השיעור השבועי : אויבי ההגיון - ריצ'ארד דוקינס

סתוונית333

Well-known member
השיעור השבועי : אויבי ההגיון - ריצ'ארד דוקינס

עבדים לאמונות טפלות - ריצ'רד דוקינס בוחן את האמונות השונות בעולם והפעם הוא מתמקד בחזרה של העולם המערבי אחורה לאמונות רוחניות שמכונות "ניו אייג" ומיסטיקה ובודק את הקשר ביניהן לבין מדע והיגיון / רפואה לא רציונלית -

45דקות של צפייה מהנה

https://www.youtube.com/watch?v=QWtXMy0p0-s
 

לאIנרד

New member
איש מדהים!

קראתי מספר ספרים שלו ולמדתי מהם המון.
אני עייף מדי עכשיו אבל מחר בבוקר נצפה בו.
 

סתוונית333

Well-known member
ונזכרתי שרציתי להמליץ על ספר חדש ונפלא שיצא לאחרונה :

קיצור תולדות יהוה / יגאל בן נון

להלן התקציר:

ספרו פורץ הדרך והמרתק של יגאל בן-נון מציע קריאה חדשנית בטקסט המקראי; הוא מנתח אותו בגישה ביקורתית על סמך הישגי המחקר ההיסטוריוגרפי, האפיגרפי והארכיאולוגי. במרכזו הוא מציב את שלטון יאשיהו ואת הסופר שפן בן אצליהו ובני חוגו כנקודת מפתח לפיענוח הפולחן הישראלי והיהודאי. בין חידושי הספר אפשר לציין את המסקנות הבאות בתחום הפולחני וההיסטוריוגרפי: בכל הספרייה המקראית אין כמעט זכר לאמונה באל אחד, אוניברסלי, מופשט אשר שולל את עצם קיומם של אלים אחרים; במהלך כל תקופת המלוכה עד התקופה הפרסית ישראלים ויהודאים עבדו אלים רבים; בבית המקדש בירושלים הוצבו פסלי יהוה, אשרה ואלים נוספים והעם השתחווה להם; יהוה הוא אל חדש שמוצאו מצפון ערב והגיע לכאן לא לפני ימי יהושפט ובית עומרי; ליהוה הייתה בת זוג, אשרה; שפן בן אצליהו יזם רפורמה תאולוגית-פוליטית וחיבר את עקרונותיה בספר דברים; הרפורמה הפולחנית מימי יאשיהו נכשלה אבל השפיעה על הולדת היהדות; האמונה באל עליון בורא שמים וארץ התפתחה בהשפעת התרבות הפרסית; בתקופת המלוכה ועד התקופה הפרסית לא התקיימה ברית מילה ולא היו איסורי אכילה; הדת היהודית נולדה רק לאחר הפסקת הקורבנות בתקופה הרומאית, במקביל לתפוצת הנצרות.
ביחס למחקר ההיסטוריוגרפי טוען יגאל בן-נון שהישראלים הם כנענים אוטוכטונים, הם אינם עבדים שברחו ממצרים; לישראלים קשרי דם הדוקים עם ארמים, חיתים, אדומים, מדיינים, מואבים ועמונים; המונח עברים במקרא הוא שם גנאי בפי מצרים ופלישתים; דוד ושלמה מעולם לא שלטו על ממלכת ישראל; סיפורי דוד ושלמה הם נובלות היסטוריות שמטרתן לבנות עבר מפואר ליהודה; שושלת בית דוד לא הייתה נצחית; מסורות מנוגדות מרכיבות את ספרי המקרא ומתחרות ביניהן; תאוריית ארבע התעודות הגיעה למבוי סתום ויש לזנוח אותה.

