כבוד אחרון לנשיא: על רקע הדרדרות מצבו של פרס נערכים למסע

סתוונית333

Well-known member
כבוד אחרון לנשיא: על רקע הדרדרות מצבו של פרס נערכים למסע

הלוויה
בממשלה, בכנסת, במשרד החוץ, בעיריית ירושלים ובבית הנשיא החלו להיערך למבצע הלוויה ממלכתי, אחד הגדולים שידעה המדינה. כביש מספר 1 ייסגר לתנועה
אריק בנדר
/
28/09/2016 01:07

על רקע ההידרדרות הדרמטית במצבו של הנשיא התשיעי שמעון פרס וההבנה כי שעותיו ספורות החלו בממשלה, בכנסת, במשרד החוץ, בעיריית ירושלים ובבית הנשיא להיערך למבצע הלוויה ממלכתי, אחד הגדולים שידעה המדינה. גורמים רשמיים מסרו כי מרגע שתתפרסם הודעה כי הנשיא התשיעי שמעון פרס הלך לעולמו, תתכנס הממשלה לישיבת אבל מיוחדת. לאחריה תתכנס ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים בראשות השרה מירי רגב כדי לדון בסדרי ההלוויה הממלכתית.

פרס יובא למנוחת עולמים בחלקת גדולי האומה בהר הרצל, שם קבורים נשיאים, ראשי ממשלה ויושבי ראש כנסת שהלכו לעולמם. רעייתו המנוחה של פרס, סוניה ז"ל, טמונה בבית העלמין בבן שמן וייתכן כי בדרכה לירושלים, תתעכב שם השיירה.
על פי הנוהג, מוצב בדרך כלל ארונו של נשיא שהלך לעולמו במשכן הנשיא כדי שהציבור יוכל לעבור על פניו אולם מאחר שההערכה היא כי רבבות יבקשו לבוא ולהפרד מפרס, במשכן הכנסת נערכים לאפשרות שהארון יוצב למעבר הקהל ברחבת הכנסת, שם ייערך גם טקס אשכבה ומשם ייצא מסע הלוויה ממלכתי להר הרצל. ההלוויה כולה תנוהל על ידי הרבנות הצבאית.

במשרד החוץ, בשב"כ ובמשטרה נערכים למבצע אבטחה רחב היקף, שכן על פי ההערכות צפויים מנהיגים שונים ומשלחות רבות מרחבי מהעולם להגיע להלוויה. פרס, חתן פרס נובל לשלום, היה אישיות מוערכת בקהילייה הבינלאומית ובעל ידידים רבים בעולם כולו.

מבצע האבטחה הגדול יחייב סגירת כביש מספר 1 למעבר שיירת ההלוויה וכן שיירות האח"מים וכן חסימת צירים רחבת היקף בבירה והדבר יצריך גיוס אלפי שוטרים וחיילי מג"ב וייתכן כי גם צה"ל יצטרך לסייע לוגיסטית למבצע המורכב.
 
התשקורת עורכת לפיירס הלווייה עוד לפני מותו...


אולי הם יודעים משהו שאנחנו עוד לא?
&nbsp
אולי הוא כבר החזיר ציוד אבל מסתירים את זה מהציבור כדי ליצור יש מאין 'קרב אחרון' של הפיירס שבו הגיבור ייפול על חרבו?
 
למעלה