כתב השטירמר יצא ל'חופשת קיץ' בקיבוצי האפרטהייד - וזה מה שראה

כתב השטירמר יצא ל'חופשת קיץ' בקיבוצי האפרטהייד - וזה מה שראה

על השקרים הקטנים ותאוות הבצע הגדולה של הקיבוצים


ניסן שור
16/08/2017 | 06:00

בקיבוץ גובים 1,200 שקלים ללילה עבור חדר מצ'וקמק ו–14 שקל לקוקילידה ומעמידים פנים שהם סוציאליסטים דגולים. אז למה אנחנו שונאים יותר את המתנחלים?

...........

הקיבוצים לא החליטו אם הם אימצו את הקפיטליזם או עדיין דוגלים בציונות סוציאליסטית. אז הם בוחרים להיות בין לבין. לא פה ולא שם. להרוויח גם מזה וגם מזה. מצד אחד, לילה במלון ב–1,200 שקל זה סכום כסף שמאפיין את הגרועים ותאבי הבצע שבאילי המלונאות המקומיים. זו הצהרת כוונות קיומית: אנחנו נמצאים בתוך המשחק של הכלכלה הישראלית העכשווית, החזירית והבלתי מרוסנת. אנחנו לא מתכוונים להעמיד פנים כאילו שהאלוהים שלנו זה טבנקין. אנחנו סוגדים להילטון ושרתון ושטר הדולר וכוחות השוק. בקיוסק שליד הבריכה מוכרים קוקילידה ב–14 שקל. זה סוציאליזם זה?

............



נהוג לבוא בתלונות למתנחלים על כך שהם חיים בסגרגציה והפניית עורף למרחב הכללי, אבל יש קיבוצים שהם הרבה יותר גרועים מההתנחלויות. הם נאחזים באידיאולוגיה שהתפוררה מזמן, כדי לשמר את הכוח והפריבילגיות שלהם. הקיבוצים מרוויחים הון מתעשיית הנופש והתיירות. הכסף מושקע לרווחת התושבים. הם גרים בבתים צמודי קרקע, הדשא מטופח, האידיליה לא מוטלת בספק. אלה ערוגות השמאל הציוני, אלה לא המתנחלים, בוזזי הקרקעות המשוקצים. לקיבוצניקים מותר לגור בווילות, מנותקות מהזמן והמקום. הם נמצאים בצד הנכון של המציאות הישראלית המעוותת.

רק תסתכלו על טבריה השכנה. היא נראית כמו שכונת עוני מהגיהנום; בתיה מתקלפים ומתפוררים. לא יעזרו לה המלונות המפוארים לשעבר ולא אלפי התיירים. היא נדונה לכליה ומוות בייסורים קשים. ובינתיים, הקיבוצים שסביב לה פורחים ומלבלבים. הם למדו את הטריק הדו־סטרי: לחיות בעבר כמו חלוצים מיוזעים, ולהרוויח מההווה כמו אנשי עסקים מושחתים.

..........

החדרניות הן ערביות, פקידי הקבלה הם ערבים, הטבחים בחדר האוכל גם הם ערבים, המלצרים ערבים, המצילים בבריכה הם ערבים. מוכרת הקוקילידה היא יהודייה. אבל הגננים שטורחים לשמור על הדשא ירוק הם ערבים. לא פלסטינים, חלילה. הם ערבים כי זה הגורל שלהם. להיות אזרחים מחוקים, נטולי שאיפות פוליטיות וחברתיות. חוטבי עצים ושואבי מים....

[רק על האדמה הוא 'שכח' לכתוב - האדמה שהקיבוצים גזלו מהערבים והקימו עליה את תעשיית התיירות המושחתת שלהם. אבל אם הזבל הסמאלני יכתוב על האדמה הגזולה של הקיבוצים - מה יהיה עם האדמה הגזולה שלו עצמו בשייח' מוניס בואכה תל הביב?]


https://www.haaretz.co.il/magazine/.premium-1.4353775
 

סוהי69

New member
הכתבה אוטנטית ונכונה עובדתית - המסקנות והפירוש שגויים.

נכון,קיבוצים (ומושבים) רבים הפכו למכונות כסף קפיטליסטיות תוך ניצול תנאים מועדפים בתחום הקרקע והמיסוי ושטחים חקלאיים לעסקי נדל"ן,מסחר ובידור וכך להתעשר מהר ובקלות יחסית.....ואין פוצה פה ומצפצף....כולל מערכת השילטון הדמוקרטית בראשות ממשלת הימין.
יחד עם זאת,התלונות על מחירי החדרים במלונות ובחדרי האירוח מאוד מטופשות....מי מכריח מישהו לשלם 1200 ש"ח ללילה?.......השוק נהנה מתחרות חופשית ורצויה מאד צרכנות חכמה ולפחות הגיונית.....תלונה נוספת היא על כך שכל כך הרבה אזרחי ישראל ערבים,נשים וגברים מוצאים פרנסה מעבודה.....לא טוב בעיני הכתב המכובד?.....ובמה זה בכלל קשור למתנחלים וההתנחלויות?,,,האם נמצאה התנחלות אחת שאצלה שטחיה אינם משמשים רק למגורים ושטחי התעשיה רק למטרות להם נועדו והשטחים החקלאיים אך ורק לחקלאות? - ונכון,גם שם מועסקים ערבים בעבודות השונות - מיקצועיות ואחרות......גם זה רע בעיני יפי הנפש המזוייפים?
 

צדוק 30

New member
הסוצאליזים בשמאל מת תבדקו מי גר בצפון תלאביב ..........

מוזיאון רבין בתל אביב נמצאת על אדמה ערבית שהשמאלנים כבשו ב48

 
למעלה