הגיע הזמן להודות

pitzuk1

New member
אהוד ברק לוקח בהליכה

בתור ראש הממשלה הכושל ביותר שהיה פה
עם או בלי מנגנומטר
 

ayb1

Well-known member
פוציק הגם אתה בנופלים? עם בעית הזיכרון הסלקטיבי

ברק ניבחר לרוה"מ בשיטת 2 הפתקים. התוצאה היתה
- לאורך כל תקופת כהונתו לא יכל לבצע דבר כי היתה לו כנסת לעומתית.
תמכו בו כ-32 חברי כנסת,יתר חברי הכנסת הצביעו כמעט אוטומטית נגדו.

להפילו אי אפשר היה כי הוא ניבחר ע"י העם בצורה ישירה (פתק אחד לרוה"מ ופתק שני לרשימה בכנסת).
כך בשיטה מטומטמת ניבחר רוה"מ ברק בלי כל אפשרות לישם דבר(כולל הצעתיו הנדיבות לערפת)

ברק ידע שהכנסת לא תאשר דבר מהצעותיו לערפת, והן אינן שוים דבר.
הצרה היתה שגם ערפת ידעזאת ולכן לא הסכים לקבל את הצעותיו הנדיבות אך הלא ישימות.
 
דבריך לא נכונים .

הסכמה של עראפת להצעה של ברק הייתה זוכה לאישור גדול בכנסת .
אבל עראפת לא הסכים .
 

ayb1

Well-known member
תשובה מהתחת ואני מחזיר לך. "זין בעין" הכנסת הלעומתית

בחיים לא היתה תומכת בהסכמי שלום שברק הציעה.

רק במצב הפוך כשרוה"מ מהימין אפשר לצפות שהשמאל יתמוך בהסכם שלום.

במצב שבו כיהן ברק כרוה"מ לא היה כל סיכוי שהרוב הימני (אפילו חלק ממנו) יתמוך בהסכמי שלום שחתם ברק נציג השמאל
,חוזר כדי שתפנים
שום סיכוי.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
הכנסת הלעומתית נוצרה בגלל שמפלגות כמו ישראל בעלייה וגשר

תמכו בברק וישראל בעליים, חוץ ממרינה סלוטקין ז"ל הייתה מפלגת ימין קיצונית שמכרה את עצמה תמורת משרד הפנים לשרנסקי אך לא זזה מיליטמטר שמאלה והייתה מימין לליכוד. ואמנם דוד לוי תקף את ביבי משמאל אך להיקף הוויתורים של ברק גם דוד לוי לא היה מוכן שלא לדבר על אחיו מקסים לוי ז"ל שאמנם פרש עם אחיו אך לא שינה את עמדותיו ונשאר ימני. כשברק נבחר הוא האמין שהימנים שהצביעו לו בבחירות ישירות יתמכו גם במהלכיו ואכן דוד לוי תמך בוויתורים של ברק בגולן אבל כשנושא חלוקת ירושלים עלה על שולחן הדיונים הכול התפוצץ וברק לא זכה גם לא לתמיכת החרדים כמו רבין וגם לא לתמיכת אלה שהצביעו לו.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
לא לברק לא הייתה תמיכה בכנסת

וברק חיפש אפשרות שמשאל העם יהיה לא בנוסף להצבעה בכנסת אלא במקומה ולעקוף את ההצבעה בכנסת דרך משאל עם. אבל אם לברק עוד היה איזשהו סיכוי במשאל עם, ערפאת דאג למשוך את הציבור הימני עם האינתיפאדה.

ובכל מקרה גם אם הכנסת והעם היו דוחים את ההסכם של ברק, בעיני העולם כבר היה הסדר והם היו עושים את המוות לביבי ושרון או מי שיחליף את ברק בטענה שיש הסדר מוכן וישראל מסרבת לחתום.

בעצם זה קרה עם עכשיו, גם עכשיו לוחצים על ביבי להסכים לוויתורים של ברק ואולמרט לפני תחילת המו"מ ולהמשיך את המו"מ משם. בעוד מבחינה דמוקרטית ביבי חייב להתחיל את המו"מ על הסדר הקבע מאפס, כי כל ההצעות שברק ואולמרט נתנו לערפאת ואבו מאזן היו של ממשלת מיעוט שלא יכולה לאשר בכנסת ואצל אולמרט אפילו במפלגתו קדימה לא היה לו רוב להצעות האלה.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
גם ביבי ושרון בקדנציה הראשונה נבחרו באותה השיטה

וביבי החזיק מעמד שנתיים עד שחתם על הסכם וואי ונפל בגלל הימין ולא בגלל השמאל. שרון גם בקדנציה הראשונה שאמנם נבחר רק לשנתיים וחצי בבחירות מיוחדות שמחליפים ממשלה בלי להחליף כנסת והוא החזיק מעמד שנתיים יפה מאוד ונהנה מתמיכה אדירה שאיפשרה לו להיבחר מחדש אחרי שנתיים.

