השטירמר:באו"ם צחקו על טראמפ,אבל הם חסרי אונים בפני הטראמפיזם

השטירמר:באו"ם צחקו על טראמפ,אבל הם חסרי אונים בפני הטראמפיזם

"נאום נשיא ארה"ב היה אצבע משולשת לסדר העולמי שנבנה מאז מלחמת העולם השנייה. אז שימשיכו לצחוק בעצרת הכללית, כי טראמפ רותם יותר ויותר מדינות לקריאתו הפופוליסטית "לחבק את הפטריוטיות"...

אז שימשיכו לצחוק בעצרת הכללית, אבל כרגע הם חסרי אונים בפני הטראמפיזם המתפשט. פולין היא רק מדינה אחת שמערערת את השלום והשגשוג שכונן האיחוד האירופי ביבשת שידעה מלחמות כה רבות. בין אוהדיו של טראמפ שם אפשר למנות גם את ויקטור אורבן מהונגריה ואת מנהיגי הברקזיט בבריטניה. השנה הצטרפה אליהם גם איטליה, ממייסדות הקהילה האירופית. מולם עומדים מגיני הסדר הישן, קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת עמנואל מקרון, מבודדים ותחת מתקפות מבית.

היה גל צחוק נוסף בזמן נאום טראמפ, מכיוון ספסלי המשלחת הגרמנית, כשטראמפ תקף את גרמניה על כך שהיא תלויה באספקת גז מרוסיה (הפעם היחידה שבה הזכיר טראמפ את רוסיה). אבל מרקל נעדרה מהאולם. היא תקועה בברלין, מנסה נואשות להחזיק בקואליציה המקרטעת שלה.

בדיוק בדקות שבהן נכנס טראמפ לבניין האו"ם בניו יורק, מרקל הפסידה בהצבעה קריטית, כשחברי מפלגתה הדיחו את אחד מנאמניה מתפקיד יו"ר הסיעה בבונדסטאג...

האדם האומלל באולם היה מחמוד עבאס, שישב מכורכם פנים כשטראמפ העלה על נס את העברת שגרירות ארה"ב לירושלים. טראמפ אפילו לא הזכיר את הפלסטינים בנאומו. במקום זאת, הוא השתמש בהעברת השגרירות כעוד כלי לניגוח הקהילה הבינלאומית ו"המומחים ששוב ושוב הוכחו כטועים"."

https://www.haaretz.co.il/news/world/america/1.6509765
 
למעלה