25 שנה לאוסלו א' ו-22 שנה לאוסלו ב' ולרצח רבין ע"י הימין

evglev1

Well-known member
מנהל
דווקא הטענה שלכם שלפי אוסלו היינו צריכים

לתת לערבים מעל 90% ולהפוך את ישובי יש"ע לאיים בשטח מוקף שטחים פלסטיניים, ובאולפן שישי הגזימו ואמרו שלפי אוסלו הם היו אמורים לקבל 98% מ"הגדה" תוך שנה. כך שביבי נתן להם הרבה פחות ממה שהם ציפו לקבל לפני הכניסה להסדר קבע. גם לאה רבין ז"ל בזמנו טענה שהאמינה שהפלסטינים יהיו גמישים בעניין ירושלים והפליטים לאחר שיקבלו את רוב השטחים שהם טוענים שלקחנו מהם, ולכן קמפ דיוויד בניגוד לאוסלו היה גרוע שביקשו מהם לוותר לפני שהם קיבלו "בחזרה את מה שנלקח מהם".
 

evglev1

Well-known member
מנהל
בפרטנר TV אפשר לצפות בתוכניות מלפני שבועיים

אז בדיוק צפיתי באולפן שישי מלפני שבועיים שמנתח את אוסלו, ואהוד יערי מספר שרבין היה מאוד לא מרוצה מערפאת ולאחר הבחירות ברשות שהתקיימו כזכור בתקופת פרס, רבין התכוון להציב אולטימטום חריף לערפאת. כך שזה מחזק את התיאוריה שרצחו את רבין כדי להכתיר את פרס ולהמשיך באוסלו כאילו כלום לא קרה ולהתעלם מההפרות של ערפאת.
 
בתור אהבל סמאלני נחות אתה אפילו חשבון לא יודע

מאז אוסלו ב' עברו 23, לא 22 שנים.
&nbsp
אבל זה לא כ"כ חשוב. החשוב הוא שביבי לצערכם הרב דפק את הסגרת המולדת לאחיכם הרוצח ערפאת.
&nbsp
אמנם, אחרי לחץ כבד של הפושע קלינטון, הוא חתם על הסכם חברון (בזמן שאתם העברתם לערפאת את כל הערים האחרות ביש"ע), ולחץ את ידו של הרוצח, אבל בזה נגמר הסיפור: לא 5 שנים, לא הסכם קבע, לא נסיגה מאיו"ש, לא מדינה פילסטינית, ואתם אוכלים את לבכם הטמא והמזוהם כבר 23 שנה.
&nbsp
וככה תמותו, כמו הבוגד אוסטרמן, בלי לראות את משאת נפשכם מתגשמת.
 

הפרבולה

New member
ביבי לא מנע את הסגרת המולדת לערפאת, להיפך הוא המשיך באוסלו.

ולא רק בגלל לחץ של ביל קלינטון.
מי שמנע את זה היה ערפאת והערבים ומדינות ערב שדחו את כל הצעות ממשלת אהוד ברק כי הוא לא הסתפק בגבולות 67 הוא רצה את כל פלסטין.
 
תראה אי אפשר היה לקחת את ההסכם

ולבטל אותו יש דברים שהם בלתי הפכים מה שכן מעשיו הוא האט את ההסכם
 

הפרבולה

New member
ביבי אפילו לא האט התהליך , הוא ניסה להאיץ אותו

ונתן לו את גם הלגיטימיות של הימין .
מי שהאט אותו היו כרגיל הערבים ( הפתעה ), שהתמהמהו במילוי התחיבויותיהם להפסיק את הטרור וההסתה.
 
