פיתרון למשבר הארוויזיון

דיברגנט חדש

Well-known member
פיתרון למשבר הארוויזיון

כאן
 

בוזי15

New member
המשבר חלף !! נמצאה העיר המעורבת ומאוחדת המקובלת על כולם

 

marabo

Well-known member
ירושלים הייתה ונשארה עיר מאוחדת ומקובלת על כולם

למעט מוסלמים, סמאלנים ושאר משומדים ומומרים
 
לשון הקודש


אשאיר בצד את צירוף המילים המצחיק "מאוחדת, למעט...", ואת השגיאה במילה "שמאלנים", ואשאל אותך דבר כזה: מה זה בעצם "מוסלמים, שמאלנים ושאר משומדים ומומרים"? הרי ממשפט זה נובע, שלתפיסתך הן המוסלמים והן השמאלנים הם משומדים ומומרים! אתה בטוח שהגדרה זו נכונה לגבי מוסלמים? לא התבלבלת?

בנוגע לשמאלנים: מי יותר "משומד ומומר": דתי שמאלני, או חילוני ימני?
 

marabo

Well-known member
לוגיקה

מאוחדת בין אלו שירושלים שייכת להם קרי היהודים.
השגיאה של הסמלאנים היא בכוונת מכוון. יש שמאלנים ויש סמאלנים. תשאל את חבריך שיסבירו לך את ההבדל.

לגבי המשפט שהבאת, מוזכרים בו מוסלמים פסיק, הווה אומר, איתם סיימנו, אחר כך השמאלנים ושאר משומדים ומומרים שזה שייך לגבי השמאלנים.

ולשאלתך האחרונה, דתי שמאלני הוא הגרוע מהשניים שכן הוא מכיר היטב את עמו ואת בוראו ואת תורת משה ובעט בכל אלו ונהיה סמאלני. החילוני הימני לעומתו הוא יותר סוג של תינוק שנישבה שלא לימדו אותו בדרך התורה והמצוות ולא על זה הוא גדל והתחנך אבל מכיר הוא את עמו והוא תומך בעם ישראל לארץ ישראל.
 
לא מיניה ולא מקצתיה

פסיק בתוך רשימה אינו אומר "גמרנו"

אין בעברית מילה כזאת "סמאלנים" בסמ"ך. הנה כתבת כאן בעצמך: "דתי שמאלני... בעט... ונהיה סמאלני".
והעיקר: מאיפה גירדת, שלהיות שמאלני זה אומר "לבעוט בעמו ובבוראו"? מה פתאום! כל נביאינו היו שמאלנים! יצאו להגן על יתומים ועל אלמנות, על כבשת הרש, על גרים (כי גרים הייתם בארץ מצריים)! התנבאו לשלום עולמי (אפילו בין בעלי חיים).
נכון, יש באוסף הגדול שאנו קוראים לו תנ"ך גם סיפורים אכזריים, כמו הדובות של אלישע, הקשיית לב פרעה, ג'נוסייד פה ושם, אבל גם סיפורים הומניים ממש, כמו הסיפא של סיפור יונה.
השילוב שאתה כופה על דת עם לאומנות קיצונית, הוא פרשנות פרטית שלך.
יש אפילו דתיים קיצוניים ביותר, מנטורי קרתא, שהם גם ממש שמאלנים. אז מי אתה, דתי למחצה כדבריך, שתקרא להם "משומדים" או "מומרים"?
 

evglev1

Well-known member
מנהל
יש גם את ישעיהו שתמך במרד של חזקיהו באשורים

ובכלל בשאיפות של חזקיהו להשתלט על שטחי האימפריה של דוד ושלמה. גם לנתן הנביא הייתה בעיה עם ניאוף אבל לא הייתה לו בעיה עם זה שלאחר כיבוש אדום הוציאו להורג את כל הגברים. וגם בכלל מהתפשטות של ממלכת דוד לעבר הירדן המזרחי. גם לאחיה השילוני הפריע עבודת האלילים של שלמה, אך לא זה שהוא מפרנס את 12 שבטי ישראל על חשבון עושק של הממלכות שאביו כבש.

גם אלישע מחה כפיים לירובעם בן יואש על כיבוש סוריה ולבנון.

אז נכון שהנביאים היו בשמאל הכלכלי ולמעשה אם היה אפשר להוציא את אלוהים מספר דברים קרל מרקס היה חותם עליו בשתי הידיים וייתכן גם שמרקס היהודי האתאיסט גם הושפע ממה שכתוב בספר דברים. אבל "שטחים תמורת שלום" לא היה באג'נדה של אף נביא וגם לא יחס הומאני לנכבשים הלא יהודים.
 
