המשטרה מסרבת להסביר איך נשברה רגלו של מנהל מוסאוא

המשטרה מסרבת להסביר איך נשברה רגלו של מנהל מוסאוא
http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?Communaid=36985&msgid=57094538

כשהיה במעצר

ג'עפר פרח נעצר בהפגנה בחיפה שלשום והובל לניידת כשהוא בריא. רגלו נשברה בעת שהיה עצור. הערב (ראשון) יתקיימו שלוש הפגנות נוספות בחיפה

עינת פישביין

"הוציאו את אבא שלי אתמול בלילה מבית החולים למרות שההנחיה הייתה להשאיר אותו עד יום שני", טוען באסל פרח, בנו של ג'עפר פרח, מנהל מרכז מוסוא, "אמא שלי ועורך הדין שלו היו למטה, לא הודיעו לנו, הבריחו אותו מיציאה אחורית בחסות ניידות והחזירו אותו למעצר בקישון.

"בנוסף גם מנעו מאיתנו לעלות לחדר שלו ולקחת מכשיר שהוא זקוק לו בגלל בעיות נשימה. הוא יצא בעשר וחצי, ורק באחת בלילה התקשרו אלינו ואמרו שאפשר לקחת את המכשיר ולהביא לו, למרות שהם יודעים שהוא צריך אותו לידו. עכשיו הוא נמצא עם אח שלי באותו חדר במעצר, ומחכים לערב".

"לאורך כל היום אתמול הוא היה מאושפז ובשמירה משטרתית", מאשר עורך דינו של פרח, "בערב הייתה כנראה פנייה לבית החולים מהמשטרה ואז בשעת לילה מאוחרת בית החולים שינה בצורה מהירה את ההמלצה שמחייבת אשפוז, ובסביבות עשר ג'עפר נלקח לבית המעצר קישון. לא הודיעו לי, כעורך הדין שלו, על הוצאתו, למרות שהגעתי לבית החולים לפני שיצא, ולא נתנו לי לראות אותו עד הבוקר. ההחלטה להוציא אדם מבית החולים בשעת לילה מאוחרת תמוהה מאוד, במיוחד כשידעו שהיום בערב יש דיון בהארכת המעצר שלו ושל עוד 18 אחרים".

מה מצבו?

"ג'עפר מספיק חזק בשביל לעמוד בזה. אני חושב שהמעצר של הבן שלו קשה לו הרבה יותר, זה ילד שעושה בגרויות".

פרח האב, בן 51, נעצר יחד עם בנו ביסאן בן ה-18 בהפגנה נגד ההרג בעזה שהתקיימה בחיפה ביום שישי בערב. יומיים לפני ההפגנה היו מעצרים בהפגנה דומה בשדרות בן גוריון בעיר, ובה נעצרו חמישה אנשים. לטענת המפגינים, האלימות המשטרתית הלכה וגברה לאורך שלוש ההפגנות שהתקיימו בעיר השבוע, כשבשיאה נשברה רגלו של פרח - לאחר שכבר נעצר והגיע לחקירה - במכת אלה של שוטר. בני המשפחה מספרים שהוא הוכה כי ניסה לשכנע שוטר להפסיק להכות את בנו הצעיר, שנפצע קודם לכן בתאונה שעשתה הניידת בה הובל למעצר.

תיעוד מעצרו של ג'עפר פרח

המשטרה מסרבת להסביר איך נשברה רגלו של מנהל מוסאוא כשהיה במעצר - המקום הכי חם בגיהנום.html

"הכל נראה מאוד מתוכנן"

"ראיתי וטיפלתי בהפגנות ואירועים בסילוואן, במזרח ירושלים, בשטחים ובצפון, וזה אחד המקרים הקשים של התנהלות משטרתית שראיתי", אומר עו"ד עאמר יאסין, שמתכונן להארכות המעצר הערב, "אני בתחום 20 שנה, וממה שראיתי מבחינת אלימות מצד השוטרים בתחנה, כולל כזו שכמעט הופנתה כלפי, לא רצו לתת לי להתקרב, כשהתחילו להוריד עצורים מהניידת היה בלבול וצעקות ו'צא מהמתחם ותמתין בחוץ', הם כאילו לא רצו שיראו מה היה, ועכשיו אני יודע שהעצורים הוכו גם כשהורדו לתחנה. השוטרים היו ממש אלימים ודרוכים, את זה ראיתי בעצמי. בעיניי ראיתי צעקות בקולי קולות ודחיפות לעצורים.

"שחררתי עצור בהפגנה יומיים לפני כן בבן גוריון, ואחרי שיצא למעצר בית התקשר אליי מבית החולים ואמר שאושפז, ואבחנו לו שברים בצלעות. כולם מתלוננים על אלימות קשה, אבל לא רק ברחוב – אלא משלב המעצר וגם בתוך בית המעצר, שזה חמור במיוחד. יש פה עליית מדרגה, המשטרה מנסה להעביר לנו מסר".

