נאום הגבר גבר....

tgranot

New member
נאום הגבר גבר....

מאת:

Ran Edelist
2 שעות ·
נאום הגבר גבר

מעריב

ברגע שבו פתח בנימין נתניהו את נאומו באזכור אחיו יוני נתניהו כחלק מהמורשת הביטחונית שלו היה ברור שמדובר בנאום בחירות. בהמשך מנה כרוכל את הישגיו כלוחם וכמפקד. מרשימים, אבל לא רלוונטיים לטיפול בענייני הביטחון הנוכחיים. באותו עניין של "כמעט איבדתי אל חיי במלחמת ההתשה", מדובר בנפילה של נתניהו מזודיאק שחצה את תעלת סואץ, כאשר לוחם שהיה לידו תפס בצווארונו והרים אותו לסא"ג באחת מפעולות רבות שהיו אותם ימי ולילות. כוחותינו אגב חזרו בשלום לבסיסם. חשבון של נתניהו היה לשווק את הרקורד שלו לציבור כדי לקנות גיבוי להחלטתו להחזיק בתיק הביטחון. אולי מתוך לפתוח פער מהרקורד של קודמו בתפקיד איווט ליברמן וממי שרואה עצמו יורשו, נפתלי בנט.

הבעיה האמיתית של נאום הגבר גבר היא שני הטיעונים המרכזיים שעליהם נשענת החלטתו, הטיעון האחד הוא לא ניתן לגלות את מכלול הסיבות לכך שלא חיסל את חמאס כפי שהבטיח פעמים רבות, והשנייה היא ש"מעולם היה מצבנו הביטחוני רגיש כל כך." הטיעון ראשון חלול מכל משמעות והשני פשוט לא נכון. הסיבה לכך שלא תקפנו את הרצועה קרקעית בכל הכוח היא שמערכת הביטחון עליה הוא ניסמך נתניהו כאילו היא היא שקובעת אכן קבעה שפתיחת חזית רחבה לא תשיג את היעדים המצופים ממנה. חד וחלק. צפי קורבנות מצדנו חיילים ואזרחים. צפי קורבנות פלשתינים ובעייתיות שעדיין לא נפתרה בלחימה בעזה תחתית במנהרות ההגנה של חמאס.

ומיד בהמשך סיפר נתניהו כיצד ביטל את דעתה של אותה מערכת ביטחון בעניין הסכם הגרעין עם איראן, שנעלמה אגב באורח משונה מנאום הבחירות (אבל יומה יגיע). הטיעון השני, כאילו לא ניתן לקיים בחירות וחייבים איש ביטחון כמוהוה ליד ההגה היה בגלל מצבנו הביטחוני הרגיש - הוא פשוט לא נכון. אין שום איום קיומי מצד צבא כלשהו על מדינת ישראל. יש מאזן אימה בינינו לבין חיזבאללה (שאין לו שום כוונה לתקוף) ובינינו לבין חמאס ברצועה (שתקף בגלל תקלה שהפכה לפרובוקציה). מובן שבעתיד על פי נתניהו שרץ לבחירות 2019 אנחנו עוד ננהל את המלחמה שאתם רוצים בה. הבטחה של ביבי.
 

Yam7M

New member


 

Yam7M

New member
אז בעצם אין לך תלונות על ביבי וההתנהלות שלו עם החמאס

אתה צריך להיות מסונכרן עם עצמך ועם הפרשנים שאתה מביא..
 
למעלה