. בעלי הון זקוקים ליותר הגנה, ביטחון ואבטחה, כדי להגן על רכושם הרב
3. אנשים עשירים נוסעים יותר ויותר רחוק -והם צריכים כבישים טובים בשביל זה
4. אנשים עשירים משתמשים יותר בשירותים כמו: אינטרנט ותקשורת, גישה למידע וכך הלאה
 
הצע וביקוש זו הצגה ילדותית של השוק החופשי

בשוק החופשי יש המון אלמנטים שמשפיעים על הצע, ביקור, עלות, מחיר וכך הלאה.
&nbsp
בקביעת מחיר המוצר, הפרמטר החשוב ביותר הוא כמה רוח מצפים להשיג - זה לא תלוי הביקוש. אם יש ביקוש גבוה, המוצר יהיה הצלחה, אם יש ביקוש נמוך, המוצר פשוט ייעלם מהמדפים.
&nbsp
בנוסף, יש המון גורמים משפיעים בשרשרת האספקה. הקמעונאי שמוכר נעליים הוא האחרון בשרשרת הזו, אבל עד להגעה של הנעליים לחנות יש המון אנשים מעורבים והמון שיקולים של רווחיות שמשפיעים.
 
כיום מתברר יותר ויותר ששירותים בסיסיים ותשתיות

לא מסופקים באופן אופטימלי השוק החופשי. נסיעה לעבודה זה לא טלפון סלולרי, ביקור בחדר מיון זה לא זוג נעליים ובית ספר יסודי זה לא בית קולנוע.
 
למעלה