הצע וביקוש זו הצגה ילדותית של השוק החופשי
בשוק החופשי יש המון אלמנטים שמשפיעים על הצע, ביקור, עלות, מחיר וכך הלאה.
 
בקביעת מחיר המוצר, הפרמטר החשוב ביותר הוא כמה רוח מצפים להשיג - זה לא תלוי הביקוש. אם יש ביקוש גבוה, המוצר יהיה הצלחה, אם יש ביקוש נמוך, המוצר פשוט ייעלם מהמדפים.
 
בנוסף, יש המון גורמים משפיעים בשרשרת האספקה. הקמעונאי שמוכר נעליים הוא האחרון בשרשרת הזו, אבל עד להגעה של הנעליים לחנות יש המון אנשים מעורבים והמון שיקולים של רווחיות שמשפיעים.