יהודי ארה"ב נגד חוק השואה הפולני: "לא נשתוק עוד"

סטילהוק

New member
יהודי ארה"ב נגד חוק השואה הפולני: "לא נשתוק עוד"

יהודי ארה"ב נגד חוק השואה הפולני: "לא נשתוק עוד"
http://www.israelhayom.co.il/article/537303

קוראים לממשל האמריקני: "הקפיאו את היחסים הדיפלומטיים עם פולין עד לביטול החוק האנטישמי - אנו מוכנים ללכת לכלא הפולני"

באים לעזרה: יהודי ארה"ב מתגייסים לצד ישראל נגד החוק הפולני ופותחים קמפיין חדש ונרחב בקריאה לממשל האמריקני: "הקפיאו את היחסים עם פולין עד לביטול החוק". בסרטון מיוחד הם מוסיפים: "מוכנים ללכת לכלא הפולני - היהודים לא ישתקו עוד".

סערת החוק הפולני אינה שוככת זה שלושה שבועות, וכעת עולה מדרגה תוך חשש למשבר פוטנציאלי חסר תקדים עם יהודי ארה"ב. על רקע זה עולה קמפיין חריף - יוזמת קרן משפחת רודרמן - הקורא לאיחוד משולב נגד החוק הפולני בשלושה מקומות: ארה"ב, פולין וישראל.

מארגני היוזמה מדגישים כי "ארה"ב חייבת להקפיא את יחסיה עם פולין עכשיו, וזאת עד אשר יבוטל חוק הכחשת השואה הפולני". לצורך כך הושקה עצומה, שעליה יכולים לחתום אזרחי ישראל וארה"ב.

בסרטון המלווה את קמפיין המחאה החדש הם מדגישים בהתרסה כי יהודים אמריקנים צפויים "ללכת לכלא" בעקבות הדברים שהם עתידים לומר, ששיאם הוא: "שואה פולנית, שואה פולנית, שואה פולנית". "שום כלא פולני לא מפחיד אותי היום", אומר יהודי מבוגר. משתתפים נוספים בסרטון קוראים לביטול החוק המביש לאחר ש"עברנו מספיק בשואה", ומוזכר כי שלושה מיליון וחצי יהודים נרצחו בפולין, ובהם מאות אלפי ילדים. הקמפיין החדש יכלול שילוט חוצות בשלוש המדינות, לצד קמפיין דיגיטל נרחב. אגב, סרט הקמפיין עצמו תורגם, כאמור, גם לפולנית ויופץ אף בוורשה.

החוק הפולני מעורר סערה בישראל זה תקופה ארוכה, ובימים האחרונים אף הוליד מחלוקת פומבית של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת פולין מתאוש מורבייצקי. כעת נראה כי הוא חוצה את האוקיינוס ועלה מדרגה, תוך חשש למשבר פוטנציאלי חסר תקדים גם עם ארה"ב.

ג'יי רודרמן, נשיא קרן משפחת רודרמן, יוזמת הקמפיין, אמר ל"ישראל היום" כי "אנו עומדים לצד ישראל בזעזוע מהחוק הפולני ובמאבק מולו, ולא פחות מכך בהסתייגות מהתנהלות פולין אחרי ההחלטה על החוק. לצערי, אנחנו רואים פעולות של הכחשת חלקם של הפולנים בשואה, אשר הופכות מול עינינו לאנטישמיות
 של ממש.

"זאת לא בעיה של ישראל, זאת בעיה של כל יהודי באשר הוא. אנחנו פתחנו היום במאבק להשעיית הקשרים הדיפלומטיים של ארה"ב עם פולין עד שחוק הכחשת חלקם של הפולנים בשואה יבוטל, ואנו קוראים לכל יהודי ושאינו יהודי, שרוצה להילחם בחוק, לחתום על העצומה שלנו".
 

אלי.

New member
גם זה יעבור להם.

יהודי ארה"ב יצטרכו להפנים שאם ביביהו, בהיותו ראש ממשלת ישראל, סינגר על היטלר זצוק"ל בשביל פוליטיקה - כולם יכולים לעשות זאת.
 
למעלה