מתוך וקיפדיה

"תקופתו של נתניהו התאפיינה בקיפאון ביחסים בין ישראל לבין הפלסטינים, ובהתמקחויות ארוכות על נסיגות ו"פעימות" של אחוזים בודדים מהשטח. בימיו לא חלה פריצת דרך משמעותית בתהליך כמו בימי רבין"
 

הפרבולה

New member
טוב, יכול להיות שזה בגלל נתניהו

שהתעקש יותר לקבל תמורה מהצד השני של הפחתת הטרור וההסתה, וכך האט את התהליך.
&nbsp
בכל אופן זה לא מה שהייתי מצפה ממנהיג ימין , הייתי מצפה שהתעקש על תמורה אמיתית ולא על מילים, וויתור על זכות השיבה, הסכמה לגושי ההתישבות, אי חזרה לקווי 67, איזורי בטחון ....ולא לחשוש לעמוד מול ארה"ב בנושאים אלו.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
לא נכון התהליך היה אמור להסתיים בקדנציה שלו וזה לא קרה

ב-1999 התהליך לא נגמר ואפילו מהסכם הביניים לא הכול יושם. למעשה אולי ביבי היה כזה גם בילדותו ולכן קיבל את הכינוי ביבי, שביבי עוסק בעיקר בבלימה, הוא מאיט הכול כמה שאפשר, מצד שני הוא קידם את אוסלו בקצב של חילזון ובלם את התהליך שהיה מתוכנן לחמש שנים בלבד ונמשך כבר 25 שנים ומצד שני הוא בולם גם את כל יוזמות הסיפוח כולל יוזמות צנועות של סיפוח מעלה אדומים, ובשתי הקדנציות הקודמות הוא בלם הוא חוקים שהשמאל שונא ואנחנו אוהבים שמראים שהימין באמת שולט ולא רק בשלטון ולמעשה גם את חוק הלאום הוא בלם במשך שלוש שנים ודאג להעביר רק לקראת הבחירות שכולם כבר מאמינים שהבחירות יהיו בפברואר מרץ 2019 ולא באוקטובר או נובמבר כמתוכנן.
 

הפרבולה

New member
לא רואה הבדל גדול בין ביבי לברק

ביבי התעקש קצת יותר על הקטע של ההסתה ווהטרור רק בגלל הקואליציה הימנית שלו, אבל גם בשמאל לא אהבו את ההסתה והטרור של ערפאת.
&nbsp
ממנהיג ימין אני מצפה שידחה על הסף תביעה לפינוי גושי ההתישבות הגדולים בטח שבירשלים המזרחית , שלא יסכים לחילופי שטחים של מטר תמורת מטר ( לערבים יש מספיק שטח במזה"ת ) , בלי שום קשר למידת הטרור של הצד השני. לערבים לא מגיע שום פרס על זה שהם מרסנים את הטרור נגדינו.
&nbsp
&nbsp
 

evglev1

Well-known member
מנהל
בקדנציות האחרונות במו"מ של ברק שר ביזיון

ועם לבני שרת משפטים, אכן ההבדל היחיד בין ביבי לשמאל היה ההתעקשות של ביבי שהמתיישבים מחוץ לגושים יוכלו לחיות במדינה הפלסטינית והתנגדות לדרישת מדינת היודנריין ובמידה מסוימת הסירוב לוותר על מזרח ירושלים שעל כך הוא בנה את הקריירה, אבל בקדנציה הראשונה לא הוא בלם את התהליך, הוא הוריש לברק הסכם שלפיו הפעימה השלישית יכולה להיות רק 1% וגם לא יישם את הפעימה השנייה של הסכם וואי שהוא עצמו חתם עליו. נכון שמראש ממשלה מהימין מצפה לשנות כיוון ולא רק בלימה ומזעור נזקים ובעיקר קצת אומץ ולא לשחק על גושי ההתיישבות ולהגיד בריש גלאי שהוא לא מוכן לגבולות 1967 ומתעקש על ריבונות ישראלית מלאה בבקעת הירדן ולא רק נוכחות צבאית ארוכת טווח, שיעמוד לפחות על הדברים שיגאל אלון ז"ל עמד עליהם!!! וגם שיבהיר שהנוסח האנגלי של 242 הוא נסיגה משטחים ולא מהשטחים ולכן על השטחים שישראל תספח לא מגיעים שום חילופי שטחים וגם שלא יהיה שום מו"מ עם סוריה חוץ על ההכרה הסורית בריבונות הישראלית ברמת הגולן ולפחות בגולן שאין בו בעיה דמוגרפית יעמוד על העמדה של אף שעל.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
ובכל זאת ביבי חתם על הסכמי וואי של עוד 13.1% ולא יישם אותם

אם כפי שהוא טוען בגלל הפרות פלסטיניות של כל ההסכמים ואם בגלל הלחץ שהימין הפעיל עליו והחשש לאבד את הבסיס של בוחריו, מה שהוא לא הצליח כי לא בני בגין, רחבעם זאבי וחנן פורת ולא אהוד ברק, איציק מרדכי ודן מרידור לא האמינו לו.