יגאל בן-נון הוא בעל שני תארי דוקטור בהצטיינות בתחום ההיסטוריוגרפיה של הטקסטים המקראיים ובהיסטוריה מודרנית; לימד באוניברסיטת פריז.
 

katomish

New member
דוקינס לא שונה מהאסטרולוגים שהוא מכפיש (בצדק)

הו הנאורות !
לפני שאתחיל אני רק אשים פה את השם "נאדר בוטו" רק כדי לראות אותך קוראת לקרדיולוג בכיר, ערבי ישראלי, שטיפל בין היתר באחד מה שמו שימון פרס בטיפול של "שטיפה אנרגטית" - "אויב ההגיון והמדע".
&nbsp
דוקינס בונה תמונה שיטחית לקהל המאמינים שלו בו הוא מספר להם בדיוק כמו האסטרולוגים השרלטנים את מה שהם רוצים לשמוע אבל בדרך שרחוקה מאוד מהמדע.
כל המיצג שלו מלא בפופוליזם של אמירות זולות שנועדו להעביר נקודה מסויימת בלי רצון אמיתי לרדת לשורש העניין, אך עם רצון עז להרגיש עליונות על אחרים ע"י דימוניזציה של 50% מאזרחי בריטניה (לפי דבריו) שמאמינים בעל טבעי .
הוא מספר לנו שאנחנו בתקופה מסוכנת בה מספר כל כך גבוה של אנשים נשאב לאמונה בדברים שהמדע לא מאשר שום הסבר להם, אך שכח שככל שהולכים אחורה בזמן אחוז האנשים האלה עולה ועולה.
וכשהו מביא דוגמאות של מדענים שהניחו את אבני היסוד למדע לפני מאות שנים הוא שוכח שאותם מדענים היו מאמינים דתיים אדוקים ברובם, וכולם החזיקו באמונות שהיום מגדירים אותן תפלות (לרבות ניוטון אבי הפיזיקה המודרנית הקדיש את מרבית זמנו לחקר כתבי הקודש ולאלכימיה)
&nbsp
אותו דוקינס גם שוכח שגם בקרב קהילת המדענים כיום (אותם אנשים שמוצא פיהם הוא קדוש) קיים אחוז לא מבוטל של אנשים המאמינים בעל טבעי בצורות כאלה או אחרות.
 

סתוונית333

Well-known member
וכסיום על הקשקשת הבקורתית שלך על דוקינס

זאת שאינה מבחינה שאין כל קשר בין תגליותיהם של המדענים פורצי הדרך לבין אמונתם הדתית הטפלה ולא כל שכן לאותם השרלטנים בעלי ההזיות שמוליכים שולל המונים . וכן אומר מילה על נאדר בוטו שהוא קשקשן בדיוק כמו שאר "עושי הניסים" למיניהם.
 

katomish

New member
מה בלי שום מילה רעה על שימון ?

שלפי בית מדרשך משתייך לטיפשים שהולכים שולל אחרי השרלטנים
 

סתוונית333

Well-known member
מה אני אמורה להסיק מהשטות שכתבת ?

ששמעון פרס הוא הדמות הנערצת עליי? אז צר לי לאכזב אותך -
אין לי אלוהים וגם לא אלילים שאותם אני מעריצה.
 

katomish

New member
מה רק בגלל שהוא ממייסדי השמאלנות האשכנזית

לא תגידי עליו מנשק קמעות פרימיטיבי ?

אני עדיין מנסה להבין איזה אנשים ואמונות נמצאים אצלך גבוה יותר בסקאלת השנאה

עוד לא פיצחתי לחלוטין את מערכת הערכים הליברלית שלך
 

סתוונית333

Well-known member
אני מבינה שיש לך מערכת יחסים מיוחדת עם רגש השנאה

אז אל תנסה להשליך אותה גם עליי.
ואתה אטום וצר אופקים מידיי כדי להבין אותי
ולכן לך חפש את החברים שלך .
 

katomish

New member
עדיין לא נבנה המחשב שיצליח להריץ את האלגוריתם שיכול להסביר

את כל הסתירות הפנימיות במערכת הערכים שאת מציגה
אז מי אני שאנסה

אני מעריך את כל בני האדם באשר הם, גם אם הם שמאלנים ליברלים בעיני עצמם
כי כולנו יצירה נפלאה של אלוהים ועלינו ללמוד לחיות בשלום ובהרמוניה
לא להפיץ שנאה וללמוד להכיל דעות וערכים שונים משלנו כל עוד הם לא פוגעים בנו
בכלל אני חושב שאתם סובלים מספיק גם ככה, למה להוסיף לכם
 

