מה קורה כאשר אישה מטרידה מינית הומו?".

מה קורה כאשר אישה מטרידה מינית הומו?".

אם גבר היה מטריד בצורה שכזו אישה אז ברור שהוא היה נזרק לכלא.
אם אישה היתה מטרידה סטרייט אז ברור שהיו מעלימים עין.
אבל מה קורה כשהתוקף והקורבן הם יקירי המחנה החילוני המטורלל כלומר אישה והומו??

לפני מספר שבועות הוגשה תלונה לממונה על ההטרדות המיניות בחברת דן באר שבע בגין הטרדה מינית של עובד החברה. לדברי העובד ראש הצוות שלו הטרידה אותו מינית באופן מילולי בוטה ומשפיל לעיני כל, אך לאור התערבות ההסתדרות נכון לעכשיו העובדת לא תפוטר.
במסגרת כינוס שנערך לעובדי חברת דן באר שבע, אירע מקרה של הטרדה מינית מצד ראש צוות כלפי עובד הנמצא עמה ביחס מרות ומהווה חלק מהצוות עליו היא אמונה. בסיום הכינוס התפתח ויכוח בין ראש הצוות לעובד, הויכוח זלג לטונים צורמים וכלל התבטאויות חריפות מצד ראש הצוות ביניהם: "סתום את הפה, הומו מזדיין!"
אך ההטרדות אינן הסתיימו בוויכוח זה והמשיכו גם למקום העבודה, מספר שעות לאחר שהסתיים הכינוס שבו השניים אל המשרד שם המשיך הוויכוח הסוער בנוכחות עובדים נוספים. גם הפעם נשמעה האחראית בהתבטאויות קשות כנגד העובד שלה, כאשר היא צועקת לעברו "אתה צריך זין שחור בגודל שלך!"
מרגע היוודע המקרה לממונה על הטרדות מיניות בחברת דן באר שבע החברה פעלה באופן מיידי לתחקור האירוע. מתחקור ראשוני עלה כי ראש הצוות אכן הודתה במקרים שהוצגו לפניה, אך הכחישה את השימוש במיל "זין". העובד שהוטרד טען כי הוא חש מושפל ומאוים בעקבות המקרה.
לאור הממצאים חברת דן באר שבע החליטה כי היא מעוניינת לפטר את העובדת בשל התנהגותה, אך ההסתדרות שמייצגת את העובדת מסרבת לפיטוריה ותובעת מחברת דן להשיב את העובדת לעבודתה באופן מיידי.
לטענת ההסתדרות יש מקום לקיום בוררות בנושא, אך מחברת דן טוענים כי דרישה זאת אינה ראויה כיוון שהיא מגנה על התוקפת במקום על העובד שהותקף ובאה במטרה לנסות למצוא פשרה במקום למצות את הדין עם עובדת שלא נהגה כראוי. בשל התעקשות נציגי סניף מרחב נגב של ההסתדרות החליטו מחברת דן לפנות להנהלת ההסתדרות אך גם פנייה זו לא שינתה דבר.
מחברת דן טוענים: "ניכר כי ההסתדרות, מטעמיה שחה, מאפשרת פגיעה של עובדים בעובדים אחרים, תומכת בהפרת החוק למניעת הטרדה מינית, ומעדיפה להגן על ראש הצוות ולא על העובד הנפגע. חברת דן באר שבע קוראת להסתדרות למלא את תפקידה - להגן על העובדים שנפגעו וזכויותיהם ולהוקיע כל התנהגות פלילית ושאינה הולמת".
בעייה לא פשוטה, כפי שנווכח..
 
למעלה