ההגנה: "היו בבית הדין דברי שקר" ,שפטל :"התביעה מרושעת"

ההגנה: "היו בבית הדין דברי שקר" ,שפטל :"התביעה מרושעת"

"גיבור של אמא" על ציפורניה של אושרה אזריה. עו"ד שפטל: "התביעה מרושעת"
משפחתו של החייל היורה התייצבה במלואה להקראת גזר הדין, ובסיום הדיון שרו את "התקווה". התובע: "לא יום קל. המסר הראוי עבר". ההגנה: "היו בבית הדין דברי שקר"

מי שעוד נהיה חלק משמעותי מצוות ההגנה, הוא עורך הדין יורם שפטל, אשר צפוי, אם וכאשר יוגש ערעור, להיות חלק מרכזי מההגנה. שפטל קרא במהלך גזר הדין מספר קריאות ביניים לעבר השופטים ולעבר התובע, אותו כינה "חלאת אדם".

עו"ד יורם שפטל התראיין לאחר המשפט ותקף במילים קשות את התביעה: "לכל אורך המשפט, על סמך התנהגות התביעה, אנחנו טענו שהם צמאים לדמו של אלאור. גם בית הדין אימץ קו זה והטיל חצי מהעונש המינימלי שהתביעה ביקשה. סירוב התובע לדחיית העונש הוא טיעון מרושע מצידו. הכרעת הדין עומדת על שני כרעי תרנגולת מרכזיים.

הראשון, שבית הדין קיבל את עדות החייל שטען שאלאור צעק שמחבל צריך למות, מצלמות של 13 סרטונים מראים הפוך. אלאור כלל לא אמר, גם עדות של חייל נוסף מופרכת לנוכח מצלמות שצילמו 13 סרטונים. בשום סרטון לא נראה אלאור מדבר ועל זה מבוססת הכרעת הדין. אילצו את רב"ט מ להוציא דברי שקר. בית הדין לא ראה והתעלם מהראיות. התעלם בכוונת מכוון.

שפטל המשיך ואמר: אני מתייחס לטענת אלאור שהמ"פ סטר לו. בית הדין דחה את הטענה בנימוק שלא רואים בסרטונים, אבל לא רואים גם את אלאור צועק. התביעה הצבאית רצתה את דמו של אלאור".

עורך הדין כץ נשאל: "אמרת בדיון שהעונש קל - מדוע אתם מערערים?"

כץ: "העונש קל ביחס להכרעת הדין. אנחנו מערערים כי ההרשעה בעבירת הריגה חמורה יותר מכל עונש ואינה תואמת את העובדות. הערעור הוא על הכרעת בית הדין שגם התעלם ממה שקרה עם המ"פ".

http://www.maariv.co.il/news/military/Article-575519
 
הכרעת הדין עומדת על שני כרעי תרנגולות מרכזיים.

שפטל: התביעה צמאה לדמו של אלאור
עו"ד יורם שפטל תקף בחריפות את התובע הצבאי נדב ויסמן ואת הפרקליטות הצבאית, בעקבות גזר הדין שהוטל על אלאור אזריה. צפו

עורך הדין יורם שפטל שהצטרף לצוות ההגנה של אלאור אזריה יוביל את הערעור שיוגש בקרוב על גזר הדין שהוטל על החייל - 18 חודשי מאסר בפועל.
ביציאה מבית הדין הצבאי בקריה תקף שפטל את התביעה הצבאית בראשות סא''ל במיל' נדב ויסמן. ''לכל אורך המשפט על סמך הופעותיו, דבריו והתנהגותן הכוללת של התביעה הצבאית ושל הפרקליטות הצבאית, טענו שהם צמאים לדמו של אלאור.
"למעשה, גם בית הדין הנכבד קבע את זה היום בכך שהעונש שהוא השית על אלאור הוא מחצית מהעונש המינימלי שהתובע הדרש", הוסיף שפטל.
לדבריו התביעה הצבאית לכל אורך ההליך המשפטי הייתה צמאה לדמו של אלאור, כלשונו, ''ויתרה מכך - חצי שעה טען התובע בניסיון לשכנע את בית הדין הנכבד שלא ידחה את ביצוע עונש המאסר באחד עשר ימים. לא נשמע כדבר הזה, טיעון כל כך מרושע וחסר יסוד כי כל הדוגמאות שהוא הביא עניינן בעונשי מאסר של שנים ארוכות".
שפטל פירט במקצת על מה יתבסס הערעור שיוגש. "גזר הדין כפי שנאמר מבוסס על העובדות שנכתבו בהכרעת הדין, והכרעת הדין עומדת על שני כרעי תרנגולות מרכזיים. כרע התרנגולת הראשון הוא שמקבלים את דבריו של סמ"ר א' שאמר שמיד לאחר הירי אלאור צעק 'המחבל דקר את החבר שלי'.
''לא היה ולא נברא", טען שפטל. ''ולא אני אומר את זה, אומרים את זה שלושה עשר סרטונים שהיו בפני בית הדין הנכבד שכולם מראים שאלאור לא צעק דבר אחרי הירי. מילה אחת לא צעק''.
''כרע התרנגול השני של הכרעת הדין אומר שלאחר הירי בשיחה עם רב"ט מ' אמר אלאור כי 'המחבל דקר חבר שלי וניסה להרוג אותו ולכן מגיע לו למות'. בהכרעת הדין נקבע שזוהי ליבת הכרעת הדין, זהו הממצא עליו עומדת כל הכרעת הדין. בלעדי הממצא הזה אין הכרעת דין.
''הממצא הזה מופרך לחלוטין", הדגיש שפטל, ''לא היה ולא נברא. תמוה כיצד בית המשפט העז לקבוע ממצא כזה כאשר הוא מסתכל שוב ושוב בסרטונים''.