כל זאת - פרשנות שרירותית שלך.

וכפי שציינתי, באוסף הגדול הזה שאנו קוראים לו תנ"ך, אפשר למצוא גם סיפורים אכזריים, גם הומניסטיים בפירוש.
לפי הפרשנות השרירותית שלך, צריך לקחת דוגמה מסיפור הדובות של אלישע, רחמנא ליצלן, וכל מי שלא מסכים הוא "בועט בעמו ובבוראו", וגרוע ממשומד וממומר


דרך אגב, תמיכה במרד בכובש זר זה לא ממש "עמדה ימנית".
 

marabo

Well-known member
הדת שלנו היא מצוות התורה, דברי הנביאים, חז"ל

זו תורה אחת, אי אפשר לגרוע ממנה או להוסיף, יש יהודים שמתקשים לשמור את התורה כולה בגלל שיצרם גובר עליהם או שפשוט לא למדו ולא התרגלו, עם אלה אין לי בעיה.
הבעיה היא עם אלו שלמדו ומכירים בועטים.
לדוגמא, הם יודעים שאסור לאכול חמץ בפסח, חילוני ימני אפשר שלא יקפיד על זה במיוחד ואם יזדמן לו יאכל חמץ, הסמאלני ילך במיוחד לקנות פיתות ויאכל אותם בכוונת מכוון, להראות שבשבילו אין לפסח משמעות.
או למשל, הם יודעים שיש לשמור ולא לעבוד שבת, החילוני הימני, יש מצב שעקב אילוץ כזה או אחר יעבוד פה ושם לא מתוך שמחה גדולה, הסמאלני, מראש יתכנן עבודות בשבת או אפילו ביום כיפור כדי להראות שבשבילו אין לדברים האלו משמעות.
ונעבור לארץ ישראל, כאן הציניות של הסמאלני מרגיעה לשמים, מצוות כיבוש הארץ או ישוב הארץ כלל לא מדברות אליו וכל התורה היא בשבילו ספר מיתולוגיה אבל כשמוצא עצמו במצב בו הוא צריך להסביר לגויים את הקולוניאליזם שלו כאן הוא יספר להם על זכויותיו ההיסטוריות.
אבל כאשר מדובר באחיו הדתיים המיישבים את יו"ש אותם הוא שונא בכל נימי נפשו הוא יאשים אותם בכיבוש ודיכוי וגזל.
וכל זה כאשר הוא עצמו גר באדמות ובתים אותם שדדו אבותיו הסמאלנים.
בקיצור, הסמאלן הוא שילוב של ציניות, צביעות ורוע מזוקק ושינאת דת ומסורת ישראל, סוג של מומר להכעיס ומשומד.
 
מכל המצוות אתה בוחר את מצוות רצח עם שהוטלה על יהושע הפרוע

וכועס כשמשווים אותך למומחים אחרים בביצוע רצח עם.
אתה משחק לידי האנטישמים ברחבי העולם, אשר יצביעו עליך ויעשו הכללה על כל היהודים הדתיים.
ואם אתה חושב שניתן לצפצץ לנצח על כל העולם, אז אתה פשוט אוויל.
 

marabo

Well-known member
אתה מתבלבל, אתם הם אלו שבחרו במצווה הזו

אבותיכם שחטו פליטים אומללים ושדדו את בתיהם ואדמותיהם ואתם חוגגים על השוד והגזל והטבח הזה.
 

marabo

Well-known member
לבעיה שלך קוראים הפסיכולוגים "הדחקה".

למזלך ניתן לטפל בזה, אז גם לטיפול ורפואה שלמה.
 
קראתי עכשיו שוב, בתשומת לב, את כל פרשת בלק,

ולא מצאתי בה זכר לשקרים שלך! אין שם זכר לכך שבלעם "רצה לקלל"! כתוב שם שוב ושוב, שהוא מילא באדיקות ובקפדנות רק את הוראות "יהוה אדוניו"! אתה מוזמן לבדוק!
אין גם זכר לכך שבלק החליט בכלל לפתות את בני ישראל בבחורות מואביות/מדייניות, ושבלעם היה זה שהציע לו לעשות זאת.
את כל הפרשנות הזאת מצצתם מהאצבע.
 

