הבלוף של חוקי הפרטיות של המדינה, או ככה עובדים עליכם בעיינים

marabo

Well-known member
הבלוף של חוקי הפרטיות של המדינה, או ככה עובדים עליכם בעיינים

בשנים האחרונות ביוזמות של חברי כנסת נמרצים, משרד המשפטים וכו' נחקקו והוקשחו חוקים רבים הנוגעים לפרטיות וחדירה לפרטיות, למי שלרגע חשב שהאח הגדול אוהב אותנו ועושה את זה מתוך דאגה עמוקה לפרטיותנו טעה גם הפעם ובגדול.
האח הגדול לא אוהב אותנו אלא את עצמו, כל החוקים האלה נועדו לתת לנו את האשליה כאילו פרטיותנו מוגנת כאשר בפועל הוא דאג שנהיה מוגנים זה מזה, כלומר, איש לא ידע מפרטיותו של רעהו אבל הוא האח הגדול יוכל לחדור לפרטי פרטיותנו חופשי בכל עת שיחפוץ בלי דין ובלי דיין. וראינו דוגמית של זה יפה כעת. אבל זה קיים בכל תחומי החיים.
הלקח הוא לזכור תמיד את דברי רבי שמעון בר יוחאי על מעשי הרומאים:
ישבו רבי יהודה ורבי יוסי ורבי שמעון, וישב יהודה בן גרים איתם.
פתח רבי יהודה ואמר: כמה נאים מעשיהן של אומה זו (הרומאים)! תיקנו שווקים, תיקנו גשרים, תיקנו מרחצאות! ר' יוסי שתק. נענה רבי שמעון בן יוחאי ואמר: כל מה שתיקנו לא תיקנו אלא לצורך עצמן: תיקנו שווקין - להושיב בהן זונות, מרחצאות - לעַדֵּן בהן עצמם, גשרים - ליטול מהן מכס!


שלא יהיה לכם ספק, האח הגדול לא אוהב אותנו האזרחים אלא את עצמו, וכל מה שמחוקקים לנו ומספרים לנו שמחוקקים את זה כי "אוהבים" אותנו, תמיד תחפשו איך וכיצד זה מועיל להם, קרי למחוקקים ולאח הגדול.
 
צריך לשמור על בלנס בין הפרטיות לבין צורכי המדינה

מאחר ולא הבאת דוגמאות, קצת קשה להתייחס
ד.א.: מה דעתו של ר' יוסי ? לא ברור מהסיפור שלך
 
רבי יוסי הוא הגנץ של תקופת המשנה

אגב זה לא ממש עזר לו כי הרומאים הטילו עליו עונש גלות
 
פוליטיקה זה לא טלנובלה

מה אתה מקשקש לנו על אהבות ושנאות
ושאר הדברים שכתבת
בדמוקרטיה החוקקים יכולים לחוקק חוקים אבל מי שמפרש אותם ומיישם אותם מערכת אכיפת החוק תמיד יהיה אבל תמיד יהיה צירוף מקרים שלא נחזה מראש.
ואז צרכים כמובן לסתום את הפריצה החוקית הזאת .
לדוגמא חוק יסוד חופש העיסק חוקק ב1992 (חוק מטומטוטם אבל בו נעזוב את זה) אף אחד מחברי הכנסת לא העלה על דעתו שהחוק הנ"ל יתן אישור לייבא בשר לא כשר רבין כדי להשאיר את ש"ס בקואליציה(הימים היו ימי אוסלו העלזים)
הוסיף לחוק הנ"ל את פסקת ההתגברות. זה שרבין עשה את הצעד ממנעים אישיים או כלשון רשב"י(הטיפש ) לא הופך את הצעד הזה לשגוי
 

marabo

Well-known member
אני טוען שהכול כאן צביעות אחת גדולה

מחוקקים לנו כאן חוקים שהם כביכול לטובתנו האזרחים כאשר בפועל הם נועדו לשרת את האח הגדול והאינטרנס שלו.
זו אחת הסיבות בגללה אני הפסקתי להצביע לכנסת, מוסד ארכאי ומיושן מהמאה ה 18 כאשר האזרחים הנבערים והחצי אנלפבתים היו צריכים לשלוח מייצגים לאסיפת העם.
בעידן המחשב ואחרי מהפיכת המידע כהשכל נגיש לכולם אין שום סיבה שבעולם שהאזרחים עצמם יצביעו על כל חוק וחוק, בכנסת רק ינסחו ויכינו אותם.
אם זה קורה באירווזיון שבו אזרחי חצי עולם מצביעים בעת ובעונה אחת על שיר זה גם יכול להיות מתורגם למדינה כאן, יש היום מספיק טכנולוגיות מאובטחות לבצע את זה והמידע כאמור על כל חוק נגיש לכולם.
 

aaa123

Member
אני לא רואה סיבה שלא להצביע לכנסת

יכול להיות כמובן שמי שאתה מצביע להם לא יקיימו את הבטחותיהם אבל עדיין אם אתה לא חושב שכולם אותו דבר רצוי להצביע למי שפחות גרוע בעיניך.

אם אתה מעדיף את הימין על השמאל ,ומעריך שגם הימין וגם השמאל מתכוונים לא לקיים את הבטחותיהם אז עדיין עדיף להצביע לאחת המפלגות בגוש הימין.

הנימוק שהיית רוצה שהאזרחים יצביעו על כל חוק וחוק לא רלבנטי כי אני לא רואה במה ההחלטה שלך לא להצביע לכנסת מקדמת את האפשרות שהאזרחים יצביעו על כל חוק וחוק.
 
למה לא כתבת את ההמשך?

הלך יהודה בן גרים וסיפר דבריהם [לאנשים נוספים], ונשמעו למלכות.[=כלומר, היתה הלשנה]
אמרו: יהודה שעילה [=ששיבח] – יתעלה; יוסי ששתק - יגלה לציפורי; שמעון שגינה - ייהרג.
 
למעלה