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/340574
 

dgamim

New member
שפטל, מלך ההזויים והבזויים יפיל את אזריה ...

עם יגישו ערעור ,,, לשפטים בישראל יש "פריחה" ממנו .
זה יהיה אסון לילד בתמים הזה על לא יעשו סוף להצגה הזאת.

 
העיקר שהוא מצליח לקרוע לכם את הצורה ולהציג אתכם כעדר אלים

של בהמות אנטישמיות.
&nbsp
כל הייתר לא חשוב.
 
בדמוקרטיה גם 'נביחות' חשובות ויש להן אפקט מצטבר

את הנשיכות אני מקווה לראות בערעור, אם יוגש.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
שפטל צריך לעשות ולא רק לדבר

הוא רוצה בצדק לתבוע את הדרג העליון ולא את אזריה, אז שיעשה את זה ויגרום להם להשתין במכנסיים
 
לתומי חשבתי ששפטל הוא עורך דין חכם

מתברר שהוא פופוליסט קטן ולא ממש חכם.
&nbsp
בכל הסרטונים רואים לאור רגוע, מוריד את הקסדה, מדבר בנחת עם חייל אחר ובסופו של דבר ניג אל המחבל ויורה לו בראש מטווח אפס ובקושי מפספס את פיקת הברך של המ"פ.
&nbsp
לא רואים שאלאור מקבל סטירה מהמ"פ.
&nbsp
לא רואים שהזירה לחוצה או שאלאור אובד עצות.
&nbsp
רואים שהסכין רחוקה מידיו של המחבל ולא רואים שהמחבל נמצא במצב להרים את הסכין ולפגוע במישהו.
&nbsp
רואים שאלאור מדבר עם מישהו ואין תרגום בגוף הסרט למה שהוא אמר (אז יכול להיות שזה בדיוק הרגע שבו הוא אמר שהמחבל צריך למות...)
&nbsp
בקיצור: בלבול ביצים, הגנה חלשה שאפילו לא עומדת על כרע תרנגולת - אולי על כרע של דג...
 
אם יהיה ערעור, הוא לא יהיה על העובדות

ערעור הוא על כשלים בתהליך המשפטי של הארכעה השיפוטית הקודמת.
שפטל הוא אדם חכם ומעולה במקצועו, הוא יקרא את פסק הדין ויתאים אותו לעדויות ולחוק, אם ימצא שם "בעיתיות", יהיה ערעור ואני משוכנע שלא ניתן יהיה להתעלם מהממצאים שיעלה שפטל בערעור.
 
מתברר עוד דבר אחד קטן וחשוב

עמוס ברנס (1944 - 3 בספטמבר 2011) היה ישראלי שהורשע בשנת 1976 ברצח החיילת רחל הלר, נשפט למאסר עולם, אך עונשו נקצב על ידי נשיא המדינה לאחר שמונה וחצי שנות מאסר, כאשר התברר כי היו במשפטו עיוותי דין ועדויות שקר של חוקרי המשטרה. לאחר מאבק ארוך של ברנס לקיום משפט חוזר נקבע לו משפט חוזר ב-2002, אך עקב החלטת פרקליטות המדינה שלא להגיש כתב אישום חוזר זוכה ברנס זיכוי אילם, ואף נפסקו לו פיצויים על מאסר שווא .
 

