איך מחברים שמאלני למציאות?

בוש8

New member
איך מחברים שמאלני למציאות?

הם ניזונים מסקרים מוטים,קוראים פייק ניוז,למדו היסטוריה מסולפת ומעוותת.איך מגיעים אליהם?הם מנותקים מהמציאות,מרוב הפוך על הפוך הם איבדו עצמם לדעת תרתי משמע,שבויים בתעמולה שלהם,בשקרים שלהם.
זה מייאש,איך אפשר לדון עם מישהו על נתניהו שהוא מביא לינק מווינט?
איך אפשר לדון עם מישהו על טראמפ שהוא מצטט את סי אן אן!אן בי סי או ניו יורק טיימס?
מה עושים?
 

marabo

Well-known member
אי אפשר, זה סוג מיוחד של נכות במוח

הם גם מתוכנתים כך שכאשר מסבירים להם כמה הם טועים ולא תהיה להם תשובה הם יעברו ללגלג עליך באופן אישי.
שמאלנות זה שילוב של אינפנטליות ונכות שכלית.
 

בוש8

New member
קראתי ווינט על טראמפ

הם עשו קופי פייסט על כתבה בארה"ב.הם אפילו לא הביאו מקור.עיתונות במיטבה.אפילו לא שלחו את סוחרת הסמים אורלי אזולאי כ"ץ לצטט.פשוט סתם הביאו את הידיעה.
 

marabo

Well-known member
אתה יכול לראות את זה כאן בפורום

נדיר שתראה סמאלני מביא רעיון עליו חשב בעצמו.
כמעט תמיד הם יפתחו שרשור עם העתק הדבק או איזה משפט סתום בלתי מובן
 
נדיר שתראה את מארבו מביא רעיון עליו חשב בעצמו.

באופן קבוע מארבו מדקלם מה שלמד אפילו שאין לזה הוכחות .
 

marabo

Well-known member
כדי שזה לא יחשב ללשון הרע לשיטתכם

הבא דוגמא למשהו שהבאתי שאין לו הוכחות.
 
אין הוכחות לקיומו של אלוהים .

אין הוכחות שהעולם נברא בששה ימים .
אין הוכחות שממצרים יצאו 60 ריבוא מלבד הזקנים נשים והטף .
 
נכות במוח יש אצל
לא נלך רחוק. אתה נכה כזה

מקטנטתך לימדו אותך שהעולם נוצר על ידי אלוהים . לימדו אותך שכל מילה הכתובה בתנך היא אמת . המוח שלך בכלל לא מסוגל לקלוט משהוא אחר וזה למרות שאתה לא מסוגל להוכיח את תלמודך . אפילו את קיומו של אלוהים אינך מסוגל להוכיח .
 

marabo

Well-known member
קיומו של האל הוא ברירת המחדל, שלילת קיומו דורשת הוכחה

כי כברירת המחדל היא שלכל דבר מורכב כמו שעון או מכונית יש בורא תבוני שיצר כך שהעולם המורכב בו אנו חיים מוכרח שיש לו בורא תבוני. לטיעון ההפוך דרושה הוכחה.
 
לא . אתה לא קובע את כוון ההוכחה .

יש להוכיח קיומם של דברים ולא נחוץ להוכיח שדברים אינם .

שעון/מכונית אינם עומדים בהגדרה של "חיים" ולכן אינם דוגמא לבריאה תבונית .
 
אילו היית נבון היית ימני כמוני . ימני שיודע למה הימין צודק .

ימני כמוני שיודע לנמק למה הימין צודק ולמה השמאל טועה . אבל אתה ימני מהסיבות הפשוטות = הליכה עם העדר .
 

John the Savage

New member
זה בדיוק מה שאני חושב על ימנים בדיונים איתם

אז מי צודק?

חשבת לרגע שאולי יש סיכוי, אפילו קטנטן, שבעצם אתה זה שקורא פייק ניוז, לומד היסטוריה מסולפת ומעוותת, ניזון מסקרים מוטים וכן הלאה? מאיפה הביטחון שדווקא המקורות שלך הם הנכונים, ולא להיפך?

 
אני אסביר לך למה אתה טועה.

כי הימין אומר לכם מה יקרה אם נלך לפי האידאולוגיה שלכם.
וזה אשכרה קורא כבר למעלה מ20 שנה.
אמרנו לכם לא לאוסלו.לא שמעתם.מה קרה?
להזכיר לך?
אמרנו לכם לא להתנתקות. מה קרה?
להזכיר לך?
 

John the Savage

New member
בוא נעשה קצת סדר

חילוקי דיעות פוליטיים יכולים להיות בשלושה מישורים: עובדות, ערכים ופתרונות.