הבעיה של ברק הייתה התמיכה של ישראל בעלייה של שרנסקי בתמורה ל МВД שרנסקי תמך בברק למרות שגם הוא וגם אדלשטיין היו אנשי ימין מובהקים שגם התנגדו להסכם וואי והסכם חברון של ביבי וכשהגיע רגע האמת ישראל בעלייה שבוחריה הצביעו לברק בבחירות לא תמכו במהלכיו המדיניים ואמנם לכאורה ישראל בעלייה הייתה רק 4 מנדטים, אך הם קיבלו 6 מנדטים בבחירות פשוט ברונפמן גנב שני מנדטים. ולכן יצא שברק נבחר בלי שהיה רוב שמלאני בכנסת כי גם שינוי נתמכה בין השאר על ידי הציבור הימני של חבר העמים ומאוכזבי צומת ולכן שינוי לא יכלה לשמש תחליף לישראל בעלייה וגם הערבים הישראלים לא התלהבו מההצעות הנדיבות של ברק.

חיים רמון הזהיר את העבודה לא להצביע בעד שינוי השיטה כי הקואליציה של החרדים, הציונות הדתית ועולי חבר העמים לא תתמוך במומעד העבודה והעבודה לא תגייס לעולם המלצה של 61 ח"כים. אמנם הוא לא ציפה להופעת קדימה שתגנוב את ההצגה לאחר השנאה לביבי כשר אוצר, אבל עדיין השמאל שלט עוד שלוש שנים אך לא בראשות העבודה.
 

קצה

New member
לא נכון לאהוד ברק היתה ממשלה עם 75 חברי כנסת

26 ישראל אחת (עבודה) , 6 מפלגת המרכז, 5 יהדות התורה, 10 מרצ, 17 ש"ס, 6 ישראל בעליה, 5 מפד"ל. סך הכל 75 חברי כנסת.
חוצמיזה בחוץ היו : שינוי 6 חברי כנסת שלכאורה יכלו להיכנס (מרצ התנגדה) , עם אחד (עמיר פרץ ששנא את אהוד ברק ) 2 מנדטים , ערבים 5 מנדטים.
ביחד הם 13 מנדטים נוספים. של חברי כנסת שלכאורה בעד הסכמים עם ערפאת.
לליכוד היו רק 19 מנדטים.
ולגבי הבחירה הישירה לרשות הממשלה זו המצאה של השמאל המפגר ובעיקר דחף את המהלך חיים רמון ואף אנסו את מרצ להצביע בעד. המצאתם שיטה שדרכה רבין ינצח את שמיר בלי לחשוב האם השיטה טובה.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
לא נכון לברק היו בהתחלה 75 מנדטים

בהמשך יהדות התורה פרשו בגלל העברת משכן בשבת. לאחר שהיה ברור שברק הולך לחלק את ירושלים, ש"ס, ישראל בעלייה והמפד"ל פרשו בדיוק לפני היציאה לקמפ דיוויד.

שינוי לא הייתה יכולה להיכנס לקואליציה כי היא לא הסכימה לשבת עם ש"ס וגם לא הייתה מוכנה לוותר על נושא גיוס החרדים, ולאחר שברק נתן הרבה לש"ס בתקווה שיעבירו בוחרים מימין לשמאל במשאל עם שינוי הייתה אופזיציה לוחמת. בהתחלה נראה שפרץ והערבים שהיו 10 מנדטים ערבים ו-2 מנדטים לפרץ יתמכו מבחוץ, אבל פרץ גילה מהר מאוד שברק ממשיך את המדיניות הכלכלית של ביבי וגם הוא הפך לאופזיציה לוחמת. לכן כשסילבן שלום הציע לפזר את הכנסת גם ש"ס, המפד"ל וישראל בעלייה וגם שינוי ועם אחד תמכו. הערבים חשבו שברק לא מוותר מספיק לערפאת וגם הפכו לאופוזיציה ובמיוחד לאור הסירוב של ברק להקפיא את הבנייה שהוא גם מתפאר שכראש ממשלה בנה פי ארבע יותר מביבי.

אז בקמפ דיוויד נשארו לברק רק 26 הח"כים של ישראל אחת ו-6 ח"כים של מפלגת המרכז ותמיכה מבחוק של 10 ח"כים ממר"צ. אחרי קמפ דיוויד הוא איבד גם את הקולות של האחים הלוי ונשאר עם 30 מנדטים בקואליציה ו-10 מבחוץ של מר"צ.
 

