"יש גרעין קשה שמוכן לדיקטטורה - העיקר שנתניהו יהיה בשלטון"

evglev1

Well-known member
מנהל
דווקא היטלר כמו להבדיל אלף הבדלות הרב כהנא ז"ל

שניהם אמרו שדמוקרטיה היא דבר רע שיש לבטל, היטלר אמר שדמוקרטיה היא דבר רע שצריך להרוס בשיטות שלה והרב כהנא ז"ל טען שלא יכולה להיות מדינה גם יהודית וגם דמוקרטית ולכן כדי שתהיה יהודית היא צריכה להפסיק להיות דמוקרטית.
 
מעניין. גם יולי תמיר אמרה ואני מצטט

"היו פגמים דמוקרטים קשים בתהליך אוסלו. ההסכם לא נולד באופן דמוקרטי, המגעים היו חשאיים, לא היתה שקיפות ושקרו לצבור בענין זה.
עוד אמרה הגברת תמיר
תהיה פה דיקטטורה לשנה ובסופה יהיה שלום… והשלום הזה יביא לצדק ורווחה. האם אנו קונים את זה או לא?׳
מבחן התוצאה פה הוא חשוב מאד. אם הממשלה הזו תהיה גם לא דמוקרטית וגם לא תביא תוצאות היא תיפול… אבל אם היא תביא תוצאות ישכחו את כל התהליך, את האופן שבו זה הושג".

אז גולדי השמאל מודה שנעשה פשע שהוא שוחד ומתן אתנן לש"ס ומתן אתנן שוחד לגולדנפרב כדי לקבל רוב של קול אח
ד בכנסת.
אז מי התחיל עם כיפוף הדמוחארטה שלכם?
ועכשיו בשיא חוצפתכם אתם באים בטענות לימין?
ואין לכם מישהו בימין שמודה שהוא רוצה דיקטטורה חוץ ממני אבל אני לא שר ולא חבר כנסת ואפילו כבר לא אזרח ישראלי.

"גם פה שאנשים אומרים שאפשר לוותר קצת על דמוקרטיה לא מבינים שזה תהליך מתגלגל וקשה לו לחזור אחורה"
זה אתה כתבת ולכן כדי לעצור את התהליך המתגלגל שהשמאל התחיל בו (ככה היית צריך לכתוב) אוסלו נכשל ולא הביא שלום ולכן אלה שפגעו בדמוקרטיה ששיקרו לציבור צריכים לעמוד לדין על בגידה בקורט מרשל ולקבל את המקסימום שבעונש.
ואחרי שתביא לי הודאה כזו כמו של הגברת תמיר מאיש ימין שהוא מינימום חבר כנסת או מקסימום שר בממשלה שממשלת נתניהו פועלת לקדם תהליכים מסויימים בדרך לא דמוקרטית אעמוד מאחוריך ואגבה אותך.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
לגבי הגרמנים דווקא כן

היטלר אמר בפירוש שיבטל את הדמוקרטיה אם ייבחר ושדמוקרטיה דבר רע שהוא בא להרוס מבפנים. בניגוד לארדואן ופוטין שמתחזים לדמוקרטים.
 

אלי.

New member
גרעין גדול מאד, מן הסתם.

אם לא בוחרים מפלגה לפי מצע שאיננו בנמצא, כנראה שבוחרים אותה בגלל העומד בראשה.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
האמת שיהדות התורה היא המפלגה היחידה שבחרו בגלל המצע

אה גם הרשימה המשותפת ואולי מר"צ, כי בוחרי הליכוד הצביעו לביבי, בוחרי הבית היהודי הצביעו לבנט, בוחרי ישראל ביתינו הצביעו לליברמן. כמו שפעם בקמפיין של עלה ירוק ופעם בקמפיין קדימה לאחר הניסיון של מופז, שבעלה ירוק הסבירו שאין לנו מושג לאיזה אנשים אנחנו מצביעים וגם אחד מהח"כים של מופז הראה שהאנשים ברשימות הם אנשים שבכלל לא מוכרים לנו.

לבני ב-2013 בקושי ידעו את שם מפלגתה, רק שזו לבני, גם ישראל ביתינו יותר מוכרת כמפלגת ליברמן מאשר מאשר מפלגת ישראל ביתינו. לאורלי לוי אין שם מפלגה ואין רשימה וכבר מוכנים להצביע לה בתור אורלי לוי. בעוד עד שליצמן התחיל להשתולל בכלל לא ידעתי מי עומד בראש יהדות התורה.
 

אלי.

New member
לפעמים אתה בוחר מפלגה קטנה בגלל העומד בראשה.

"מצע" הוא תפיסה כללית ברורה, סדורה וכתובה, גם אם יש 'פסיקים' שמשתנים פה ושם. אני מסכים שמרצ נבחרת על סמך מצע, וכנ"ל גם יהדות התורה. אני לא מסכים שהבית היהודי הצביעו לבנט - גם שם הצביעו בעד מצע. את 'הרשימה המאוחדת' קצת קשה להגדיר היום כי שם מדובר במצע ימין-שמאל מעורבב שאוחד לצורך הבחירות, ועדיין נשמר תחת שלוש מפלגות שונות. כל היתר, פחות או יותר, נבחרים על סמך העומד בראשם.

אבל: בכל סיטואציה וצומת החלטה, זה טבעי ומובן ומקובל שיש כמות מסוימת - לפעמים קטנה, לפעמים גדולה יותר - של אנשים שלא סגורים על מצע (ומטבע הדברים נגדיר אותם כ'מרכז'), והם ילכו למי שנראה להם אמין ברמה האישית. זה יכול להיות לפיד, זה יכול להיות כחלון, זו יכולה להיות לבני, אלה יכולים להיות בוגי או מופז או גנץ או ... יו ניים איט. במקרה הזה, המצע לא ממש מדבר אליהם. הם "מאשרים" אותו פרלימינארית. הם גם לא מרגישים מחויבים לאדם או למפלגה, ובצדק.

הבעיה מתחילה כשהמפלגה הגדולה ביותר נבנית על התפיסה הזו של "אני לא צריך מצע, אני מאמין להבטחות של האיש הזה". מצב כזה הוא מתכון לאסון, גם בעמים שלכאורה נחשבים "נאורים".
 

evglev1

Well-known member
מנהל
מאז מותו של הרב עובדיה יוסף ז"ל

לא נראה שדרעי צריך להוכיח את עצמו למועצת החכמים כדי לקבל שוב ושוב את התפקיד.
 
לא מדיוק בוחרי הבית היהודי וישראל בתנו

גם הצבעו לנתניהו כי הם ידעו כמעט בודאות שמפלגות שמצביעות להם ילכו לקואליציה איתו
 

jackie111

Well-known member
רק את מלכת היופי בוחרים כי היא יפה.

מפלגה צריכה להיות מיוצגת ב"מצע" שתקבע מה הדרך
שלה. מי שבוחר מפלגה בגלל העומדים בראשה סתם
מטומטם.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
מדהים כי דווקא שרת החינוך שלך

פעילת שלום עכשיו וחתומה על יוזמת ג'נבה יולי תמיר הציעה לבטל את הדמוקרטיה לשנה כדי להשיג שלום.
 
למעלה