שינוי אחוז החסימה תמיד היה פוליטי
ולרוב ממש לא היה אפקטיבי.
יש טעם לפגם הוא בכך ששינוי כללים כזה - ראוי שיחול רק לאחר הבחירות הקרובות - ולא בהן,
אבל חוסר האפקטיביות של צעד זה - הופך את הביקורת לקטנונית.
התקדים משפטי - מצדיק טענה זו:
במרץ 2014 התקבל בכנסת תיקון נוסף לחוק הבחירות לכנסת, ובמסגרתו הועלה אחוז החסימה ל 3.25%
עתירה לבג"ץ נגד ההעלאה נדחתה ברוב של 8:1 על ידי בית המשפט העליון, תוך שהשופטים מבהירים כי ייתכן שהתיקון יבוטל לקראת הבחירות לכנסת ה-21, אם התוצאות בבחירות לכנסת ה-20 יצדיקו זאת
כך שבית המשפט העליון עצמו - הציע תיקון זה.