סתוונית333

Well-known member
קשקשן, כבר אמרתי לך שאתה סטנדאפיסט סוג ז'

כזה שעושה קולות של שטיח חבוט .
אין לך מושג וחצי מה יוצא לך מהמוח החלול אל המקלדת וזה לא בגלל השעה.
 

katomish

New member
טוב שבאת חיכיתי למישהו אינטיליגנט, להתנצל בפניו

אני רוצה להתנצל על הדברים האיומים שאמרתי על תושבי אילת
למרות שהייתה זו בדיחה שהוצאה מהקשרה מסתבר שדברי פגעו עמוקות בתושבי אילת ובאדם המוערך שהוא אביר הצדק וזכויות תושבי אילת הדרום ישראל העולם מערכת השמש הגלקסיה והייקום בכללותו באשר הם, מר תגרנות
אני רוצה לנצל את הבמה ולומר בפה מלא אני מעריך אתכם תושבי אילת, אני אוהב אתכם
אתם אנשים נפלאים !!!
 

סוהי99

New member
דוקינס הוא אתאיסט מוחלט

וככזה,כל מחקריו,דעותיו וחשיבתו מוקדשים להוכחת התיאוריות שלו הפוסלות כל רלוונטיות,רציונאל או הצדקת קיומה של האמונה הדתית או סובלנות כלפיה.אני קטונתי מלפסול אותו כרב ידע בתחומו אבל גם הוא שייך לאותם מדענים פוסט היסטוריונים המקדישים את עצמם וחייהם לשלילת העבר כפי שהוא מקובל על הרוב.
 

לאIנרד

New member
כל מחקריו? סוהי, אתה קראת ספר אחד שלו?

בספרים כמו "הגן האנוכי", "השען העיוור" ,"טיפס על ההר הבלתי אפשרי" ו"ההצגה הגדולה בתבל",דוקינס עוסק בעיקר בחקר האבולוציה. מביא דוגמאות ומעלה השערות הקשורות לדרך שבה נוצר מגוון בעלי החיים הקיים היום בעולם. הוא הגיע לנושא האתאיזם מכיוון שהוא הותקף במשך שנים בידי בריאתנים שראו בו איום של ממש.
 

katomish

New member
רק שתדע, דוקינס אינו אתאיסט, והוא לא שולל את קיומו של אלוהים

דוקינס מגדיר את עצמו כאגנוסטיקן, שכמעט בטוח שאין אלוהים.
 

סתוונית333

Well-known member
זה שתרגמו את שם הספר לעברית בשונה משמו המקורי

נוגד אותו וסוטה מן המשמעות אליה כיוון דוקינס. שכן, השם העברי שניתן לספר - "יש אלוהים?" הפך אותו מביטוי אתאיסטי מובהק, לפיו אלוהים אינו אלא אשליה - "אשליית האלוהים" - The God Delusion, לביטוי אגנוסטי מובהק המציב סימן שאלה, ביחס לקיומו של האלוהים: "יש אלוהים?".

דוקינס בספרו תוקף את האמונה באלוהים מכל צדדיה, כיווניה ומקורותיה, ומסקנתו ברורה וחדה אלוהים אינו קיים. דוקינס לא זו בלבד שלא הציב סימן שאלה לצד המילה אשליה - Delusion, אלא ייחד פרק שלם להגדרות השונות של אי-האמונה (אתאיזם) או הספקנות בדבר היכולת לדעת אם הוא קיים (אגנוסטיציזם). סימן השאלה שהוצב בשם העברי מהווה ניגוד שגוי ולא הוגן לכוונותיו של המחבר, שביקש לקבוע עובדה: אלוהים זו אשליה, ואין זה משנה אם זו אשליה עצמית או שידולית או שתיהן גם יחד. לא נכון ולא מוצדק היה להעמיד בפני הקורא את האל כאפשרות, ספק קיים ספק אינו קיים, בצורת השם נושא סימן השאלה "יש אלוהים?".
 
למעלה