דיברגנט חדש

Well-known member
הבעיה היא שהסנגורים האחרים בינתיים לא נותנים לו להוביל

הוא לא רוצה להתגונן, אלא להפיל את האשמה על האחראים באמת שזה הדרג העליון, לרבות מפקדיו הישירים שלו, שהם דרג ביניים.
 
אם זה הכיוון שהוא ייקח יש לו סיכוי לנצח

בינתיים, ההגנה מתפרשת בכל הכיוונים וזה תמיד גורם להפסד במשפט.
&nbsp
אי אפשר לטעון שאלאור לא ירה בראש של מפגע פצוע. מהסרטונים לא עולה תמונה של סכנה ואלאור נראה מאוד רגוע - כך שקשה מאוד לטעון לסערת רגשות או בלבול. הירי בוצע בניגוד להוראות ותוך סיכון הסובבים.
&nbsp
הדבר היחיד שיעזור לאלאור זה להוכיח שהוא פעל בתוך אוירה שמעודדת מעשים כאלה ושבדרך כלל הנוהג הוא לסגור את העניינים בלי הליך פלילי.
&nbsp
כמובן שקו הגנה כזה יחשוף את צה״ל ואפילו את הממשלה לביקורת קשה מאוד מבית ומחוץ. ביקורת שלטעמי תהיה מאוד לגיטימית. מהלך הגנתי כזה, אם יצליח, יפגע קשה בטענה שישראל נוהגת על פי החוק הבינלאומי וכללי אתיקה מקובלים.
 

marabo

Well-known member
מההיבט המשפטי האמיתי אי אפשר לטעון שהמחבל היה "מנוטרל"

המחבל לא עמד עם ידיים מורמות.
המחבל לא היה אזוק.
המחבל לא נבדק על ידי חבלן שבדק הימצאות מטענים על גופו.
המחבל לא נבדק על ידי רופא שאישר שהוא "מנוטרל"..
הוא סתם שכב פצוע, זה לא אומר כלום על מידת ניטרולו ועל יכולותיו.
לכן, מרגע שאנחנו מוחקים את המילה "מנוטרל" מכתב האישום הכל מתחיל להראות אחרת לגמרי ואמור להיות נידון אחרת לגמרי.
כל בית משפט רציני היה קובע כך את הדברים, מנקודת המוצא הזו.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
זה מובן מאליו

למרות שכמו במשפט ובמשפט מרגלית הר שפי, ההרשעה הייתה מוכנה לפני המשפט, גם המושבעים היו מקשיבים להליך המשפט מתוך נימוס אבל היו מחליטים על זיכוי עוד לפני שהמשפט התחיל.
 
בצבאות אחרים

היו סוגרים סיפור כזה בשקט , משפט מח"ט .

החיים של אלאור אזריה נמצאים בסכנה (צריך להצמיד לו מאבטח צמוד)
חמס ופת"ח איימו על חייו לדברי האב .
 

tgranot

New member
מה אתה מבלבל במח? גם בארה"ב חיילים עולים למשפט צבאי.

ושם אין מושבעים ואין נעליים.
 
לפי שיטת מושבעים אזרחית הוא היה יוצא זכאי ,

ובכל צבא נורמלי אחר בעולם זה היה נסגר במשפט מח"ט,
ולא בקירקס ראווה תפירת תיק .
מי שמבלבל את המוח ולוקה בהבנת הנקרא זה אתה.
 

tgranot

New member
אתה מציג בדיה כעובדה על מנת ליצור סלט רעיוני הזוי.

ממתי שופטים חייל שעבר עבירה צבאית במשפט אזרחי?
ובמשפט צבאי אין מושבעים. לא קורה! לא מתקיים בפועל, לא בישראל , לא בארה"ב ולא בהוטנטוטו... נו! נאדה! נישט! אם אתה חושב שצריך משפט עם חבר מושבעים לחיילים זה דבר אחד. אבל מדוע לנסות להציג זאת כאילו שזה כבר קיים? אם אזריה היה חייל בצבא האמריקני , הוא לא היה מגיע למשפט עם חבר מושבעים בכלל. יותר מסביר להניח גם שגזר הדין לא היה רחמן וחנון כמו בישראל והוא לא היה רואה אור יום למשך הרבה מאוד זמן.
 
למעלה