מר מודי לא פרייר הוא מכיר את הקשר לטורקיה ורוסיה

בוזי15

New member
מר מודי לא פרייר הוא מכיר את הקשר לטורקיה ורוסיה

לדעתכם סתם במקרה יבא לכאן ראש ממשלת הודו .לאחר עשרות שנות עצמאותנו ?
כמובן שהוא ינצל את קשרינו הטובים לרוסיה וטורקיה . וברור שכמו המון נשיאים מגיעים לכותל לשים פיתקא . אז ברור שגם הוא מאמין שהפתקא זו הדרך הטובה להתקשר אליו .פה בישראל נותנים כבוד לכל הדתות .ולא נותנים יחס מעודף
לנוצרים או מוסלמים ..גם הינדים מבוקשים כאן. נקווה שעוד ועוד ידידים יגיעו לישראל ולא תתקבל הדעה שעדיף להתבודד וכל התאוריה של עם לבדד ישכון זו שטות של הדתיים .והם כבר מצטערים עליה
 

marabo

Well-known member
קודם לומדים את הנושא אחר כך מתבטאים


בלעם שרצה לקלל את עם ישראל ונמצא מברך אמר על עם ישראל "הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב".
המשמעות היא שעם ישראל לא זקוק וגם לא תעזור לו חנפנות אל הגויים, עתידו לא תלוי בזה. וראינו שכאשר הקב"ה רצה להביא פורענות כמו בתקופת הנאצים ימ"ש, לא עזרה שום חנפנות והתרפסות לפניהם, מה שהיה צריך להיות - קרה.
וכאשר הקב"ה רצה אחר כך לתת לנו מדינה, לא עזר לגויים שום דבר, המדינה קמה.
המשמעות של המשפט הזה - עם ישראל ועתידו, לא תלויים בגויים, אלא ברצון הקב"ה.
אבל אם גויים הם ידידים ובאים להחנף - שיתחנפו.
 

בוזי15

New member
עדיף שתדע שישנם לנו עשרות פרשנים כולל רש"י

אתה יכול לפרש כרצונך .אחרים כולל מהפורום פרשו שעדיף במצבנו להיות מבודדים
אחרים פירשו שזו קללה : הלוואי שתבודדו . אחרים אמרו שאסור להתחשב בגויים
וקבוצת המציאותיים אמרה שחובה להתחשב בגויים ואסור לנו להיות מנודים
ואני שמח ששר החוץ קיבל את פרשנות עדיף להיות עם הרבה ידידים
 

marabo

Well-known member
רש"י שם אומר דבר דומה

כשהן שמחין אין אומה שמחה עמהם שנאמר (דברים לב) ה' בדד ינחנו וכשהאומות עו"ג בטובה הם אוכלין עם כל אחד ואחד ואין עולה להם מן החשבון וזהו ובגוים לא יתחשב
 
והמלך אסא לא ידע את זה?

על המלך אסא נאמר
וַיַּעַשׂ אָסָא הַיָּשָׁר בְּעֵינֵי יְהוָה כְּדָוִד אָבִיו.
ואז
וַיַּעַל בַּעְשָׁא מֶלֶךְ-יִשְׂרָאֵל עַל-יְהוּדָה וַיִּבֶן אֶת-הָרָמָה לְבִלְתִּי תֵּת יֹצֵא וָבָא לְאָסָא מֶלֶךְ יְהוּדָה.
אז מה עושה מלך שמאמין באלוהים לא מתפלל כמובן שלא אלא
וַיִּקַּח אָסָא אֶת-כָּל-הַכֶּסֶף וְהַזָּהָב הַנּוֹתָרִים בְּאוֹצְרוֹת בֵּית-יְהוָה וְאֶת-אוֹצְרוֹת בֵּית מלך (הַמֶּלֶךְ) וַיִּתְּנֵם בְּיַד-עֲבָדָיו וַיִּשְׁלָחֵם הַמֶּלֶךְ אָסָא אֶל-בֶּן-הֲדַד בֶּן-טַבְרִמֹּן בֶּן-חֶזְיוֹן מֶלֶךְ אֲרָם הַיֹּשֵׁב בְּדַמֶּשֶׂק לֵאמֹר. בְּרִית בֵּינִי וּבֵינֶךָ בֵּין אָבִי וּבֵין אָבִיךָ הִנֵּה שָׁלַחְתִּי לְךָ שֹׁחַד כֶּסֶף וְזָהָב לֵךְ הָפֵרָה אֶת-בְּרִיתְךָ אֶת-בַּעְשָׁא מֶלֶךְ-יִשְׂרָאֵל וְיַעֲלֶה מֵעָלָי.
לוקח כסף מבית האלוהים ונותן לארמי אם זה לא חנופה אני לא יודע מה כן ?
מעניין שגם המלכים שעשו "ישר בעיני יהוה" לא ממש בטחו בו
 
למעלה