אבל ביילין כועס על ביבי שהפך את אוסלו ממצב ביניים למצב קבוע, אז אם זה נכון ביבי דווקא עשה הרבה, הוא גם גרם למשטרה הפלסטינית שרבין הקים לשתף פעולה עם צה"ל והשב"כ וגם מנע את הוויתורים המפליגים שהיו אמורים להיות המשך אוסלו. בחיי אם לא הייתי מתפקד לבית היהודי, ביילין עוד היה משכנע אותי להצביע לליכוד.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
הוא לא עלה בעקבות רצח רבין, סביר להניח שהיה מנצח את רבין

בבחירות, למעשה הוא כמעט הפסיד את הבחירות בגלל רצח רבין והיה מפסיד אותם לו ערפאת היה עושה את עבודתו ומכניס את אנשי החמאס לכלא ולא נותן להם לבצע פיגוע התאבדות כל שני וחמישי. אבל אפילו בחירות בישראל לא גרמו לערפאת למלא את חלקו בהסכם ולהילחם בחמאס ובג'יהאד האסלאמי.
 

aaa123

Member
הנחת היסוד שלך לא נכונה והימין לא רצח את רבין

ומי שרצח את רבין(שזה לא נתניהו) לא תכנן לרשת את רבין.

בלי רצח רבין אני די בטוח שנתניהו היה נבחר ,ורצח רבין כמעט קלקל לנתניהו את העליה לשלטון.

לפי כל הסקרים שאחרי רצח רבין נתניהו היה אמור להפסיד.
נתניהו הצליח להתאושש בניגוד לכל הסיכויים בזכות הטמטום של מפלגת העבודה שהצליחה לשכנע מצביעים להצביע לנתניהו כאשר האשימו את הימין בהסתה לרצח רבין.

אני התלבטתי אז מה להצביע.
לא האמנתי לשניה אחת שהסכמי אוסלו יובילו לשלום אבל חשבתי בעקבות העובדה שהרבה מנהיגים הגיעו להלוויה של רבין שאולי עדיף לנו לוותר לא בשביל שלום עם הערבים(שלא האמנתי בו) אלא בשביל לא לריב עם העולם,
אבל אחרי שמפלגת העבודה קבעו בטמטומם שהאמירה "נתניהו. זה טוב ליהודים" היא הסתה לגזענות
התחושה שלי כמצביע באותו זמן היתה שאני צריך להצביע לנתניהו למען הדמוקרטיה.

אני מתכוון להצביע תמיד למה שטוב ליהודים.

אגב הנה לינק רלבנטי שמדבר על מה שהיה אז למי שלא זוכר את הדברים.
[URL]http://www.col.org.il/show_news.rtx?artID=75653[/URL]

לדעתי התגובה המטופשת של מפלגת העבודה לסיסמה של חב"ד והדרישה מהיועץ המשפטי לבדוק אם יש בססמה של חב"ד הסתה לגזענות היא שהכריעה את הבחירות לטובת נתניהו בהתחשב בהפרש הקטן.
לדעתי אילו מפלגת העבודה פשוט לא היתה מגיבה היתה מנצחת בבחירות אז.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
גם לאחר הבחירות כשפרס אמר שבבחירות ניצחו היהודים

והפסידו הישראלים, הוא עשה את החלוקה שהימין זה היותר ציוניים והשמאל זה פחות ציוניים ואולי למעשה יצר את התשתית להפיכת הימין למחנה הלאומי, כי בכך הוא למעשה קבע שהשמאל זה המחנה הלא לאומי או הפוסט לאומי.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
נכון בלש מקצועי שהיה חוק את רצח רבין

היה רואה בשמעון פרס את החשוד העיקרי.
 
למעלה