לכאורה, עובדות זה החלק ההכי קל, כי טענה עובדתית היא או נכונה או שגויה. אלא שכאן נכנס העניין של מקורות מידע וכלי תקשורת שונים, והנטיה של אנשים (ואני מודה, זה קיים בשני הצדדים במידה כזו או אחרת) לדחות את מה שלא מתאים לתפיסת העולם או לא מחמיאות למחנה האידיאולוגי שלהם, ולקבל את מה שכן מחזק את דעתם גם אם הוא שגוי. והעובדה שיש כלי תקשורת שונים עם הטיות ברורות לכל צד רק מגביר את הפער. הטיות והעבדת מידע באופן סלקטיבי קיימים בשני הצדדים, אבל באופן מאד ברור בצד הימני (בעיקר כשמדובר בתקשורת האמריקאית) הם לא רק מעבירים מידע סלקטיבי אלא נוהגים גם להפיץ תיאוריות קונספירציה וספקולציות לא מבוססות בתור עובדות.

ברמה האידיאולוגית ערכית, לשני הצדדים יש ערכים שונים, ועל זה קשה להתווכח. אחד הערכים המרכזיים שלי באופן אישי מושתתים על כך שאיכפת לי מאנשים מכל דת, גזע ולאום ואני לא רוצה לראות אף אחד סובל. העם שלי והמדינה בה נולדתי חשובים לי מאד והם במקום ראשון, אבל עדיין חשוב לי מספיק גם למנוע סבל מאחרים ככל שאפשר, וזה שיקול לא זניח מבחינתי.

ברמת הפתרונות, זה הדיון ההכי מורכב. חלק מזה זה הבדלים אידיאולוגיים שאותי יובילו לשלול פתרונות מסויימים שאינם מוסריים בעיני. אבל חלק אחר זה תמיד דיון ספקולטיבי ברמת "מה אם": מה אם נעשה ככה, ומה אם ננסה אחרת, ומה אילו לא היינו עושים א' אלא ב'. הבעיה היא שאף אחד לא יכול באמת לדעת מה אם ולצפות את העתיד. מה שאני יכול לומר זה שבכל מצב אני מעדיף לבחור את הפיתרון המוסרי יותר מבין הפתרונות האפשריים.

ולגבי אוסלו, אני חושב שבזה לפחות יש קונצנזוס אחד: אין לאף אחד ספק שתהליך אוסלו נכשל לחלוטין. הויכוח הוא למה. לא בשביל לזרוק האשמות אלא בשביל להבין וללמוד מהניסיון. יש הרבה סיבות שהתהליך נכשל, ובראש ובראשונה ניסיונות חוזרים ונשנים של גורמים קיצוניים הן מצד הפלסטינים והן מצד ישראל לחבל בהסכם. ואפשר להודות שגם לחלקים בשמאל הישראלי יש חלק באשמה, וזה האמונה שיש נוסחאת קסם שתביא לשלום בשיטת "זבנג וגמרנו", בצורת חתימה על הסכם וזהו. אין פיתרון קסם פשוט למזרח התיכון. אבל זה לא משנה את העובדה שא' הימין לא הציג עדיין פיתרון טוב יותר עד היום, וב' זה לא משנה את העקרונות המוסריים שצריכים להנחות כל פיתרון.
 

marabo

Well-known member
אתה מדבר הרבה על "מוסר"

ועושה מעצמך אייזה צדיק ומבדל עצמך מהאחרים הימנים בצורה פלצנית. ולמה?
כדי לענות לך אתן לך את מה שאמר חבר הכנסת זאחלקה לסתיו שפיר. הוא סיכם את זה במשפט מחץ אחד שמורידה את כל מסכת הצביעות הצביעות הסמאלנית וההתנשאות המוסרית הפלצנית. וככה הוא אמר:

"מי שלקח לנו את הארץ, מי שגירש אותנו, לא היו אלה שאומרים 'מוות לערבים', אלא אלו שאמרו לנו 'הבאנו שלום עליכם', בושה וחרפה"
זחאלקה הוסיף וטען "מי פגע בנו יותר? הליכוד או מפלגת העבודה? הליכוד בנה את ההתנחלויות ליד היישובים ערביים, אתם בניתם את הקיבוצים שלכם, את הסוציאליזם שלכם, על החורבות של האדמות שלנו".

אם לסכם בקצרה, בכל פעם שצאצאיהם של שודדי האדמות של הפליטים הפלסטינים האומללים הנמקים זה 70 שנה במחנות פליטים מדברים איתי על מוסר אני מתמלא קבס וגועל. קודם כל תחזירו את השוד והגזל בו אתם אוחזים אחר כך תדברו איתי על מוסר.
 

John the Savage

New member
אז אתה בעצם טוען

שבגלל שצה"ל, הצבא של כל העם (שלי ושלך), גירש ערבים מכפריהם במהלך מלחמת השחרור, ובגלל שחלק מהאנשים מהמחנה הפוליטי שלי התיישבו על האדמות האלו, זו תהיה צביעות לרצות כל פיתרון שלא כולל בתוכו את זכות השיבה?

אני יודע שאתה חרדי, אבל לא חשבתי שאתה מהמחנה האנטי-ציוני.
 
למעלה