marabo

Well-known member
לא קראת טוב

1. בלק שלח שליחים לבלעם לקלל את עם ישראל, למה בלעם לא שולח אותם מיד חזרה אלא אומר להם שישארו ללון איתו לראות מה יגיד על זה האלוקים? זאת אומרת שמבחינתו לקלל את ישראל זאת אופציה הוא רק צריך את האישור של האלוקים לזה.
2. אלוקים אומר לו לא לעשות את זה, בלק שולח לו שליחים שרים מכובדים, למרות שהוא כבר קיבל מאלוקים הנחיה לא לקלל הוא שוב לוקח צ'אנס לקבל אישור מאלוקים במקום לשלוח אותם חזרה.
3. באשר לעצת בלעם על הפיתוי לעבודה זרה: זה נכתב בהמשך "הֵן הֵנָּה הָיוּ לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל, בִּדְבַר בִּלְעָם לִמְסָר מַעַל בַּ-ה', עַל דְּבַר פְּעוֹר, וַתְּהִי הַמַּגֵּפָה בַּעֲדַת ה':" (ספר במדבר, פרק ל"א, פסוק ט"ז). קרא שם על המלחמה במדיין על מה ולמה והסיפור עם נשות מדיין שם.
 
1. מה לא בסדר, מבחינתך, לשמוע בקול אלוהים?

ואם אלוהים היה שולח אותו לקלל, מה הוא היה אמור לעשות? להפר את פקודתו של אלוהים?
3. אכן פספסתי את המקום הזה, צריך לקרוא מה בדיוק כתוב שם. מסכנים בני ישראל: פיתו אותם!
 

marabo

Well-known member
1. אלוקים לא אמר לו שיגיד לשליחים שישנו אצלו.

אם אלוקים היה רוצה שילך לקלל היה יכול לפנות אליו ישירות, הוא הרי היה נביא שאלוקים נגלה אליו בלילה. לכן ברגע שהם באו אליו, היות ולא הייתה לו שום הנחיה הוא יכל גם לשלוח אותם לדרכם, הוא נתן להם ללון כדי לתת צ'אנס אולי אלוקים יסכים לקלל.
3. ובאשר לפיתוי, לכל גבר נורמלי ובריא, אם תבוא אלי בחורה יפה ובצורה מפתה תפתה אותו להיות עימה כאשר כל מה שהוא צריך זה לעשות איזה מעשה לא מסובך במיוחד יש מצב שיתפתה.
 
1. למה הוא היה אמור לדעת מראש,

שלקלל זו לא ההחלטה הנכונה?
אגב, לא נראה לך קצת משונה, שהוא היה נביא מוצהר של אותו יהוה? מה זה בדיוק אומר בעצם?
מילא בלק, שהתעלם בעקשנות כל פעם שבלעם הזכיר את יהוה, והמשיך להתייחס להחלטות של בלעם כאילו הן החלטותיו הפרטיות. אבל בלעם? מה לא וליהוה? איך הוא הגיע בכלל ליהוה?!
3. רגע, ומה עם משה עצמו?! הוא די אהב את אשתו השחרחורת, וחותנו כהן מדיין בעל שבעת השמות אף הדריך אותו בענייני ניהול העם. לא כך?
 

marabo

Well-known member
הוא שמע על מכות מצרים, על יציאת מצרים,

על זה שאלוקים מוליך אותם במדבר ונותן להם אוכל ומים, הוא ראה איך אלוקים עוזר להם, הרי לא סתם בלק הבין שאלוקים איתם ושלח אליו את השליחים, הוא היה צריך להיות אידיוט כדי להאמין שאלוקים יתן לו לקלל את העם הזה וזה באמת לא קרה, אלוקים לא נתן לזה לקרות. למרות כל זאת הוא ניסה לתת לזה צ'אנס.
בכל אופן הרשעות הגדולה שלו שבגללה בני ישראל הוציאו אותו להורג הייתה בגלל שיעץ איך להחטיא אותם באופן שיכעיס את האלוקים דבר שגרם לאותה מגפה בה נהרגו עשרות אלפים מבני ישראל.
3. לגבי בנות מואב, הבעיה העיקרית שם הייתה לא רק הזימה שבדבר אלא שהן הסיתו את הגברים לעבוד עבודה זרה, מה שהכעיס את האלוקים והביא למגפה. אצל משה קודם כל הוא נשא את אותה אישה כושית לפני מתן תורה והאיסור לשאת נוכריה ובכל מקרה הוא לא עבד איתה עבודה זרה שזה עיקר הבעיה.
 
למעלה