קצה

New member
סדר בעניינים

הטיעון שברק נכשל בגלל כנסת לעומתית היא הקשקוש
היו לו 75 חברי כנסת בקואליציה + 13 שהיו באופוזיציה אבל היו תומכים בהסכם שלום.
אם ברק ספג פרישות ובעיות זה אך ורק בגלל ההתנהלות שלו.
ולכן התואר ראש ממשלה כושל (שזה נושא הדיון בשרשרת ) מתאים לו הוא השיג זאת בזכות התנהלותו ולא בגלל שהיתה לו כנסת לעומתית כביכול
 

קצה

New member
ועוד משהו על ברק

בזמנו כשהיה רמטכ"ל התקשורת ככתרה לו כתרים כנראה בגלל שהיה מהשמאל והמקיבוץ (בילדותו) אני זוכר כותרות בעיתון על מוח גאוני, פסנתרן, מפצח מנעולים ולאחר ביקורו בועדת חוץ וביטחון "הותיר רושם בל ימחה אצל חברי הכנסת" .
גם שריד סגד לו.
סיים תפקידו והתראיין בתוכנית מהסוג של מוקד הקשבתי בקשב רב וציינתי לעצמי אני לא מוצא אותו גאון ומותיר רושם בל ימחה אני לא טוען שהוא טיפש אבל לא מצאתי הבדל בינו לבין זה שקדם לו לתפקיד וגם התראיין .
התקשורת בנתה תדמית אבל במבחן המציאות זה לא עמד
לא גאון ולא מפצח מנעולים אלא אדם שלא יודע לעבוד עם אנשים ורק גורם נזק.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אולי בצבא איפה שיש שרשרת פיקוד

הוא הצליח להבריק ולכן בחיים הציבוריים נדהם לגלות שפוליטיקאים ישראלים ומנהיגי מדינות בחו"ל לא מצייתים לפקודות שלו ולא רוקדים בקצב שלו. הוא ציפה שהכול ילך לפי התכניות שלו. הסורים יפחדו מנסיגה חד צדדית מלבנון ויסכימו לוותר על הכינרת, הפלסטינים יפחדו להישאר אחרונים בסכסוך עם ישראל ויוותרו על ירושלים ועל זכות השיבה והשלום יאפשר לא לקיים את כל ההבטחות החברתיות שלו. אבל שום דבר לא עבד, אסאד האב אמר מצידי תצא מלבנון, אני לא חותם על הסכם רק עם הכינרת היא הגבול, כל מה שמצפון וממזרח לכינרת הוא שלנו, גם עין גב שהייתה שלכם ב-1967 אנחנו ניקח ואחרת אין הסדר ונראה אותך יוצא חד צדדית מלבנון. ערפאת גייס את כל העולם המוסלמי לכבול את ידיו ולטעון שבשם כל העולם המוסלמי אסור לא לוותר על ירושלים וגם לא הסכים לא להישארות מתיישבים תחת שלטון פלסטיני, לא לזכות שיבה רק למדינה הפלסטינית, לא לשליטה צבאית בבקעת הירדן, ותמורת גושי התישבות דרש חילופי שטחים בהיקף של מטר למטר. ובתנאים כאלה ולא אלי ישי ולא הבוס שלו עובדיה יוסף ואפילו לא דוד לוי שחבר לברק בישראל אחת לא רצו הסדר שבו רק ישראל נותנת ורק הפלסטינים / הסורים מקבלים.
 

jackie111

Well-known member
אהוד ברק

לא היה הפכפך כמו נתניהו.

אבל חוץ מזה אתה צודק גם
הוא היה גרוע.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
ועוד איך היה הפכך

אפילו שרון עשה קמפיין השבשבת כי ברק לא היה עקבי בשום דבר כראש ממשלה והיה זיגזגן. גם לאחר הקדנציה שלו כשר ביטחון של אולמרט וביבי באוניברסיטה אנשי המכון הישראלי לדמוקרטיה סיפרו על המדד לדמוקרטיה שעמדות ולאיזה מפלגה להצביע, שברק התנגד למה שהם כתבו על מפלגת העבודה וטען שאם היו מקשיבים לו היו צריכים לשים את העבודה מימין לליכוד, ושברק התנגד לנסיגה מהגולן, אז הייתי המום כי הרי כראש ממשלה זה הדבר הראשון שניסה לעשות אז שאלתי בתדהמה אם ברק היה נגד נסיגה מהגולן אז האנשים בחדר אמרו תלוי באיזה יום, ומישהו הוסיף תלוי באיזה שעה.
 

jackie111

Well-known member
אני לא מוצא

ולו עובדה אחת המראה על זיגיזוג אצל ברק.
 
מבקש ממשטרת ישראל לחקור מה אתה יודע ולמה הסתרת זאת.

ולמה עדיין ראש ממשלת ישראל עדיין אהוב ומועדף על ידי רוב העם.
 

dory141

New member
ברק לא הספיק להיות הרבה זמן אבל הוא מתחרה רציני מאוד

נתניהו הוא אדם ציני ועלוב, שכדי לשרוד ימכור את המדינה. על דברים דומים תלו בטורקיה פעם ראש ממשלה. מבחינתי, מספיק שיחליף את אולמרט בכלא ואהיה מרוצה. ויש עוד כמה שחושבים כך, לא רק אנשי מרכז (כמוני) או שמאל.
 
למעלה