ההפגנה בים שישי התקיימה ללא אישור משטרתי, וארגנה אותה קבוצה של פעילים צעירים. הקריאה לצאת הופצה ברשתות החברתיות, ומיקומה המדויק נמסר רק שעתיים לפני שהחלה. המארגנים טוענים שהמשטרה הגיעה לכמה פעילים לפני ההפגנה, והזהירה אותם לבל ישתתפו בה. עורך דינו של פרח טוען כי פרח הגיע מאוחר להפגנה, שעות מעטות לאחר שחזר מטיול בחו"ל, בעיקר כדי לשמור על הסדר ולדאוג לשלומם של בניו שיצאו להפגין.

"הייתי בכל מיני הפגנות", אומר הבן באסל, "ראיתי אלימות משטרתית, אבל פה לא היה אפילו רימון גז או הלם או משהו, רק אלימות שרוצים להרביץ למפגינים. במקום רימוני הלם ואמצעי פיזור כמו מים והבואש, פה היו מקלות ואגרופים. אני עצמי חטפתי מכות למרות שלא הייתי מקדימה. הם עשו לנו מחסום ולא התירו לאף אחד לצאת מההפגנה, וכל הזמן הקטינו את העיגול עד שאנחנו באמצע והם מרביצים לנו. היינו אולי 200 מפגינים בתוך העיגול ו-50-60 שוטרים עומדים מסביב כמו גדר. אני כבר רציתי לצאת משם, והשוטרים לא הרשו לי – אמרו 'תחזור פנימה או שנעצור אותך'. אבא שלי צילם את זה. הכל נראה מאוד מתוכנן".

https://www.ha-makom.co.il/wp-content/uploads/2018/05/ההפגנה-בחיפה.mp4?_=1


חבר הכנסת איימן עודה (הרשימה המשותפת) התעמת עם שוטרים כשהגיע לבקר את ג'עפר פרח בבית החולים. שר הביטחון אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) כינה אותו "מחבל", בתגובה.

הערב מתוכננות שלוש הפגנות בחיפה – בשבע וחצי יפגינו לקראת הדיון בהארכות המעצר מול בית המשפט המחוזי, ובשמונה וחצי יתקיימו זו מול זו הפגנות במושבה הגרמנית, הפגנה יהודית–ערבית והפגנת ימין שמתארגנת בשעות אלה.

"אם יהיה שכל למשטרה הם לא ירצו להאריך לכולם מעצר, אבל נראה לי שהיד היא יד של ברזל", אומר עורך דינו של פרח, "פעם ראשונה בחיים שלי ראיתי כזה רצון ללחוץ חזק, משהו שמכוון ללמד לקח לפעמים הבאות. שידאגו לא להתעמת עם המשטרה".

למרות פניות מאמצעי תקשורת רבים, ממשטרת ישראל לא נמסרה תגובה אודות נסיבות פציעתו של ג'עפר פרח מאז שנעצר.

מדוברות המשטרה נמסר: "במסגרת שמירה על שלום הציבור וביטחונו משטרת ישראל נדרשת בימים אלה להתמודד עם הפרות סדר אלימות בחיפה, במסגרתן נעצרו 21 חשודים בגין פגיעה בסדר הציבורי ועוד. המעצרים נדרשו על מנת להשיב את הסדר הציבורי על כנו ולמנוע סיכון לשלום הציבור. למותר לציין כי כלל המעצרים בוצעו על פי דין ובהתאם לנהלים.

"למרות הניסיון להפיץ שמועות ולהטיל דופי בפעילות השוטרים בשטח הרי שממצאי הבדיקה עד כה, מראים כי לא נמצא כל אירוע חריג, הקושר את פציעתו של אחד העצורים בברך למעצרו. לצערנו, גורמים כאלה ואחרים בוחרים לעשות שימוש ציני בתקשורת ולהעליל עלילות, חלקן אף סותרות, בדבר פעילות המשטרה, בהקשר זה.

"לאור האמור, אנו מצפים מכל הנוגעים בדבר לנהוג באחריות, להמתין לסיום הבדיקה המקצועית ולהימנע מפרסומים מטעים, שכל תכליתם הסתה והתססה המשרתת אינטרסים זרים ומנסה לפגוע בשגרת החיים התקינה בעיר חיפה ובמרקם החיים הייחודי לה. חשוב לציין כי הטיפול הרפואי בחולים נעשה על פי שיקול דעת רפואי של בית החולים ובכל הנוגע לאשפוז ולשחרור חולים יש לפנות אל בית החולים".

מהמרכז הרפואי בני ציון שבו טופל פרח נמסר: "החלטות הצוות הרפואי בבית החולים ניתנות אך ורק על פי שיקולים רפואיים! וכל טענה אחרת משוללת כל יסוד! וככלל, אין ביכולתנו למסור מידע על מצבם של מטופלים מטעמי חסיון רפואי וצנעת הפרט".
 
למעלה